Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Långrunda!

Av Aamor & Tina - 12 januari 2013 19:38

Blev lite sovmorgon i dag för matte somnade om igen efter att ha vaknat först vid 6 och sen lite då och då fram till 9.

Vi tog en halvlång morgonrunda och jag träffade på Cindy en blandras som är lite skraj och skällig, först lådsas hon att hon vill hälsa för att sen börja bjäbba - jag blev lite sur på henne och ställde mig bakom matte och Cindys husse blev ganska arg på henne.

Inne igen intog jag soffan för att sova en liten stund till men sen började matte stöka runt. Hon började med att städa i badrumsskåpet och kastade en massa saker som hon sa bara blivit inlagt där, jag var ju självklart tvungen att hålla ett öga på henne och la mig i hallen.

När hon var klar där drog hon igång dammsugaren och då intog jag soffan igen, hihi!


Vi slappade lite sen tillsammans i soffan till en film och när den var slut ville jag gå ut och jag fick med matte på en långrunda. Först gick vi och kastade det matte städat bort och sen fick jag matte till att kolla i garaget så inte Peggy var inlåst där, ingen där.

Vi fortsatte över vägen och sen in på bostadsområdet brevid vårt, när den vägen tog slut fick jag välja mellan att svänga till höger för att gå runt om hela området eller rakt fram. Jag valde rakt fram och vi gick ner om dammarna och vidare in om kolonierna för att gena upp genom träd och buskar till motionsslingan och sen hem.

Inne igen lagade matte mat och jag fick lite av det okryddade köttet på torrfodret och det mesta slank ner.

Sen var det dags att slappa i soffan igen, matte på rygg med en bok i öronen och jag sovandes på min soffkudde, där njöt vi i 2,5 timme.

Jag har precis varit ute igen och det blev bara en "ut om", snabbt och sen kolla katter, hälsade på både Simba och Basti och när de sprang in till sig gick vi också in.

Nu ska vi njuta av kvällen och matte kollade precis vad där var på TV men inget verkade passa henne för hon fnös, hihi!

 

Matte hit med godiset, jag har varit ute och varit duktig, hihi (gammal bild)!


Låg lite snö på marken i morse så det blev lite snöklumpar runt och under tassarna.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 januari 2013 20:53

Låter som en riktigt bra dag, förutom snabeldraken! Lite morgongos och en skön promenad och så mys med lite missar! Må så got ti soffan! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 januari 2013 21:14

Perfekt dag. Soffan är gottigt!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

12 januari 2013 21:52

Jamar som Dui o Deco att ni verkar haft en mysig lördag förutom att din matte rastat Snabeldraken :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

12 januari 2013 21:57

Det är inte så farligt för jag litar på att matte inte tar mina saker med den. Sen går det rätt fort att rasta den, hihi!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

12 januari 2013 22:09

Det låter som ni har haft en bra dag med mycket frisk luft :) Min matte håller med att det är inget vidare på tv:n
kram Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

12 januari 2013 22:35

Frisk luft är skönt särskilt om man slipper regn!
Mest skit där säger matte!

 
Melody

Melody

12 januari 2013 22:11

Här blev det en riktig lång kvällspromenad. Jag hade uppfört mig så bra idag och varit så lugn, så matte tyckte jag behövde rastas ordentligt. Hon hade också läst TV programmet, så vår promenad slutade med att hon hyrde en film.
Blir nog en lite tur till, men en kort för matte gäspar.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

12 januari 2013 22:34

Det var bra gjort av dig att ta det lugnt och av matte som hyrde film!
Sista rundan ska vara så kort som möjligt så man somnar snabbt igen!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

12 januari 2013 22:30

mjau, så söt du är på bilden
ha en jamars fortsatt trevlig helg

Tass tas

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

12 januari 2013 22:32

Tack!
Samma till er!

 
Laika

Laika

13 januari 2013 00:21

Vilken promenaddag, helt perfekt ju :)
Vilken duktig matte du har som låter dig bestämma vägen, jag brukar också få det ibland och det resulterar alltid i längre promenader, ja om det inte regnar förstås, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 08:50

Hon kan bara hon vill, hihi! Ibland bestämmer jag att vi bara ska gå ut på första bästa stolpe eller grästuva och sen in igen och även om matte vill gå längre så kan hon glömma det för jag vägrar!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

13 januari 2013 09:08

Det låter som ni hade en trevlig lördag! Hoppas att ni får det lika mysigt idag också. Hos oss var det skidåkning på TV hela dan för maken igår och bok för mig.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 09:10

Det var en mysig dag i lugn och ro.
TV kom knappt på här förutom när matte såg filmen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards