Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Aamor & Tina - 20 augusti 2011 17:33

Efter att ha varit uppe tidigt en hel arbetsvecka var det så gott med sovmorgon idag, speciellt eftersom det var första veckan efter semestern.

Matte vaknade vid 8.30 och jag vid 10-tiden fast jag hade ju haft koll på matte så jag sov bara lätt.


Vi gick bort en sväng till syrran för matte och mattemor skulle släktforska lite men när matte startade sin dator var allt det hon skrivit in under semestern borta!!!! Hon blev väl inte super lycklig men visste att hon hade backup hemma på en portabel hårddisk, vilken tur!

Vid 13 tiden fick jag och syrran gå en långrunda med min matte och vi lyckades skrämma en gammal Golden hane, vi är skittuffa när vi är två!

Matte var inte direkt glad på oss men vad då då!


Jag och matte var hemma igen strax efter 15, vi satt ute en stund men gick in efter ett tag, jag snackade lite med Smokie men inga katter syntes!

Matte ville sätta om min tofs för syrran hade lyckats slita ner en bit av den så den kom in i min mun så fort jag gjorde nått men när matte skulle klippa upp gummibanden så la jag mig med huvudet ner i kudden och trodde att jag var smart och på så vis slippa omtofsning. Det smög sig!

Matte hittade en massa ull som trasslat in sig i mitt hår och började pilla med det istället.

Hon undrade om jag sparade ull inför vintern eller om tovmonstret hade flyttat hit, inget av det hoppas jag!

Trasslet försvann och tofsen blev omsatt!

Efter att jag var klar drog matte fram den där saken som låter och följer efter matte var hon än går, och det är inte jag utan dammsugaren.

Hon sa att hon skulle dammsuga upp tovmonstret och det hoppas jag hon lyckats med om det nu bodde i nån hörna!

Lyckades hon nu inte få fatt i monstret så fick hon upp klippt gräs, tuggbens bitar, ull från mig och det måste vara sånt hon drar av för jag fäller ju inte, jo visst faller nått av men det lägger sig oftast i mina sängar eller om jag kliar mig. Golvet blev i alla fall rent.

Nu har jag också ätit och ska vila mig en stund!

 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards