Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

AJ!

Av Aamor & Tina - 16 juli 2011 15:48

Råkade väcka matte 8.20, råkade och råkade men jag tyckte att hon kunde gå upp då så jag kunde sova vidare!

Vid 10 snåret gick vi på en långrunda, härligt väder idag och rätt så lagom varmt för mig.

Jag mötte en gammal dam, en Golden tik på 12 år, först skällde hon på mig och efter i hälsat ignorerade hon mig totalt!

Försökte med allt flört jag kan, gnuggade mig till och med i gräsmattan för att hon skulle titta på mig.

Ingen smart idé vill jag lova för där var myror!

AJ, de små typerna böjade klättra på mig och några bet mig till och med!

När matte skulle hjälpa mig att ta bort dom var jag riktigt sur och det gick ut över matte men hon sa till mig att vara still så skulle det snart hjälpa och det gjorde det.

Satt en typ i min läpp, en vid nosen och en nedan om ögat, de var de värsta, de andra kände jag inte av men matte tog bort dom och sa att de kommer inte att bita fler så hon läxade nog upp dom ordentligt, hihi!


Vi gick vidare och efter att ha vilat ett tag i skuggan under några kastanjeträd så mötte jag två Silkesterrier, de har alltid så bråttom mot mig och deras matte säger "Det är killen och inte hans syster!" men de vill alltid leka med mig ändå trots att jag är en kille!

Hemma sen satt jag och kollade efter mina katter när matte ögnade igenom dagstidningen men inga katter syntes.

  

Har vilat resten av dagen förutom att jag var ute för en stund sen.

Matte tvättade lite men hon fick fixa det själv idag, tar hårt när man blir biten av kryp, tacka vet jag mina katter!

 
 
Julia

Julia

16 juli 2011 17:15

Du får nog kika efter ordentligt nästa gång innan, så du inte kör nosen i myrstacken *fniss*

=^.^=

Kram å Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

17 juli 2011 13:35

Rödmyror bits som bara den, såna hade vi jättemycket när vi flyttade hit, flera stackar. Nu har vi inte så många stackar kvar, verkar som de frysit ihjäl i vinter eller så har nallen grävt upp dem, hihi. Den där myrsorten har visst flera namn, ettermyra och pissmyra, strunt samma va den heter för bits rejält gör den rackarn.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards