Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Bus!

Av Aamor & Tina - 19 februari 2013 18:25

Matte och jag kom iväg sent i morse så vi fick skynda oss lite mer än vanligt men så träffade vi på vår granne som passade sitt barnbarns hund och vi var ju tvugna att hälsa på varandra, träffade honom senast i somras men sen fick vi verkligen lägga benen på ryggen. Matte han till jobbet i tid ändå med 3 minuter till godo, hihi!


Syrran och jag har varit ute i vår hade 2 gånger idag, ena gången nästan i en timme och som vi busade där ute. Blev helt slut efteråt men syrran ville fortsätta busandet när vi kom in men inne slappar jag så vill hon busa kan hon göra det själv, hihi!

Vi fick besök idag av mattefars bror och det gillar vi, speciellt att han kom två gånger för han tog mattefars jacka när han körde iväg första gången, hihi. De har väldigt lika jackor.


Matte jobbade länge idag så väntan blev lång på henne men desto kuligare när hon väl kom.

Det var kallt när vi gick hem och det blåser rätt så mycket, inte skönt alls och med en frusen matte som inte vill stå ute och titta efter katterna blir det rätt trist.

Ätit min mat och nu tänker jag sova en stund om matte kan sitta still, bra när hon hjälper mig med bloggen för då sitter hon ner och jag sover på hennes fot!

 

Så här gott är det att vila under skrivbordet!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

19 februari 2013 18:46

Inte kul att stressa på morgonen. Fast ibland måste man...
Det är mycket bus i er två, men ÄR inte Affi busigast ändå?
Skönt att vara hemma och koppla av. Hoppas att ni har bättre om tid imorrn :)

=^.^=

Kram å Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 februari 2013 18:52

Jo Affi är och har alltid varit den busigaste av oss. Hon var en "plåga", hihi redan som valp innan hon flyttade till matteföräldrarna för hon drog runt på de vuxna Shih Tzus hos min uppfödare, denna lilla smula kämpade men hon lyckades, hihi!
Hon har svårt att vara still nån längre stund och vill gärna hitta på nått hela tiden - jag säger till henne att man kan sova men tro inte att hon lyssnar alltid, hihi!

 
Melody

Melody

19 februari 2013 19:16

Hm... nu säger matte att jag och Affi verkar vara likadana busfrön... vad kan hon mena med det? Bra fotvärmare din matte har!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

19 februari 2013 19:33

Tror nog också att ni har lika mycket energi och bus i kroppen, hihi!

 
Laika

Laika

19 februari 2013 19:29

Med tre minuter till godo, det är inte illa :)
Roligt att du fått busa så mycket men vilken fart det är på syrran, hihi. Undrar om hon någonsin kommer lära sig hur skönt det är att vila och slappa? :) Tur att vi vet hur man gör i alla fall.
Tror inte så många katter vill vara ute i sådant väder så jag tror inte du missade något genom att gå in utan att leta katter.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 februari 2013 19:32

Syrran kan slappa men inte lika bra som vi, hihi!
Så sa matte också, trist när hon alltid har rätt!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 februari 2013 19:46

Klart att man måste vara lite social också! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

19 februari 2013 20:03

Social är så kul att vara!

 
Felix

Felix

20 februari 2013 15:59

Aha, du är oxå en fothund, hihi. Jo visst är det skönt att ligga på fötterna på mattar, för då vet man ju var man har dem, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

20 februari 2013 17:08

t är ju precis det bästa med det, hihi!

 
Frasse

Frasse

20 februari 2013 17:02

Duktigt av er att komma i tid i morse! Alltid kul med besök - om gästen gillar oss pälsklädda, förstås :-)
Bra att du hjälper matte med bloggandet - ett varmt fotomslag är guld värt när man sitter vid datorn :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

20 februari 2013 17:06

Det bästa med att ligga på mattes fot är att hon gärna sitter still hos mig då, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 februari 2013 17:24

Kan ju jama att min matte INTE hade några 3 minuter till godo idag , hon var snarare 30 minuter sen för att den dumma Mjausungen inte ringde och att man tydligen inte kunde ringa till den heller :(
Busande det kan man ALDRIG få för mycket av :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 februari 2013 17:53

Det är illa när man är så sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards