Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Omöjligt läge!

Av Aamor & Tina - 4 juli 2012 18:46

Jg undra om matte har börjat släppa på allt vad tider heter för sänggående nu så här 1,5 vecka innan semestern! Egentligen redan 2 veckor innan om jag ska vara petig!

Hon släcker aldrig lampan och har tusen saker att göra innan hon kommer så långt som till sängen och enligt mg är inga av sakerna speciellt viktiga! Får väl stå ut med henne, hihi!


Jag fick äran att åka bil till syrran för matte skulle shoppa lite som blev för tungt att ha på cykeln, inte mig emot alls!

Lite kluven blev jag för jag blev så glad när jag hörde att vi skulle åka bil men på vägen dit kom Peggy och hon var väldigt kelig, struntade i matte och gick rakt fram till mig och buffade och strök sig mot mig.

Matte sa efter ett tag att jag skulle komma så jag inte missade bilen, dåstudsade jag upp och tog några steg med matte men så ville jag klea lite till med Peggy.

Vilket omöjligt läge att få så på morgonkvisten! Går ju inte att välja vilket som är bäst!

Matte löste det till mig för jag hamnade under hennes arm och så gick vi.

Varit ännu bättre om hon tagit Peggy under den andra så kunde vi fortsatt att gosa hela dagen, hihi!


Syrran och jag busade en hel del på förmiddagen men sen gick vi ut på trädäket med matteföräldrarna och då sov i mest i skuggan.

Har varit en varm och härlig dag.

Blev så glad när matte kom att jag nästan välte omkull kompoststaketet som håller oss i vår hage.

Matte var fruktansvärt långsam in till mig så hon fick skylla sig själv att hon fick rätta upp det igen och kila fast det mellan huset/stuprännan och markstenarnapå varje sida så hon ska inte komma och säga något för att hon fick fixa det hihi!


Suttit ute nu en bra stund, Peggy kom men var inte alls kelig, matte sa att hon skulle nog in och äta mat så det var därför hon inte stannade. Själv hade jag hellre kelat med Peggy än ätit, hihi!

Åt upp mer än halva mattes mat, hon åt stekt torsk och den ville jag ha för den var supergod, hon är rätt så snäll min matte!

 

Gammal bild men staketet jag nästan välte, syrran hjälpte till lite faktiskt!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

4 juli 2012 19:17

Så? Matte fick ta dig under armen så ni kunde gå vidare?
Mysigt att få kela med Peggy på morgonen, förstår att du hade velat stanna å kela ett tag till :)
Snart har ju matte semester och då kan du kela hur lääänge du vill på morgonen. Då har hon ju inte bråttom ;-)

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

4 juli 2012 19:33

Nä det blir nog bra för då kan vi sitta ute hela dagarna, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 juli 2012 20:17

*fniss*
Fick din matte ta dig under armen för att du skulle sluta kela med en katt ??
Tänk min matte har oxå en massa onödiga saker för sig innan hon går och lägger sig ;-)
Här kommer visst oxå snart den där söm-ester på besök , det ska bli kul :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 juli 2012 20:55

Visst är det lite pinsamt, tänk om Peggy blev sur när matte gör så!
Semester älskar jag!

 
Laika

Laika

4 juli 2012 21:21

Men ett sådant kompostgaller till staket kan vi ju bara liksom blåsa omkull om vi skulle vilja, eller hur? ;)
Så otroligt härligt med semester, mer sådant åt folket säger min matte som surar över att hon inte får någon bra semester alls i år och surar hon, så surar jag med för då betyder det ju att hon kommer vara iväg från mig.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 juli 2012 21:30

Vi har inte lyckats innan men jag tror detta redan hade kommit lite på kas, hade nog släppt i fästet mellan huset och stuprännan.
Fy för dålig semester, det gillar vi inte alls. Jag tycker också att det ska vara mer semester, mycket mer så man kan få ha sina två-benta hemma mer!

 
Frasse

Frasse

5 juli 2012 13:59

Känner igen det där med en matte som inte kommer i säng i tid *fniss* Men mig gör det inget, fast jag tycker lite synd om matte som måste kämpa sig upp i ottan fast hon sovit för lite. Förstår att våra tvåbeningar längtar till semestern :-)
Klart du blir stressad och ivrig när matte är så långsam - inte konstigt att staketet välte :-)
Så gott det låter med torsk... *drömmer*
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 juli 2012 18:38

Jag måste ju gå ut på morgonen så därför gnäller jag på henne. Hade jag fått sova lite till så hade jag inte brytt mig så mycket, hihi.
Ja jisses vad saktfärdig hon kan vara ibland, det är ju väldigt bråttom att komma och pussa mig på direkten, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards