Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Rymde!

Av Aamor & Tina - 3 januari 2013 19:08

I går gick jag och matte och en stor väska till matteföräldrarna. Jag misstänkte att det var något på gång så jag höll noga koll på matte.

Matte snackade i telefon två gånger och sen kom min uppfödare med sin man och en annan Shih Tzu som heter Hagge.

Han var söt och vi lekte lite, syrran blev blyg och ville upp i sin husses famn.

Strax efter så rymde min matte med dom och hon rymde så länge att hon inte kom hem förrän idag vid 17-tiden.

Matte berättade för mig vad de hittat på!


De började med att packa in en del saker i uppfödarens bil och de tog mitt trimbord, okej det gjorde inte så mycket men matte hoppade också in i bilen och sen körde de iväg!

De körde upp till Göteborg för Hagge skulle ställas ut på My Dog och matte skulle gå med honom.

Hon har inte gått i en utställningsring sen 2009 så hon var lite ringrostig, hihi!

Först sov de på hotell och idag var utställningen.

 

Här är Hagge och håller på att bli fin, på mitt trimbord.

De tog det för trimbordet har hjul så allt kan lastas på där så man behöver inte bära.

 

Ett kort från där en del höll på med att förfina sina hundar. Min morfars far var där och matte hälsade på honom och hans matte.

Hagge gick i juniorklassen och han var yngst av alla där, han har precis blivit 9 månader. Han fick bra omdöme men han behövde lite mer muskler men det kommer snart, han fick Very good så det blev ingen vidare tävling men jag önskar honom bättre tur nästa gång.


Jag var egentligen också med för Specialklubben för Shih Tzu hade bildspel och matte hade skickat dit några kort på mig.

 

Det var detta kortet, kortet på min header och det som är på min presentation.


Matte hade köpt godis, en leksak och fått en del provpåsar på mat - de två första sakerna var ju bra men det fär med maten var ju inget kul, hihi!

Nu är vi i alla fall hemma och matte är trött för hon sa att hon sover som en "håsa" när hon sover borta. Blev inte många timmars sömn för först tog det tid att somna och sen vaknade hon flera gånger och till sist upp tidigt.


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

3 januari 2013 20:10

Det är svårt att sova borta! Skönt att allt gick bra. Hagge är jättesöt! Men du ÄR sötast!

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 januari 2013 20:15

Jag själv kan oftast sova var som ,hihi men matte har det värre.
Tack Julia, matte håller med men det är för jag är hennes hjärta men hon säger att jag och Hagge har lika milt uttryck och snälla ögon!

 
Melody

Melody

3 januari 2013 20:24

Nog är det konstigt vad de kan hitta på de där tvåbenta! Utställning! Sova borta!
Vilken tur du hade som fick stanna hemma och slapp alltihopa!
Men den där Hagge är bra snygg, det får jag lov att erkänna!
Puss, puss från Melody som saknade dig igår!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

3 januari 2013 20:27

Saknade du mig Melody - nu blev jag lite mallig, hihi!
Ja men det är faktiskt rätt kul och jag hade gärna följt med för jag har gått på såna och jag gillade det.
Hagge bor inte så jättelångt från dig, hihi!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

3 januari 2013 21:38

Så kul med utställningar, nu blev matte lite avis ;) ;) Hon sitter ofta nu och kollar in resultaten, som cockerägarna har delat på facebook..
Ha det så bra kram Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

3 januari 2013 21:41

Jag också som fick stanna hemma!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

3 januari 2013 22:40

Fina bilder på er, dig och Hagge, mjau
Vi har aldrig varit på ngn utställning, så det vet vi inte vad det är för ngt, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

4 januari 2013 09:42

Man kan ju inte veta vad allt är för det visste inte matte heller förrän hon var på en.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 januari 2013 23:46

Min mattes "gamla" jobbarkompis har också varit där uppe med sin vovve , som visst fick pris.
Fråga INTE vad det är för ras och fråga INTE vad det var för pris för det vet vi inte :)
Min matte sover som en gris även på hotell och snarkar gör hon med *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 januari 2013 09:41

Vad kul att den vovven fick ett pris oavsett vad det var.
Hade matte sovit där en natt till hade det gått bra men aldrig första natten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards