Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Kusin!

Av Aamor & Tina - 15 augusti 2012 19:43

Mattes morgon började redan 8.30 i morse men det var endast för att hon vaknade av sig själv, bra va!


Lite senare fick matte ett SMS av sin kusin att hade vi inget annat för oss kunde vi komma ut till dom så strax innan 11 gav vi oss iväg!

Matte skulle sätta på mig mitt bälte men jag hade inga ben, de var puts väck så jag kunde inte stå upp medan hon tog på det! Visst är det märkligt?

Märkligast var att de kom tillbaka när väl bältet hade kommit på, hihi!

 

Som ni ser vann matte men vi ska ju hem också och då ska jag nog vinna och slippa bältet, hihi!


Då vi kom fram efter ovanligt lång tid, matte hamnade bakom 2 lastbilar och en bred traktor så vi fick ligga bak nästan halva vägen, suck så kollade jag mig noga omkring för de har ju katt men då sa matte att deras katt blivit sjuk innan i år och fått somna in, det hade jag glömt men jag kunde lukta att hennes doft fanns kvar.

Letade även efter Daniel, kusin Ulrikas man men han var inte heller någonstans, dålig stil när jag kommer och hälsar på.

Fick nöja mig med matte och kusinen så länge, hihi!

Matte fick se lite kort och några videosnuttar på något som vi kommer att berätta om framöver men inte än och då hörde jag Daniels röst men såg honom inte, suck igen!


Han är dock rätt vettig den där Daniel för när det var fikadags kom han in, hade varit i verkstaden men han ville inte klappa mig direkt så jag blev lite stött men han sa att han var tvungen att tvätta sina skitiga händer först så det var okej men sen trodde han att han skulle kunna stänga in sig i ett annat rum för att byta om men se jag var snabb som blixten och hängde med honom, hihi!

Tyvärr gav han sig iväg senare för han skulle hjälpa sina föräldrar med nått så än en gång fick jag nöja mig med damerna, hihi!

Var helt slut när vi körde hem vid 17.30 så jag somnade i bilen men först försökte jag vinna bälteskampen men jag förlorade än en gång!


Peggy kom och mötte oss i garaget när vi satte in bilen och slog följe med oss halvägs hem, hon väntar nog på sin matte om hon inte är hemma.

Har ätit min mat, även idag var sorteringsmaskinen väloljad så några bitar torrfoder föll ur munnen medan mattes egen torkade kycklingfilé stannade kvar utan problen trots mycket mindra bitar, hihi!

Jordens dragningskraft är nog större på torrfodret så det är därför, hihi!


 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

15 augusti 2012 23:45

MEN Aamor klart du ska sitta fast i säkerhetsbälte, det gör dom tvåbenta när dom kör, har vi hört jamas om, mjau
Då sitter man säkrast, ifall det skulle hända ngt, mjau

Nu har vi uppdaterat vår blogg med nya bilder på oss, så tassa dit om du har tid och lust, fniss

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

16 augusti 2012 09:18

Okej då!
Vi ska in och kolla på direkten!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 augusti 2012 00:00

Så du har också en sån där moj som man blir fastspänd i säkerhetsbältet med ?!
Det har jag också , här vinner ALLTID också matte kampen ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 augusti 2012 09:18

Visst är det hopplöst att de alltid ska vinna, hihi!
Jag hade en bur från början men matte ville inte höra min "skönsång", hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

16 augusti 2012 08:50

Tur att matte vinner bälteskampen! Märklig fenomen med att dina ben bara försvinner...
Man MÅSTE ha bilbälte när man åker brummis. Bra när matte måste bromsa lite oväntat och hårt. Inte vill hon att du ska åka omkring i brummisen som en boll då... Du kan göra dig illa. Så det är bara att finna dig i bältet.
Det verkar som om ni hade en kulig dag hos kusinen och hennes man!

=^.^=

Kram och nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 augusti 2012 09:16

Nu låter du som matte, hihi!
Vi hade en bra och kulig dag som kusinen!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

16 augusti 2012 11:40

Så du har eget bälte, är det specialdesignat just för dig? Bra att du har det i vilket fall, särskilt som du ju inte är inburad när du åker bil :-)
Låter som om det trots bristen på kattkompisar blev ett trevligt besök hos kusinen. Ser med spinning fram emot att få höra vad videon handlade om :-)
Visst är det konstigt att somliga matbitar är så lätta att äta medan andra envisas med att vägra stanna kvar i munnen, hihi.. :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 augusti 2012 14:11

Nä det är inte speciellgjort utan matte har köpt det som bilbälte till djur med en snodd som sätts ner i den som mattes bälte sätts ner i fast i passagerarsätet så klart.
Dröjer nog men vi återkommer med det på videon, hihi!

 
Felix

Felix

16 augusti 2012 14:43

Va, får du åka bil utan bur, en annan får sitta i bur men det är rätt så skönt måste jag erkänna. Jag skulle nog oxå gilla bälte för bara jag får åka så är det ok, hihi. Gubbar de är inte att lita på rätt som det är så försvinner de, min husse är likadan, rätt som det är så är han puts väck, som nu drog igång på sin lilla mc och försvann som en avlöning, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

16 augusti 2012 16:23

Ja de är hopplösa!
Du kunde väl hängt med i en typ ryggsäck eller nått, hihi!
Ja jag gillar inte bur nått vidare och matte fick nästan blödande öron när jag satt i en sån och bil gillade jag inte alls då men nu älskar jag bilen, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards