Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Besök!

Av Aamor & Tina - 4 februari 2014 18:28

Jag var lite tveksam om jag ville svänga in till matteföräldrarna idag men då sa matte att vi måst ju kolla om mattefar är vaken för annars väcker vi honom och då fick jag bråttom men han var vaken så det roliga kunde jag inte göra, hihi!


Idag har vi fått besök, 2 gånger av olika personer! Det är så kul med besök.

Först kom mattes faster och hälsade på och sen kom mattes moster till matteföräldrarna - vi tog väl hand om bägge två och hälsade dom hjärtligt välkomna!

Sen är det lite trist när de går igen men jag hade ju matte att vänta på så mer glädje skulle ju komma.


Solen har skinit idag men det var kallt och halt i morse, likadant nu ikväll. Snön är så hård och jag får inte lov att gnugga nosen i den nu för jag gjorde det en gång och fick ett sår på mitt öga. Matte är stentuff om jag ens försöker vilket jag gör, hihi!

Maten var jag inte alls sugen på men jag kanske tar den senare när jag varit ute en gång till eller så bantar jag idag, vi får se.

Matte tog bara en macka och den verkade inte ens god så jag gick och la mig i sängen i TV-rummet.

Tar lite på ens krafter att underhålla besökare så lite vila kan vara skönt, hihi!

Matte stod och hackade och rev i köket och det var lite intressant tills jag upptäckte att det var en "14 dagars sallad" hon gjorde. Hon blev så sugen på den igår men hade inte grejorna hemma, gott som tillbehör till mat säger hon - ja ja!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

4 februari 2014 19:00

14 dagars sallad lät lite spännande ;-)
Bra att du inte FÅR gnugga huvudet i skaren. Onödigt att göra illa ögonen nån mer gång!
Ni får ha en lat och mysig tisdagskväll!

=^.^=

Kram och nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 februari 2014 19:06

Den varar i ca 14 dagar. Mattemor fick receptet av diabetessköterskan. 1 kg morötter river, 1/2 kg vitkål i tunna strimlor, 10 cm purjolök i tunna skivor. Blanda allt. Koka upp rapsolja, äppelcidervinäger och socker 1 dö av varje. Sockret ska lösas upp och slå den varma vätskan över det andra och på med tätt lock och in i kylen. Jättegott säger matte.

 
Melody

Melody

4 februari 2014 19:05

14 dagars sallad låter intressant! Nu får de be matte att hon ger dig receptet så vi kan få ta del av det! Både Shakira och jag gillar sallad!
Förstår om du är trött efter att ha tagit hand om både moster och faster!
Själv har jag mest fått åka bil idag! Matte hade glömt sin glasögon i Malmö, sedan skulle hon till IKEA och Emporia!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

4 februari 2014 19:07

Man kan bli trött av bilåkning också men du får väl snarare spring i dina ben, hihi!
Ni ska få receptet, lätt att göra!

 
Laika

Laika

4 februari 2014 19:08

Vad roligt med besök, och rätt gör du som vilar upp dig efter det :D Det gäller ju att ladda på med ny energi som kan användas vid passande tillfälle, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 februari 2014 19:09

Det är jättekul med besök. Nu har jag vilat upp mig och försöker få ut matte men hon är svårflörtad :)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 februari 2014 20:21

Visst är det kul med gäster, särskilt de som kan gosa och busa bra! Nsobuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

4 februari 2014 20:24

Blev inget lekande eller bus men kela kan dom!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 februari 2014 20:57

Här har det också blivit en massa onödig is , sedan snön smält.
Kuligt med besök om än tröttande :)
Min matte tycker också att det lät spinnande med 14-dagars sallad !
Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 februari 2014 21:00

Is är bara skit, inget kul alls för ska man börja springa och råkar starta på en isfläck kommer man ingenstans!
Ni får prova salladen!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

5 februari 2014 12:21

Vår matte gör veckosallader, hon tycker det är så fiffigt att slippa göra sallad på hela veckan sedan. Ofta hackar hon bara vitkål, och det tycker vi är kul, vi brukar gnaga lite på bitarna och sedan spelar vi tassboll med dem. Jamarkul! :D
Kul med besök, men visst tar det lite på krafterna, hoppas du fick en riktigt skön tupplur sedan!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 februari 2014 13:27

Det är jobbigt att göra sallad för ofta så det är bra att göra så det räcker ett tag.
Det var gott att vila!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

6 februari 2014 18:21

14-dagarsallad vill vi, eller ja min matte, oxå veta vad det är! Jag är mer intresserad av 14-dagarskorv, hihi,

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

6 februari 2014 18:36

Jag skickar in matte till er så ni får receptet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards