Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under mars 2014

Av Aamor & Tina - 6 mars 2014 18:40

Måste först berätta att matte hade sååååååå fel igår när hon trodde jag ville in under sängen bara för men så var det inte!

Jag fortsatte nämligen när vi skulle lägga oss i hopp om att min tröga matte skulle förstå nån gång!

Hon kollade extra noga och då såg hon den, en frolic som jag försökt gömma i sängen men så hade den trillat ner och in under sängen så när hon tog ut den ville jag inte in under sängen mer, inte denna gång i alla fall, hihi!

Jag tog frolicen och hoppade upp i sängen och gömde den så matte inte skulle hitta den.

Lyckades ända tills hon rullade runt på mage och stack in sin arm under kudden för då hittade hon den, hihi!

Så det lönar sig att vara ihärdig!


Ingen Peggy som ville gå med oss idag men jag såg att matte smugglade ner igelkotten jag lånade igår av syrran i sin väska så den fick jag inte behålla!

Syrran blev så glad när matte gav den till henne att hon tog den och sen sprang hon och gömde den bland sina andra leksaker.

Dagen hos syrran har varit lugn och skön och inga större busprojekt på gång, hihi!


Matte var sen idag för hon och mattefar var och handlade innan hon hämtade mig.

När vi nästan var hemma fick 3 småtjejer syn på mig, känner den ena och de ville klappa och busa lite med mig och givetvis ställer jag upp på det. Två av dom fick ordentliga pussar men den tredje vågade inte riktigt komma ner till min höjd.

Satt ute en kort stund och då kom Peggy och hälsade på mig, jag ville leka med henne efter en stund men jag fick en ilsken blick av henne så jag backade istället, prova nästa gång!


Jag blev lite smått firad när vi kom in för jag fick lite grillad kyckling bland mitt torrfoder och några småbitar efteråt - gott!

Jag fyller nästan år idag i alla fall 5,5 år och det är väl nästan en födelsedag, eller?

Lekte efteråt med min godisgömma och har sagt till matte att kuddarna i soffan inte ska ligga på golvet för nu har de trillat ner igen och jag förstår inte hur det kan gå till, hihi! Matte vet hur säger hon men jag är tveksam, hihi!


I morgon är det veckans bästa dag och den bästa tiden är ca 15.30 när matte hämtar mig - åh vad jag längtar!

 

Från januari i år!

Av Aamor & Tina - 5 mars 2014 18:11

Även i morse fick jag sällskap med Peggy en liten bit. Hon kom farande från sin balkong när hon såg mig och så skulle det kelas. Efter en liten bit blev matte trött på oss så hon lyfte upp mig och bar mig en liten bit och det gjorde att Peggy vände hemåt igen, fisigt gjort av matte!


Varit en lugn dag hos syrran för vi har mest sovit.

När matte kom skulle det pussas och gosas och så fick matte en pipleksak.

Innan vi gick hem fick matte mat och bara för att det dröjde så planerade jag att låna en sak av syrran, hihi!

Jag lånade hennes igelkott och bar den hela vägen hem. Träffade på Trixie men Schäfer kompis men jag ville inte hälsa för tänk om hade velat ha min igelkott! Den är min och bara min, i alla fall tills matte lämnar tillbaka den i morgon för jag tänker inte bära den tillbaka.

 

Min!


Maten ligger i magen och efter det kom jag på en sak som jag tänkte prova. Jag försökte och försökte men det gick inte.

Skällde på matte för givetvis är det hennes fel att det inte gick.

Jag skulle in under sängen men det gick inte, kanske om den varit några centimeter högre.

Jag blev så sur och matte hämtade ut mig och jag var på plats lika snabbt igen - det skulle gå men det gick inte!

Till slut tröttnade matte och bar ut mig och stängde dörren men jag ska väl prova en annan gång för jag är ju inte den som ger upp i första taget! Skitsäng matte köpt!


Av Aamor & Tina - 4 mars 2014 18:44

Jag fick sällskap av Peggy halva vägen till syrran i morse, det var jättekul men matte var inte lika glad för vi var sent ute.

Tar lite tid när hon går med för då och då måste vi stanna och kela lite och när Peggy blev bak tvärvände jag och kastade mig på marken platt som en pannkaka och enligt matte är min mage full av sugproppar, hihi!


Där var ingen syrra som mötte mig vid dörren så jag blev lite orolig men så hörde jag mattemor som sa godmorgon så jag fick bråttom in till henne. Matte lyfte upp mig i sängen och jag rusade upp till hennes huvud och gav henne en ordentlig puss och sen en dusch (fnysning) - hon blev så glad i alla fall över pussen, hihi!

När sen mattefar och syrran kom blev jag jätteglad och så busade vi lite, jag och syrran alltså.

Lite senare på dagen ville syrran busa igen men jag ville vila så hur mycket hon än försöke teta mig så blev jag kvar i sängen, hihi!


Matte jobbade länge idag och utöver det kom hon senare än vanligt men det gjorde inte så mycket för hon hade varit inne på Ö&B och handlat mitt favoritgodis!

Vi gick hem och jag letade efter Peggy där hon stannade i morse men hon var inte kvar!


Matte satte om min tofs när vi kom in och sen åt jag mitt torrfoder matte började laga mat till sig när jag ätit och det luktade så gott, tusan att hon började först efter jag ätit.

 

Här frågar matte mig om jag vill smaka lite av hennes kotlett!!!!! Klart jag ville men inte lite utan MYCKET, hihi!

Det var jättegott och hon lovad mig igår att jag skulle få smaka kotlett idag, trodde hon glömt det men det hade hon inte!

Nu tänker jag vila lite för jag är full i magen även om jag fick mindre torrfoder än vanligt för matte misstänkte att jag ville smaka av hennes mat!

Av Aamor & Tina - 3 mars 2014 17:37

Jag väckte matte i natt vid 03, ville inget egentligen mer än att hon skulle tända lampan och titta på mig för sen la jag mig igen. Varför ska jag behöva vara vaken helt själv och sen var det inte mitt fel att matte inte somnade förrän 2 timmar senare!


Jag fick åka bil till syrran och det var toppen bara matte inte hade gnällt så mycket om hur svårt det var att trampa in i bilen. Hon har nämligen fått ont (ondare) i ryggen och svårt att lyfta höger ben, brukar vara andra sidan i ryggen hon har ont i annars eller hela korsryggen men nu tar detta onda över.

Syrran blev så glad när hon fick se mig att hon flög på mig direkt och jag fick bråttom in till mattefar för att gömma mig bakom hans ben.

Så fort matte gett sig iväg satt vi igång och i allt högt "snack" vaknade mattemor, hihi!

Vi sprang in i TV-rummet och busade lite och sen skruvades volymen på oss upp.

Matteföräldrarna sa att det lät som Affi klagade på att jag inte varit hos henne under helgen och att jag svarade att det har varit skönt att vara hemma, hihi! Om det var vad vi sa eller inte tänker vi inte tala om, hihi!

Efter detta har vi mest sovit hela dagen.


Matte hämtade mig tidigare än vanligt för att vara en måndag men det är ju helt okej men samtidigt vet jag att hon kommer att jobba längre en annan dag.

Efter det vanliga att vi ska få torkad kycklingfilé av matte så gick vi hem.

Jag har ätit och klagat lite på matte för jag fick för lite efter maten godis men det var inte lönt att lägga energi på för hon sa att jag fått vad jag skulle - suck!

Nu har jag lagt mig på hennes fötter under skrivbordet och tänker ta det lite lugnt.


Matte är glömsk för hon var inne på cdon och beställde tre böcker och sen skulle hon kolla upp en annan sak, inget hon skulle köpa men hon skulle kolla så när hon handlat klart kan hon inte komma ihåg vad det var hon skulle titta efter - glömsk, hihi!

 

Gott med godis (bild från mars förra året)

Av Aamor & Tina - 2 mars 2014 16:16

Blev inte lika lång sovmorgon idag för matte vaknade redan strax efter 7 men hon var klok nog att stanna i sängen och lyssna på bok så jag kunde sova lite till.

Jag hörde hur regnet slog på rutorna så jag valde att inta soffan istället för att gå ut. Matte gjorde mig sällskap med frukosten och så tittade hon på Vasaloppet.
Efter ett tag fick jag ändå bita i det sura äpplet och gå ut och som det regnade!
Matte uppskattade min snabbhet med både 1:an och 2:an, blev bara en kort runda så även om det kom mycket regn så slapp vi bli dyngsura.
Efteråt intog vi soffan igen lagom till de sista kilometrarna i Vasaloppet.

Vi har mest slappat idag förutom en halvlång runda för ett tag sen, stänkte bara lite då så vi tyckte att vi kunde gå lite längre.
Maten åt jag när vi kom in igen och idag fick jag lite filmjölk på mitt torrfoder. Matte fick ha sin mat ifred idag, hihi!
Bästa stället att tugga i sig eftermaten-godiset idag var i vår säng, trodde jag kunde göra det utan att matte såg det men men!

Jag blev upptäckt men jag får ju tugga där så länge jag inte lämnar kvar nått och den risken är inte stor om jag inte väljer att gömma nått där, hihi!

Av Aamor & Tina - 1 mars 2014 17:44

Jag och matte sov jättegott i natt men jag tyckte matte var lite småjobbig när hon vaknade 6.30 men hon startade sin ljudbok och sen somnade hon igen och sen var klockan 9.30 nästa gång hon vaknade, det är en tid som passar mig, hihi!


Det har varit ett riktigt håll-i-gång här hos oss idag. Det började med att vi gick ut på första rundan och efter en stund på bänken vid idrottshallen fick jag med matte på en långrunda och lite bus under tiden!

 

Vem är starkast matte?

Vi var ute i över 1 timme och som slutkläm ville jag att vi skulle sitta en stund på bänken igen vid idrottshallen.

 

Denna gången hoppade jag upp på bänken för man ser längre då.

Vi satt även uten en stund för att kolla in katter som inte syntes men sen blev matte hungrig och skulle tvunget in och äta frukost!

Jag vilade lite när matte åt och sen hörde jag att hon renbäddade vår säng så jag hjälpte till lite där, lakanet hade inte blivit så slätt utan min hjälp, hihi!

Hjälpte även matte att sortera tvätt i alla fall till den första omgången.

Blev trött efter detta och tänkte sova en stund men matte drog igång dammsugaren så jag fick vänta till efter hon var klar.

Den väntan blev lite längr än tänkt för först skulle min tofs sättas om och hela jag borstas fast det var rätt härligt att bli ompysslad av matte.

Somnade sen men hörde matte stöka i köket men trots att hon väsnades en del sov jag vidare, hon erbjöd mig sen smaka sockerkakan hon bakat men jag ville inte ha nått.

Matte satte sig sen ner med en ljudbok och äntligen blev det lugnt  ett tag.

Vid 15.30 tyckte jag att det var dags att gå ut igen, matte hade tänkt en kort runda men jag hade en annan runda i tankarna och det blev som jag ville, hihi! En långrunda till och jag fick hälsa på en hund och en snart 3 årig flicka.

Hemma igen åt jag min mat och medan matte lagade sin mat försökte jag få godis, mer än vanligt för jag trodde jag kunde förvilla henne men tyvärr.

Istället åt jag 1/4 av hennes köttbit när hon åt, hihi!


Nu kommer vi någ att ta det lugnt resten av kvällen för benen är trötta och magarna mätta så lite vila är skönt.

Jag hörde tranor när vi var ute och matte såg dom också, härligt för nu måste det vara vår!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards