Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Bad!

Av Aamor & Tina - 5 januari 2013 18:17

Jag träffade på Peggy igårkväll, hon såg att jag kom och då gick hon oss till mötes och jisses så kelig hon var. Hon strök sig längs med hela mig och runt hela mig, hon höll nästan på att fälla mig som hon tryckte på mig.


Vi vaknade vid 8.30 och när matte gick upp gick jag också upp men jag hoppade ner i min kökssäng och passade på att sova vidare en stund till.

Vid 11-tiden gick vi bort till syrran för matte hade lovat att köra mattefar för de behövde handla lite och när de sen kom tillbaka fick syrran ett välbehövligt bad. Matte har tänkt ta henne länge men det har inte blivit av bara.

Hon blev fin. Jag överlät allt åt matte, tittade inte ens på när hon blev blötlagd.

Jag och mattefar satte oss i TV rummet och snackade istället.


Matte blev irriterad i morse för vare sig telefonen eller internet fungerade och när hon ringde fick hon reda på att det var stora driftstörningar. Tur hon har mobilt bredband och mobil så hon kan fixa min blogg och ringa om det behövs.

Hon har pratat med min gulliga uppfödare idag och ni kan tro att de planerar utställningar för hennes Hagge - jag blir allt lite avis!

 

Jag på Sofiero 2009!

Nu ska vi slappa resten av lördagskvällen!





 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

5 januari 2013 18:55

Tur att matte har reserver när tekniken inte fungerar..
Kan inte du få följa med på NÅN utställning??? Vi vet att du saknar några tänder, men vad gör det? Du var jättefin på Sofiero!!!

=^.^=

Kram å puss på söta nosen!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 januari 2013 20:36

Jag kan nog följa med som kompis för det är inte lönt att jag ställs ut, två tänder är för stort fel. Nu strular det mobila bredbandet också så hon klöddar med mobilen som hon aldrig har till detta annars.

 
Melody

Melody

5 januari 2013 19:08

Så snygg du var på Sofiero! Undrar hur det skulle gå om jag kom till en utställning, skulle nog få priset som värsta odågan!
Ha en bra och mysig kväll med matte!
Puss från Melody
Matte hälsar

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

5 januari 2013 20:41

Det hade säkert gått hur bra som helst, lite träning bara. Inte är du nån odåga, bara full av bus och spring. Du får prova eller åka och titta. Shih Tzu utställning i Skurup i maj tror jag och då ska vi kolla.

 
Laika

Laika

5 januari 2013 20:56

Så fin du är där på Sofiero. Där har jag strosat (inte lika fint som du och inte i samma sammanhang) med matte och husse för någon sommar sedan.
Fast visst är det väl ändå snällt att du låter andra tävla för skulle du vara med så skulle du ju vinna varje gång. Nu ger du ju dom andra en chans :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 januari 2013 21:09

Jag har bara strossat runt i ringen där, hihi!
Hade det bara varit så men tyvärr är det inte så men hade jag haft alla tänder så kanske, vem vet.
Jag var i alla fall den enda Shih Tzun som fick "sött ansikte" i min kritik inte ens nån tjej fick det, hihi men ändå fick jag "bara" en 2:a.

 
Laika

Laika

5 januari 2013 20:59

Hmm, nu vet vi inte om det fungerar med kommentarerna men vi gör ett nytt försök. Det skadar inte :)
Det jag ville säga var att det ju är tur att du låter de andra tävla för skulle du vara med på utställningarna varje gång så skulle ju ingen annan ha en chans :)
Jag har med varit på Sofiero med matte och husse, dock inte i samma sammanhang som du :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 januari 2013 21:13

Ibland bara klöddar det när man ska skicka iväg nått!
Jag blir i alla fall glad över att du tror så gott om mig att jag skulle vinna alltid, hihi.
Min morfars far är i alla fall en av de vinst rikaste Shih Tzuerna i Sverige.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

5 januari 2013 21:35

så jamars fin du var på Sofiero, Tassarna upp!
Du kan ju alltid följa med ngn kompis på tävlingar eller så, mjau

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

6 januari 2013 09:55

Precis så tänkte vi men det är inte alltid en icke tävlingshund får följa med.
Tack för att ni tyckte jag var fin.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

6 januari 2013 19:26

Du som är så himla snygg! Mysigt med lite gos sådär! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 januari 2013 17:54

Jag rodnar, hihi!
Mys är bara så gottigt!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 januari 2013 19:38

Tur att det finns mobila saker när det fasta krånglar !
Peppar , peppar så har det inte krånglat här på väldans länge :)
Här har äntligen min matte varit ledig en hel helg och dessutom så har hon hållt sig hemma och busat massor med mig.
SÅ fin du var där på utställningen på Sofiero !
Själv ska jag visst på flera kattiljoner utställningar i år igen *suck*
Men sen får det visst räcka säger matte , ja ja vi får väl se hur det blir med det ??

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 januari 2013 17:53

En gång fast i utställningarnas värld så är kört, hihi!
Skönt att din matte var hemma och busade med dig.

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

7 januari 2013 16:36

Skönt att ni kunde blogga trots de dumma störningarna. Så fin du är där på Sofiero, var du med på utställning där? *imponerad*
Du Aamor, du måste tassa in på vår blogg, för vi har glada nyheter till dig och matte där :-)
http://gunillaofrasse.allas.se/hurrjam-har-ar-alla-vinnarna-i-var-tavling/
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 januari 2013 17:52

Det "sket" sig totalt med uppkopplingarna så vi har haft internet-torka här, hihi!
Nu funkar allt igen, jippie!
Vi ska kolla läget hos er!

Jo jag var på Sofiero 2009 på utställning och jag älskade det för man kunde ju få pussa på domaren, hihi!


 
Felix

Felix

10 januari 2013 14:42

Jag förstår inte varför du inte blir utställd, för du skulle ju får BIS direkt som är så snygger, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

10 januari 2013 18:09

Tackar tackar men jag saknar två tänder där det max får saknas en så ja det är bara utkastade pengar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards