Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Någon!

Av Aamor & Tina - 28 mars 2013 18:27

Vi vaknade tidigt även idag trots att matte stannade hemma, hon vaknade först 03 och sen 05.30 men vi låg kvar till 7.30

Har inte blivit störd så mycket i natt av matte för hon har sovit bättre men hon har fortfarande ont i halsen men det onda området har minskat säger hon men hon är fortfarade öm i sina leder och känner sig "febrig" när hon gör nått.


När vi gick morgonrundan fick jag syn på min kompis Gizmo och för att matte inte skulle dra iväg med mig la jag mig ner och väntade in honom. Vi hälsade men när han ville leka backade jag undan för han kommer med sina tassar i nunan på mig och det gillar jag inte, han tassar är stora fast han inte är mycket större än vad jag är.

Hans husse berättade att han hade haft inbrott i sitt garage i natt och att de snott 8 däck, trist när de tvåbenta inte kan skilja på mitt och ditt!

Okej jag snor saker från syrran men det är ju mitt också, hihi!


Vid middagstid gick vi bort en sväng till syrran som blev jätteglad när hon såg mig och matte.

Matte var i desperat behov av att handla och så tog hon mattefar med sig så han slapp cykla.

Efteråt tog vi vår bil hem för den stod hos matteföräldrana.

När vi satt bilen i garaget fick matte syn på att garagegrannen inte låst sitt garage så hon blev rätt irriterad eftersom garagelängan är "öppen" och inga skiljeväggar, vilket som så låste matte grannens port!

Hemma drog matte igång dammsugaren, tydligen drar någon in en massa skräp och jag vet inte vem denna någon är så matte kan ju låta bli att släppa in denna någon!

Efter detta var matte helt slut och la sig på soffan och slumrade till och jag la mig i min säng och lät maten smälta i magen för jag åt innan dammsugaren drog igång!


Matteföräldrarna har några roliga gäster vid sitt fågelbord, nu var där bara en men där har varit tre stycken nån gång. Den ville inte hälsa på mig utan kutade högre upp i trädet och satte sig och tittade tills vi kört iväg!

 


 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 mars 2013 18:53

Händelserik dag idag! Visst är det spinnande med fjäderkotletter och långsvansar! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 mars 2013 19:11

Visst är det kul att titta på fåglar, jag brukar kolla in dom när vi är ute och går också, hör jag nått i en buske så stannar jag och tittar!

 
Ingen bild

Roy och Tess

28 mars 2013 19:03

Har ni också någon som drar in grus..Min matte säger jämt -vad du drar i med din päls..Men jag tror nog att det är hon och alla hennes skor..För inte kan det vara jag ;) ..Nu är det sista helgen som ensam hund här hemma..sedan kan jag skylla allt på Emil ;) ;) hehehe

Glad Påsk kram Roy och hans matte

Aamor & Tina

28 mars 2013 19:10

Vad lyxigt du kommer att ha det som har någon annan att skylla på, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 mars 2013 19:04

Vilka gulliga gäster som smakar på fågelmaten :)
Vi har inga ekorrar alls här. Jag har nog aldrig sett nån här i närheten, inte ens i skogen. Tråkigt för de är så söta!

=^.^=

Kram å Påskpuss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 mars 2013 19:10

De är jättesöta. En dag slogs två om nötterna matte lagt ut till dom men så upptäckte dom att där var så det räckte till bägge och då slutade dom, hihi!

 
Melody

Melody

28 mars 2013 19:27

Skönt att din matte mår bättre, du ger henne väl en massa påskpussar så hon
blir helt frisk till påskafton!
Själv fick jag ta omvägen till duschen innan jag fick gå in på mattes
nystädade golv, så hon kan då inte skylla något skräp på mig.
Ja, jag hade ju börjat städa i rabatten och då blir man ju ganska jordig, tror
Shakira kan ha grävt ner ett ben där förra sommaren så nu gäller det att
vara först och gräva upp dem. Vad matte sa ska jag inte återge!
Pussar från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

28 mars 2013 19:39

Vi tror vi kan gissa vad din matte sa, hihi!
Jag är rädd att jag hamnar i badet i morgon om matte orkar, hoppas hon inte orkar, hihi.

 
Laika

Laika

28 mars 2013 21:02

Så bra att din matte låste garagedörren där, för inte är det någon nytta att ha ett garage om den inte är låst.
Roligt med ekorrar, jag brukar gilla att titta på dom när dom är i träden. Ibland tjattrar dom mot mig och då brukar jag försöka svara :)
Glad påsk på er.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 mars 2013 21:16

Så du kan ekorrens språk! Jag är impad!
Nä precis ingen nytta med garage med olåst port!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

28 mars 2013 23:23

Någon är en störig nedskräpare! Fast envisas matte med att släppa in Någon, så får hon skylla sig själv! Du har nog att bestyra med :D och hålla reda på tycker vi!
nosgos å påskgottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.se

Aamor & Tina

29 mars 2013 07:07

Ja så är det verkligen, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards