Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Måndag!

Av Aamor & Tina - 2 juli 2012 17:54

Det kändes verkligen som en måndag i morse! Matte låg och läste bok i går kväll så hon glömde bort att titta på klockan, först 00.50 blickade hon mot klockan och sa "skit också" och sen släckte hon äntligen så jag och matte var rätt så trötta när klockan drog igång men matte får skylla sig själv, hihi!

Fast när vi kom ut piggnade vi till rätt så bra för det var varmt och solen sken, verkade som det skulle bli en härlig dag!


Vi har varit ute en hel del men man håller sig helst i skuggan för det blir ör varmt mitt i solgasset.

Kom in lite mörka och gråa moln lite då och då men det gjorde inte så mycket, så länge de inte släpper nått ifrån sig!


Matte var lite sen för hon var inne om på bibblan och lånade 4 ljudböcker, tar lång tid att välja tydligen, hihi!

När vi kom hem satt vi som vanligt ute en stund och några av mina kattvänner kom och hälsade, Ollie kom närmst mig för jag fick några riktiga kel men däremot Igor nosade bara på mig men det nöjer jag mig med!

Matte har fixat lite mat till sig och jag passade på att sova en stund, gäller att vila upp sig så jag kan hålla igång matte sen!

 

Jag och Ollie förra året!

 
 
Frasse

Frasse

2 juli 2012 18:26

Hihi, min matte vet precis hur det känns när man har legat och läst för länge och klockan ringer i ottan :-) Tappert av din matte att komma upp i tid ändå!
Så roligt att få se Ollie på bild, tror inte jag har gjort det förut. Han är en jamarstilig katt, och det passar ju bra eftesom du är en jamarstilig hund :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

2 juli 2012 19:04

Tack ska ni ha! Han är så rolig också och så älskar han att pussa sin matte, han hoppar upp på hennes rullator när hon går med den och sträcker sig upp och pussar henne!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

2 juli 2012 18:41

Nu är det väl bara en måndag kvar innan matte får besök av Söm-Ester?
Då får ni ha 4 lata veckor utan att klockan väsnas på mornarna ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

2 juli 2012 19:02

Helt rätt, kan inte bli bättre - jo att matte har 5 veckors ledighet och det ska bli så härligt!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 juli 2012 19:03

Tänk min matte sa oxå att det verkligen kändes som måndag morgon idag :)
Matte har varit hemma från jobbet idag och snörvlat och hostat mest hela dagen så inte har jag fått sova ifred inte :(
Här har det oxå varit ömsom sol o moln idag om detvarit varmt det vet jag inte för jag har inte varit ute idag.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 juli 2012 19:05

Hoppas din matte kryar på sig snart för det är inget kul att snörvla och hålla på när det är sommar, går aldrig över då säger matte!

 
Laika

Laika

2 juli 2012 19:33

Vilka stora kattkompisar du har :) Lite spännande tycker jag allt. Här har solen också visat sig men blåsten har tagit bort allt det varma och sköna. Min matte var ledig idag men det är för att hon har ett hemskt långt arbetspass imorgon som hon säger. Fast då har jag ju husse hemma med mig iofs.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 juli 2012 19:37

De är rätt så stora fast ändå normala men de flesta är högre än mig.
Långa pass är inte kul och du tar väl väl hand om henne när hon sen kommer hem!

 
Rebellen

Rebellen

2 juli 2012 20:26

Hihi, så tokigt det kan bli! Här hemma är vi mammas alarm och väcker henne alltid när solen vaknar och fjäderkotletterna börjar kvittra utanför så hon behöver aldrig någon klocka till det ;)

Hoppas ni kommer ha sommarlov utan alarm nu! <3

Nosgos och Kärlek <3

http://www.skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

2 juli 2012 21:21

Så bra ni har det som slipper den förbenade klockan.
Jag har bestämt nu att den ska inte ringa sen på 5 veckor, i alla fall inte så tidigt som 06.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2 juli 2012 21:59

Det blir nog skönt för er när din matte får sömester, mjuau
då behöver ni inte gå upp så tidigt.
Här är det si och så med vädret, suckjam. Vet inte vart den där bollen där uppe har tagit vägen, *Fniss*

Tass Tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

2 juli 2012 22:01

Man längtar lika mycket varje år när det är semesterdags och sen bara försvinner den i ett nafs men det är skönt ändå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards