Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Påskafton!

Av Aamor & Tina - 30 mars 2013 22:07

Matte vaknade så klart lika tidigt som vanligt men vi behövde ju inte stressa iväg utan tog det lugnt!

Har varit en toppendag men nu är jag rätt så trött och har lagt mig men först var jag tvungen att informera matte om vad hon skulle skriva, hihi!


Dagen började med kattkel, Peggy kom och önskade mig och matte Glad Påsk och kelade en hel del med mig, blev bara en kort runda eftersom jag visste att Peggy var kvar på gården.

När matte fixat till sig lite så gick vi till matteföräldrarna för att fira Påskafton där, gästerna skulle komma senare.

Matte tog mig och Affi på en liten promenad och vi fick en liten hmmmm kanske vi kan kalla det utskällning av matte eftersom vi sa till en annan hund att den inte fick gå på cykelvägen som vi såg från gröningen vi stod. Matte sa nått om att vi är så himla tuffa när vi är två - jajajajaja tjata lite va!


Matte gick sen och hämtade sin moster för hon är nästan helt, blind och det känns tryggare att göra så och strax efter kom mattes farbror och faster och en stund senare kom mattes kusin med sin make och son, nu var huset fullt och en massa tvåbenta som skulle vallas in på rätt ställe och en liten Adam som vi absolut ville pussa på!


De tvåbenta åt och åt, hihi som tur var hade jag och syrran ätit innan så vi passade på att vila oss just då för senare blev det bus med Adam.

Till efterrätt hade matte gjort sin kolatårta men hon var inte nöjd med den, kolan hade inte stelnat som den skulle och så tyckte matte att den var alldeles för söt.

Till kaffet hade mattes faster gjort en annan tårta med nötbotten och nån chokladkräm, grädde och sen marsipan över!

               

Mattes                               Fasterns

   

Mycket spring och stoj blev det sen men efter ett tag blev jag och syrran trötta och gick och la oss på nått lämpligt ställe för att få lite sömn!

Adam blev väldigt förtjust i Affis igloo och tyckte den passade honom perfekt, hihi och själv passade jag på att pussa honom när han låg i den! Matte missade pussarna varje gång med kameran men det gjorde inget!

 

Visst är vi söta!             



 
 
Melody

Melody

31 mars 2013 07:50

Låter som du också hade en härlig påskafton!
Matte skrattade när hon läste att er kola inte stelnat för här var det ju precis tvärtom, den blev alldeles för hård! Själv fick jag ingen tårta, men desto mera prinskorv! Ha en bra påskdag!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

31 mars 2013 09:38

Det är inte lätt det där med för löst eller för hård kola, hihi!
Jo en toppen dag men utan prinskorvar för det kan jag bara äta ibland.

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

31 mars 2013 09:06

Ni är allt bra kaxiga när ni är två, matte gjorde nog rätt att gräla lite på er ;-)
Tårtorna såg jättegoda ut båda två, lös kola eller ej. Vi tror nog att den kommer att gå åt ändå...
Ni är jättesöta på bilden, det gjorde inget att dina pussar inte fastnade på bilden ;-)
God fortsättning på helgen och påminn matte om att ställa klockan rätt, om hon inte redan har gjort det.

=^.^=

Påsk-kramar och Påskpussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

31 mars 2013 09:35

Matte har bara en klocka att fixa + bilens men det gör hon idag.
Lite väl tuffa är vi nog men hon behöver ju inte gräla på oss och ta tag i mitt skägg!!!!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

31 mars 2013 10:38

Verkar ha varit en toppendag, Aamor! Klart att man blir trött efter sådana kalas! Jasså, ni kaxar till er när ni är två mot en, haha och på lite avstånd! Matte säger att jag minsann är kaxig innanför vårt staket, vad hon nu menar med det?!

Ha en fortsatt fin helg önskar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

31 mars 2013 11:09

Ja bakom staketet är det jättebra att vara kaxig, hihi! Du skulle höra oss när vi är bakom staketet och en hund kommer gåendes - ojoj vilket liv det kan bli då, hihi!

 
Laika

Laika

31 mars 2013 19:44

Oj, så mycket stoj, men så härligt. Alltid roligt med de små, för de hamnar så bra med ens egen höjd och nivå liksom, plus att dom blir så pussvänliga då :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

31 mars 2013 21:40

Precis så är det, lagom pusshöjd!
Man blir helt slut av allt stoj, en annan är ju liksom lite slö, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards