Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Aamor & Tina - 28 december 2011 16:35

Julia! Matte hälsar och tackar    för filmerna, hon har inte sett nån av dom!


I går kväll kallade matte mig "omöjlig", undra om det är ett nytt smeknamn eller?

Kan kanske bero på att jag ville ha godis hela tiden och fick jag inte det så började jag tjata högt, matte skulle ner på golvet till mig och när hon kom ner skulle jag ha tuggben eller en leksak som hamnet under ett skåp och den var jag bara tvungen att ha i alla fall tills den var framplockad och funkade inget annat skulle jag ut!

Höllt nog igång matte i gott och väl 3 timmar, mest så hon inte blir för lat nu när hon är ledig, hihi!

Mötte min kompis Rex när vi var ute vid 23-tiden, han är väldigt rädd för smällare som många djur är så han hade inte velat komma fram från under sängen förrän då så han kunde gå ut, stackars han.

Själv är jag inte rädd, inte än i alla fall och matte är lika glad varje gång att jag inte reagerar när det smäller.

Tyvärr har ju folk redan börjat smälla och döna med sånt skit!


Sovmorgon idag också, matte kan nämligen aldrig komma i säng för hon sitter och släktforskar hela kvällarna, hon hittar jättemycket säger hon, inte rakt ner men nu när hon breddar släkten, vad det nu betyder. Jag får höra vad hon hittar men jag fattar nada, hihi!

På morgonrundan mötte jag en Whippet och en Terrier av nått slag, vi hälsade och Whippeten försökte skrämma mig, ha jag har ju två Whippet vänner så det är väl inget att vara rädd för, hihi!

Jag hade även slut på turen idag för jag såg matte bära in mitt badkar och joxa med annat som hör till.

Hon höll på i en hel evighet med badet kändes det som, "allt ska sköljas av och så länge det skummar är du inte klar" fick jag höra hela tiden, suck!

Som om det inte räckte med bad och efterbehandling i form av fön, borste och kam så åkte saxen också fram för tassar och hår som hängde för nära marken skulle kortas. Inte blev hon rädd heller när jag försökte skrämma henne och inte hjälpte det att jag försökte fälla in framtassarna, de blev klippta både runt om och under, skit också för jag avskyr när hon håller på med de där framme!

Bakdelshåret klippte hon också och tro inte att det blev jämnt, nänä men det berodde inte på att hon ser snett utan att jag inte var still, sa hon!

Nu är det klar i alla fall.

Var precis ute och snackade lite med katten Peggy, hon var väldigt kelig men mest med min matte.

Blött är det så tassarna och nosen blev blöta igen men jag kan alltid lägga mig och sova mig torr!

 

Nybadad, nykissad, blöt igen och trött så nu hoppar jag upp i mattes säng!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards