Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Småbus!

Av Aamor & Tina - 25 augusti 2012 18:39

Första lediga dagen efter att semestern är slut och så vaknar matte redan 6.30 Jag hade tur för efter en snabb tur uppe så la hon sig igen och lyssnade på bok så jag kunde lugnt sova vidare.

Vi gick ut vid 9 tiden och det blev en snabbrunda för det regnade lite och då är det inte så kul att vara ute.

Tog en tupplur när jag kom in igen och när jag vaknade hjälpte jag matte att sortera tvätt, en strumpa som jag inte tyckte behövde tvättas så jag la den i en av mina sängar, hihi!

Hamnade på trimbordet och då passade jag på att gosa massor med matte och bråka lite för det hör till, hihi!

Matte ville ta en av mina "änglavingar" men jag ville behålla den!

Änglavingar är när en tova bildas på skuldran så håret står upp som en vinge, en liten vinge.

Det är min morfars fars matte på Yung Lo´s kennel som kallar dom änglavingar och matte tycker att det låter så gulligt så hon tog efter, hihi!


Jag och matte har haft lite småbus för oss i soffan, jag ville ha godis men matte sa att påsen var tom och när jag tog påsen så busade vi med den och sen la jag mig ner och då gjorde matte det också men jag tycket hon tog så stor plats så jag försökte "bädda" bort henne men det var inte så lätt, hihi!


Just nu vill jag ha godig och tjatar på matte men hon säger att jag måste äta min mat först, hon är så tråkig!


Vi vill gratulera Eva, Snutte och Ruffas matte som fyller år idag! Grattis!!!!!   

 

Lite vila i fåtöljen (gammal bild).


 
 
Ingen bild

Eva

25 augusti 2012 19:17

Satt just o skulle kommentera ditt inlägg från i går, när detta kom upp.
När man ser din bild o dina vackra ögon skulle väl vem som helst skrika Jaaaa... om du skulle fria, matte skulle få många svärdöttrar...;)

Tack för Grattiset! O visst var det du som la kattgodiset i lådan? har glömt tacka fört det, det passade gottegisarna här.
Ha nu en fortsatt skön kväll, ny arb.vecka imorron.

Eva-Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

25 augusti 2012 19:47

Jag friar inte till nån mer än mina katter, hihi men tydligen faller jag småflickor i smaken, hihi. Matte blir trött bara av en massa "svärdöttrar", hihi!

Jo det var jag och matte som smugglade in lite gott gott till er, hihi!
Vi väntar gärna till måndag att jobba, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

25 augusti 2012 19:42

Du kan nog ta mycket plats också, inte bara matte.
Ibland förstår inte jag HUR mycket plats två katter kan ta i sängen eller soffan ;-)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 augusti 2012 19:45

Är nog så ja att vi små fyrbenta kan ta stor plats.
När matte hade sin katt Smulan vaknade hon en morgon och var nära att falla ur sängen för Smulan låg på tvären och knuffade på matte, hihi!

 
Ingen bild

Eva

25 augusti 2012 19:57

Ja vänta tills måndag med sånt trams ;)
Jag har hela dan haft för mig att det är sön.Tänkte mig tilll biblioteket bl.a imorron...... så kan det bli ibland....

Aamor & Tina

25 augusti 2012 21:50

Matte fick allt tänka till där för först trodde hon att helgen gått så fort, puh tur att det inte var så!

 
Laika

Laika

25 augusti 2012 20:55

Nej, har din matte också missuppfattat det där med lördagar och lördagsgodis? Att man ska få äta godis hela lördagen och ingen mat alls? Min matte har ialla fall inte förstått det hela för jag måste också äta min mat först.
Jag brukar ha mina änglavingar i öronen, hihi... ser nästan ut som en papillon då :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 augusti 2012 21:49

Det ska jag säga till henne för det har hon rakt inte fattat men jag har inte ätit än, hihi!
Då får du flyga med öronen, hihi!

 
Edith

Edith

26 augusti 2012 11:49

Det där med änglavingar lät gulligt, tycker vi. Låt dom vara kvar. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

26 augusti 2012 15:40

Matte gillar inte mina änglavingar för de blir bara större och större tovor av det, hihi!

 
Frasse

Frasse

26 augusti 2012 15:27

Tur att du tassisterade matte med tvätten, annars hade hon ju tvättat strumpan alldeles i onödan, hihi :-)
Verkligen trist att våra kära mattar inte fattar att lördagsgodis betyder att man ska äta godis HELA lördagen. Men vi kämpar vidare för vår rätt till godis. trägen vinner :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 augusti 2012 15:40

Det är tur att hon har mig som kan hålla koll på henne, hihi!
Vi kämpar vidare men jag måste erkänna att jag har inte mycket hopp, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards