Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Måndag!

Av Aamor & Tina - 3 februari 2014 18:05

Jaha då var det måndag igen och veckan börjar med töväder. Fast det började redan i helgen att tina men i natt hade det gått undet nollan igen så det var lite halt ute.


Matte och jag slöade mest hela dagen igår, hon läste ut sin bok och jag läste mest på insidan av ögonlocken, hihi!

Fast jag satt i mattes famn och kelade en liten stund.


Matte väckte mig redan 05 idag för hon vaknade då och kunde inte somna om utan låg och vände sig och sen startade hon sin ljudbok och då vaknade även jag.

Fick åka bil till syrran och det är alltid en lika kul upplevelse, hihi!

Idag har vi hållt igång matteföräldrarna riktigt ordentligt. Vi sov till 10 men sen har vi lurats och drivit med dom nästan hela tiden till matte kom strax efter 16.30, hihi!


Nu har vi varit hemma ett tag och vi har ätit vår mat och jag ska försöka undvika att få min tofs omsatt. Matte har nämligen informerat mig om att jag ska få det eftersom jag har gnuggat huvudet i en snödriva på trädäcket.

Hon påstår att det ser ut som jag har svint under ögonen - kan väl hända jag har, hihi!


Jag har fått en bloggaward av Kjelle Bus - tack så jättemycket!

 

Nu ska jag ge den till sex andra bloggar och det är inte lätt men jag ska försöka!


Hjulia

(en av mina första och trognaste läsare, vi gillar dig skarpt)

Melody & M. E.

(en riktig sötnos och jag tror hennes matte och husse behöver uppmuntran nu)

Laika

(en sötnos med massor av fart i)

Edith & Hilda

(ni är tillbaka och bara det är kul och så är ni söta)

Dui & Deco

(tänk vad ni får stå ut med nu med nytt kök, uppmuntran är aldrig fel då)

Tasse, Simba & Gunilla

(små söta busfrön som vi vill höra om en massa bus från)


 

Gammal bild från februari 2012. Snart ser det ut så hos oss om det tinar mer!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

3 februari 2014 18:53

Jag tackar sååå mycket för Awarden och niger vackert :)
Det är alltid kul att få veta vad du hittar på för hyss och bilderna på dig som matte tar och visar är UNDERBARA!!!
Självklart är det din blogg som är nåt som vi inte MISSar. När den någon gång uteblir, så saknar vi den jättemycket :)
Ha en härlig måndagskväll!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 februari 2014 19:00

Tack själv!
Matte bara tvärvägrade att starta datorn igår, vet inte vad det tog åt henne! Visst hon hade sin mobil men det var allt!

 
Melody

Melody

3 februari 2014 19:07

Tusen tack för det! En award var inte illa så här på måndagen.
Matte och husse hälsar och tackar för uppmuntran.
Så kan jag berätta att grannarna fick bygglov till sitt stora hus utan problem, deras hus är så nära vår tomt så jag kan stå innanför vårt staket och se vad de har på tallriken. Lite spännande faktiskt. Men de bor inte där än, de är bara där och grejar lite ibland. Men somras då var de där varje dag och spelade musik så högt att jag fick ont i öronen!
Nu hoppas vi på att det kommer stå en #Till salu" skylt vid huset snart, för vi kan ju inte flytta innan vi fått klart med alla papper.
Hoppas matte och du har en riktigt skön måndag kväll.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

3 februari 2014 19:11

Det var så lite så!
Alltså det är inte klokt att de fick sitt tillstånd!!!!!!!!!!!!!
Ska ni flytta när allt är klart då? Iså fall hoppas jag ni hittar ett annat paradis utan trista och jobbiga grannar!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 februari 2014 19:44

Lata söndagar är toppen!
Grattis till awarden och tack för att du delar den med oss! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 februari 2014 19:49

Den var nästan för lat för mig men bara nästan, hihi!
Den var ni värda!

 
Laika

Laika

3 februari 2014 21:40

Åhh, så trevligt :D Vi tackar massor för den fina utmärkelsen :)
Vi har också haft en hel del töväder hos oss idag, inte mycket snö kvar. Jag ska få mer än bara en borste genom min päls, jag måste duscha säger matte...

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 februari 2014 21:43

Duscha behöver jag också men matte har inte orkat än, hihi!
Glömde att säga att vill ni ha bilden på awarden så hämta den hos Kjelle Bus för där kan man kopiera den!
Det är ni värda!

 
Edith

Edith

4 februari 2014 07:38

Tack Aamor och Tina för bloggawarden! Vi blev jätteglada. Någon sådan har vi inte fått tidigare. Nere hos oss har vi regn och åter regn. Lite trist och matte gnäller för vi blir så våta och leriga när vi är ute och går.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

4 februari 2014 10:03

Det var kul att ni blev glada!
Blöta och smutsiga hundar gillar inte min matte heller men hon har inget val, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 februari 2014 21:00

Här töade det också massor i helgen , fast jag gillade nog allt den torra snön bättre än isen.
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 februari 2014 21:01

Torr flygsnö på bäst, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards