Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Före - Efter!

Av Aamor & Tina - 9 maj 2013 17:33

Det var riktigt skönt att få sova tills vi vaknade av oss själva, nu blev det strax innan 07 men det kanske var för att jag tjatade på matte redan klockan 22 igår att vi skulle lägga oss, hihi!

Vid 8 gick vi ut på dagen första runda, kändes varmt och kvavt och mot väster var det jämngrått på himlen!

Satt ute en stund men sen blev matte hungrig och ville gå in och äta och en gnällig matte vill jag inte ha så jag följde med in.

Mest slöat idag, matte har kollat på nån TV-serie på datorn och jag har sovit under skrivbordet.


Vid middagstid gick vi en ganska lång runda och precis innan vi kom hem mötte jag Rex och samtidigt kom Peggy och så avundsjuk Rex blev för att hon kelade med mig, hihi! Han ville jaga henne men fick inte för sin matte och husse.

Inne igen tyckte matte att trimbordet skulle vara en bra idé men jag tyckte inte samma sak men hamnade givetvis där ändå!

Okej kanske jag var lite rufsig i huvudet men bara för att matte ändå skulle göra vid mig passade jag på att gnugga mig i hennes bröst och ruffsa om ordentligt, hihi!

 

Före bild, okej kanske jag behöver fixas till lite, hihi!


Efter bild, måste erkänna att det kändes rätt så skönt!

 

Ser ni mitt fina mellanrum i underkäken, hade lätt fått plats med de två tänder jag saknar, hihi!


Matte fixade lite smått här och jag vilade ut efter pärsen på trimbordet, nä det var inte så farligt!

Tvätt som skulle tvättas och den torra som skulle hängas in, matte tvättar hela tiden känns det som ibland men hon kan i genomsnitt köra en maskin om dagen eftersom den ska hängas och vi vill inte ha tvättställningar i hela lägenheten!

Torrmoppen kom också fram för hon tyckte golvet var lite småsandigt, hmm hon får sluta gå in med skor, hihi!


För en stund sen ville jag gå ut och självklart gjorde vi det, en liten runda och sen satte vi oss på bänken, Ollie kom och hälsade och sen två grannar som snackade när de gick förbi.

Matte fixade maten till mig, lite Barf blandat med mitt torrfoder och slurp så är det slut, hihi!

Matte kan inte säga om magen mår bra av det än för än så länge har ingen 2:a kommit och det bådar gott!

Lite slöande till ska vi nog klara av under resten av dagen, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 maj 2013 18:10

Vilken härlig rufsbild matte tog på dig!!! Nog behövde du nog kamma till frisyren liiite när du såg ut så efter gnugget i matte *fniss*
Ha en fortsatt lat Kristihimmelsfärdsdag!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 maj 2013 18:14

Jag kan se ut som ett rufsmonster om jag vill, hihi!
Lat dag är = säkert kort om jag får bestämma, matte är inte speciellt svårövertalad så....

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 maj 2013 20:40

Härligt med dagar när man bara är! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 maj 2013 20:44

Att få göra i stort som man vill! Toppen!

 
Melody

Melody

9 maj 2013 20:55

Här har matte tagit trimbordet till avlastningsbord! Det blir så mycket prylar med en baby i huset, så nu är det ingen risk att jag hamnar där upp på ett tag!
Härligt rufsig du kan vara, sådant gillar jag! Matte tjatar alltid om att du är så välkammad och fin i din tjocka tofs!
Puss från rufsiga Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

9 maj 2013 21:00

Jag kan se hemsk ut ibland men oftast ser jag någorlunda ut, matte sätter om den ungefär varannan dag nu, förr fick hon sätta om tofsen varje dag ibland två gånger per dag, hihi!
Praktiskt med trimbord som används till annat, hihi!

 
Laika

Laika

9 maj 2013 22:48

Hihi, jo jag föredrar nog efterbilden för då får man ju se hur snygg du är, fast rufset är ju bra charmigt det med :)
Skönt att få ha matte hemma och bara kunna gå ut och mysa tillsammans, och hälsa på kompisar :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 maj 2013 22:52

Matte föredrar också efterbilden!
Det är mysigt att ha matte hemma men jag saknar syrran lite ändå men jag ser henne snart igen tror jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards