Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Hund och katt!

Av Aamor & Tina - 19 april 2012 18:18

Matte var så trött i morse när klockan drog igång, hihi, hon kanske inte ska läsa så länge om kvällarna!

Jag var nog inte mycket piggare om jag ska vara ärlig, hihi.


Vi har fått besök hos matteföräldrarna även idag fast idag var det mattemors syster som kom och hälsade på oss eller kanske det var matteföräldrarna.

Vilket som så blev vi glad och höll nästan på att välta omkull henne, ups!

Annars har vi tagit det rätt så lugnt under dagen.


Matte var sen för taxin som skulle komma 15.00 kom inte förrän 15.50, hon var inte så glad berättade hon när hon ringde två gånger till taxi och sen en gång till kundtjänst för att klaga och sen är det ju synd om dom som skulle åka hem och om matte som fick jobba över.

Efteråt körde matte inom på Ö&B för att handla till mig, hon är väl för go´!

Vi gick hem och halvvägs så mötte vi mattes fd kollega och hennes hund Dennis, han är en Samojed och stor, i alla fall mot mig. Vi hälsade lite och sen snackade matte och Petra länge så jag la mig ner och Dennis började tugga på nått i buskarna men när jag försökte smyga dit för att kolla sa matte "nä du det kan du glömma" så jag la mig ner igen.


Var tvungen att kolla efter katterna sen så matte satte sig på sin sten och jag kollade där de brukar vara. 

Först kom det en mamma med sin son, en liten sak som nog precis lärt sig gå och han ville hälsa på mig och jag ville hälsa på honom, svansen viftade så matte trodde den skulle lossna, hihi!

Sen kom två av våra grannar och snackade och sen kom - Ollie, min kattkompis men det blev en snabbhälsning för han skulle vidare men lite är bättre än inget.


Matte sa att hon skulle sätta om min tofs och ge min päls en omgång med borsten, suck jag får väl ställa upp men sen har matte sagt att det snart är dags med bad men jag nöjer mig med omgången med borsten idag!

 

Tittut! (gammal bild) 

 
 
Rebellen

Rebellen

19 april 2012 18:51

Finaste Aamor! Dina dagar är riktigt händelserika, hihi du möter alltid några spännande som du bara måste nosa på *fniss*. Här rymmer vi när främlingar dyker upp istället.. Vi vill inte ha främlingar här hemma en endaste sekund. Man vet juh aldrig vad de vill *ryser*.

Nosgos och Tass

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

19 april 2012 18:55

Flydde gjorde mattes katt också fast hon var och alltid hade varit en trygg katt så det är kanske lite kattaktigt eller?
Jag älskar att träffa allt och alla!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

19 april 2012 19:23

Sena bilar är ett otyg!!!
Kul med besök som ni gillar, men ta det varligt! Så ni inte har omkull era besökare, för då vågar dom kanske inte komma tillbaka ;-)
Du ser puss-sugen ut på bilden! Var du det?

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

19 april 2012 19:53

Jag är alltid puss-sugen, hihi!

Är inte så lätt att vara försiktig när man blir så glad men vi ska försöka för mostern är inte så ung längre!

 
Frasse

Frasse

20 april 2012 16:06

En dag fylld av trevliga möten, du kan verkligen konsten att umgås med alla, Aamor! Trist för er alla att bilen var sen, för när man väl har slutat jobba, så vill man ju inget hellre än att få komma hem till sina nära och kära :-)
Önskar er en riktigt mysig helg! :-)
PS Idag skriver jag om Sigge Svamphund på bloggen, kan ju vara kul för dig att läsa om vår gemensamma hundkompis :-)

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

20 april 2012 17:43

Ja det är lite trist när man inte kan komma hem när man ska men det är ändå mest synd om de som är beroende av taxi.

 
Inga-Lill

Inga-Lill

20 april 2012 18:55

Ja, nån måtta får det väl lov att vara inte sjutton kan du bada på samma dag som borsten åker fram, hihi.

Tvåbenspussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

20 april 2012 18:57

Hihi, nä det blev det inte men jag ligger nog risigt till i helgen!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

20 april 2012 21:14

bad och tofsar - tofsar och bad - huvva! tur att du får besök som omväxling! Inte konstigt att du träffar så mycket både människor och djur, så trevlig och rolig som du är!!!
nosgos å fredagsgottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

20 april 2012 21:30

Åh, tack så mycket! Jag älskar besök.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards