Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Måndag igen!

Av Aamor & Tina - 7 maj 2012 17:48

Jaha då var det måndag igen, den kommer ofta tycker jag men matte säger att det är inte oftare än de andra dagarna men jag tvivlar på henne!

Det var kallt i morse men jag vet inte om det varit frost i natt hos oss men det har varit kyligt och blåst kallt men trots detta har solen försökt värma lite.

Matte gav sig iväg lite tidigare i morse för nu fick det vara nog med bilkörningen sa hon och cyklade till jobbet.

Tog inte så lång tid men hemvägen sen hade hon motvind och uppförsbacke nästan hela tiden, hihi, bra för hon behöver lite mer motion men säg inte att jag sagt det, hihi!


Syrran ville busa direkt jag kom till henne men jag vek åt sidan och gick förbi henne och ut i köket för att säga god morgon till matteföräldrarna för att sen lägga mig och sova en stund till, ungefär till middagstid.

Vi har vallat mattefar och läst lite nyheter. Står jag och läser vid en stolpe så kommer nästan alltid Affi och ska läsa och tränger bort mig, hon måtte vara närsynt, hihi! Det har ju hänt ett par gånger att jag velat lämna några nyheter på stolpen men eftesom hon trängt sig mellan så har jag lämnat nyheten på henne, hihi! Inte idag men det har hänt.


Matte handlade lite innan hon kom och hämtade mig men hon var snabb så jag hann knappt sakna henne innan hon var hos mig.

Jag har ätit 1,5 fiskpinne till middag, matte tycker att jag ska äta lite torrfoder också men jag vill inte ha nått just nu.

Skönt att vara hemma själv med matte och jag kan ha full koll på henne, speciellt när hon sitte vid datorn för då kan jag sova på hennes fot!

Ligger i lugn och ro och vaknar av att jag får en blit i nyllet!

 

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

7 maj 2012 18:43

Fiskpinne minsann... Gottis!!!
Rätt åt syrran om hon blir markerad med färska nyheter när hon trängs!
Du är söt där du ligger och vaktar matte, hon har ju ingen chans att smita iväg nånstans ;-). Smart!

=^.^=

Nosbuffar å en kram till matte

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

7 maj 2012 19:02

Det är ett av mina favorit ställen och ha huvudet på mattes fot.
visst får syrran skylla sig själv, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 maj 2012 20:48

Men hallå , Aamor har du käkat Fiskpinnar ??
Trodde faktiskt det var kattmat ;-)
Här var det oxå kyligt imorse + 2 grader tror jag visst det var.
Min matte o husse har varit ute på vift idag utan mig :(
Dom påstod att katter inte får följa med in på Indiska Restauranger ?!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 maj 2012 20:50

Jo jag vet men jag är lite katt eller kanske en katt-wanbee, hihi!
Så dumt att inte vi får följa med in på alla ställen, samma sak här hos oss, dålig stil!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

7 maj 2012 21:49

Sova på fötter, det gillar Kajsa. Hon slår tassarna om foten och gosar in sig riktigt! ha det så skönt - snart är det nog fredag igen.
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

7 maj 2012 22:04

Hon är en klok katt!
Fredagen kommer snabbt men det känns långt dit när det är måndag!

 
Felix

Felix

8 maj 2012 09:58

Visst är det skönt att sova på tvåbeningarnas fötter men soffan är inte så dum den heller, hihi.

Fast lämna etta på syrran har jag aldrig gjort, kanske för att jag inte hade nån syrra, bara en brorsa, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

8 maj 2012 18:29

Lämnade du aldrig nån etta på honom då?
Fast du har kanske inte börjat lyfta än.

 
Frasse

Frasse

8 maj 2012 13:24

Fiskpinnar, det har jag aldrig käkat - låter jamargott, måste be matte servera det någon gång :-)
Tänk att du tackar nej till torrisar, det gör jag ALDRIG! :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

8 maj 2012 18:27

Mattes fd katt älskade fiskpinnar så jag tror nog att även du kan äta det, hihi, hon var nämligen också väldigt kräsen som jag är!
Torrisar kan man äta varannan dag, det räcker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards