Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Solsken!

Av Aamor & Tina - 27 februari 2013 17:22

Det var kyligt i morse, -4,3 grader och alla träd och buskar var vita av rimfrost, väldigt vackert tyckte matte trots att hon vill ha vår nu.


Har gjort vad jag kunnat för att hålla matteföräldrarnas soffa varm, hihi! Det är gottigt att ligga och slappa där men helst ska matteföräldrarna sitta ner i sina fåtöljer, hihi!

På förmiddagen kom solen fram och har verkligen värmt, var så gott med lite solsken nu.

Syrran och jag har legat ute på trädäcket och solat en god stund och det känns som om våren inte är allt för långt borta trots att vi har en hel del snö kvar!


Matte hämtade mig i rätt tid men jag och syrran låg och väntade på henne vid ytterdörren en halvtimme ändå och när hon kom hade hon inget gott med till oss!

Det är ju liksom så att har hon haft det en dag ska hon ha det fortsättningsvis också, hihi!

Vi gick hem efter att matte snackat lite och varit "hållare" till vårs tjurmuskler, godast när någon kan hålla dom till oss, hihi!

Njöt i solskenet när vi gick hem och så satte sig matte på cykelstället en stund för solen stod på där.

Jag kollade efter katter, vad annars och jag såg först Baby som kom fram och hälsade på matte och sen kom Simba hoppandes förbi men till sist kom min kära vän Peggy och kelade med mig!

 

Mys mys!

 

Sen satt vi och tittade på lille Simbas som busade med sig själv!

När Peggy gick vidare gick vi in och matte stekte äggmackor till sig själv och när hon ätit upp kom jag på att jag var också sugen på ägg så matte fick steka ett till mig, hihi!

Medan matte höll på med det passade jag på att äta mitt torrfoder för att sen ta ägget som efterrätt!

Hoppade över maten igår så det var extra gott idag!

Nu ska jag sova en stund och vila min fulla mage.

 
 
Melody

Melody

27 februari 2013 18:14

Så duktig du är som äter idag! Matte bara älskar bilder på dig och katterna!
Men har du verkligen sett mig på Facebook?
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

27 februari 2013 18:27

Ja jag har sett dig, din uppfödare hade lagt in en bild på dig på Shih Tzu sidan, hihi!
Inte så konstigt när du är så söt!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

27 februari 2013 18:44

Härliga bilder på dig å Peggy! Ni gillar verkligen varandra, det syns!
Hoppas att det blir varmare hos er med. Vi VILL ha vår nu!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 februari 2013 18:46

Ja vi är kära vänner.
Varit varmt och skönt idag och vi hoppas på fler såna dagar! Åh ja våren är verkligen saknad!

 
Laika

Laika

27 februari 2013 21:32

Ni är så jättefina tillsammans, du och din kära Peggy :) Vi förundras alltid precis lika mycket när vi läser och ser när ni träffats :)
Visst är det skönt med sol, vi har haft plusgrader idag tillsammans med solen och det har varit kalashärligt. Ungefär lika kalashärligt som ägg smakar :) Mums.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 februari 2013 21:56

Sol är så härligt! Man känner riktigt hur pigg man blir!
Jag gillar verkligen min vän Peggy.

 
Frasse

Frasse

28 februari 2013 15:43

Vilka fina bilder på dig och Peggy ♥ *rörd* Härligt att lapa sol och mumsa äggmackor, enda molnet på himlen var väl att matte glömde godiset :-)
Hoppas solen fortsätter lysa över oss alla i helgen också :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

28 februari 2013 17:09

Rätt fräckt att komma utan gottis men jag fick annat sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards