Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Kallt!

Av Aamor & Tina - 13 februari 2012 18:22

I morse var det kallt igen, -14 grader, igår när det snöade var det bara 0 och +1 fast det knastrade härligt när man gick.

Fick åka bil till syrran och jag ville ta den närmsta vägen dit men matte sa att jag var tvungen att gå en bit så jag fick gjort vad jag skulle. Jag gjorde allt i en hast så jag kunde få åka bil sen, hihi!


Syrran skulle så klart snusa igenom hela mig igen eftersom jag inte var hos henne igår, provade på att stå still tills hon blev klar och det gick fortare än när hon jagar mig runt för hon ger sig ändå inte.

När matte gett sig iväg gick jag och la mig igen.

Affi och jag busade i snön när vi var ute och gick, egentligen mest Affi för hon studsar fram överallt, hihi!


Matte hämtade mig och sen gick vi hem och jag fick kelat med Ollie ett tag men sen kom Baby gående och de två kattkillarna gillar inte varandra så det blev tjocka svansar och kattmorr så jag och matte gick in istället men jag var nöjd för jag hade fått kattgos!


Har ätit lite av min mat, knappt en halv portion, alltid nått tar kanske mer sen.

Håller igång matte med att tigga godis men jag har tydligen fått det jag ska ha så jag ville dricka ur min vattenflaska istället, gäller att se till så hon har att göra hela tiden, hihi!

 

Gammal bild men samma flaska!

 
 
Frasse

Frasse

13 februari 2012 20:58

Kul att du fick chilla lite med kattkompisen :-) Så söt du är när du dricker ur sprutflaskan, ser kul ut, blir faktiskt sugen på att testa själv :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

13 februari 2012 21:59

Det är jättebra att dricka ut, matte tar med den när vi ska nånstans för jag dricker inte ur andras skålar, jo Affis men inte annars!
Bekvämt också för det är bara att gapa och svälja!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

14 februari 2012 07:51

Jag ser att vår kommentar har försvunnit ut i cyberrymnden... SUCK...

Roligt att du fick kela lite med Ollie, synd att ni blev avbrutna av Baby.

Du vet nog hur du ska sysselsätta din matte, busfrö ;-)
Man skulle kunna tro att du inte har nån vattenskål *fniss*, men det är väl kuligare att dricka ur faskan!

=^.^=

Kram å nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

14 februari 2012 11:38

Ja där har inte varit nån så rymden la nog beslag på den, hihi!
Jag har 2 vattenskålar, en i köket och en i sovrummet och sen min vattenflaska!
Himla kul att dricka ur!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

14 februari 2012 12:52

Här hade vi oxå jättekallt igår -15 = BRRR !
Sen blev det oxå varmare här men ingen snö fick vi förrän inatt och nu på förmiddagen.
Kan ju säga att jag ALDRIG hade druckit en droppe vatten ur någon sån där sprutvattenflaska !!! En sån hade min matte o husse och sprutade mig med när jag var uppe nånstans där jag inte fick när jag var liten. Så nu springer jag bara jag ser en sån !!
Trevlig Alla Hjärtans Dag önskar vi er !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

14 februari 2012 17:37

Det roliga i det hela är att matte köpte den när jag var liten för att spruta på mig om jag störade mig men jag brydde mig inte om det utan såg det som en möjlighet att få dricka, haha!
Det samma till er!

 
Hillman

Hillman

15 februari 2012 11:56

Klart du ska hålla full fart på matten, jag gör det samma mest hela tiden, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

15 februari 2012 16:53

De soffar annars lätt till sig va?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards