Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Aamor & Tina - 17 december 2011 19:21

Det blev en riktigt lång morgonrunda, jätteskönt och vi hade jättekul när vi gick. Då och då så sprang vi en bit och vi gick på ett håll som jag inte gått innan med så många nya dofter, väldigt spännande.

Jag fick välja då och då var vi skulle gå och vi hamnade inne i ett villaområde och till sist visste jag inte var vi var, tur jag hade matte med då, hihi.

Det blev en liten vilostund när vi kom hem och efter det fick jag min tofs uppsatt och lite tovor utredda.

Matte fick för sig att mäta min svans, snacka om att vara knas! När jag lägger upp svansen på ryggen får jag slutet uppe på huvudet.

Måttet på min svans är 15,5 cm men sen kommer håret med och då är den hela 42 cm! Matte säger att jag har en jättefin svans.


Vi gick till syrran vid middagstid för  matte och mattemor skulle släktforska lite och jag upptäckte att mattemor hade nått på spisen som luktade jättegott men jag visste inte vad det var!

Då det äntligen var klart och mattemor började pilla på det satt Affi och jag nedanför och följde varje rörelse hon gjorde.

Vi fick smaka och ville ha mer och mer och mer, till och med Affi stod på bakbenen och bad om mer, otroligt!

Det var oxtunga hon kokte, hoppas vi får smaka mer en annan gång!


Har träffat 3 hundar idag, först ut var Nisse och vi blev lika glade bägge, nästa var Alice och henne kände jag nästan inte igen för hon var klippt men hennes tassviftade gick inte att ta fel på och nästa var en liten Chihuahua tjej.

Gillar att möta hundar jag får hälsa på.


Det har blåst rätt mycket men det har inte regnat, kanske lite stänk men mer behövs inte för det är blött överallt ändå!

Nu ska jag hålla lördagskväll!

 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards