Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Du stör!

Av Aamor & Tina - 7 maj 2014 18:26

Jag övertalade matte att släcka lampan tidigare igår så "redan" klockan 23.00 släckte hon, lite sent även det för min smak men jag får vara nöjd med det ändå, hihi!

Sovit gott i natt men var ändå lite småtrött i morse men jag klarar det, sover hos syrran sen.


Vilket otroligt tråkigt väder det varit. Det har regnat och regnat men inte hela tiden men tillräckligt för att vi inte skulle hinna förbli torra när vi vallade mattefar.

Vi gick ut när solen tittade fram och hann halvvägs då himlen öppnar sig och vi blir blöta, väldigt blöta och sen när vi kommer in så slutar det regna så det som kom just då var väl bra onödigt!

Efter lite torkande slumrade vi i vars en säng.

Har kelat mycket med mattefar, har velat komma upp till honom på kökssoffan, egentligen bordet men jag får ju ta ett steg i taget, hihi!

Just idag ville jag att mattefar skulle ställa sig upp när han skulle lyfta upp mig och till slut fattade han att jag ville det så han gjorde det. Ibland nöjer jag mig med att han lyfter upp mig när han sitter ner men man måste ju byta rutiner ibland, hihi!


Solen sken när jag och matte gick hem och det kändes hur bra som helst så jag slapp bli blöt igen.

Vi satt ute en liten stund men så lurade matte in mig och vad fick jag för det? Jo en tripp uppe på trimbordet men det var skönt att få ny tofs uppsatt och en genomborstning.

Efter var det mat och efter lite trugande från mattes sida åt jag men hon blev lite jobbig för kameran kom fram!

 

Du stör matte!


Jag ska ta det lugnt nu en stund och låta maten smälta i lugn och ro och sen ska jag locka ut matte på en kvällsrunda, om jag orkar, hihi!

 
 
Laika

Laika

7 maj 2014 18:46

Hihi, du är riktigt bra på att få de tvåbenta att göra som du vill :D Det är ju som om du har en egen liten cirkus där alla dansar kring dina tassar, det där med att du kallar dig kung är verkligen passande :) Kung Aamor.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 maj 2014 18:52

Jag kan få dom att dansa så det passar mig eller i alla fall vira dom runt lillklon, hihi!
Kanske inte alltid men ganska ofta, jag har en svag aning om att det funkar bara när de tvåbenta inte har nått emot att bistå mig ;-)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

7 maj 2014 18:51

Visst är det typiskt att det BÖRJAR regna när man är ute på vift, och SLUTAR så fort man kommer innanför dörren! Hade man då tassat ut igen så hade det börjat regna direkt :-)
Så gullig du är med tungan hängande utanför :-) <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 maj 2014 18:54

Det är väldigt typiskt men man tyvärr kan vi inte påverka vädret men det hade varit bra, hihi!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

7 maj 2014 19:43

Du är söt när du lipar åt matte.
Hon STÖR ju med blixtmojängen mitt i maten ;-)
Tur att mattefar förstod hur du ville ha det till slut.
Hoppas att vädret blir bättre imorrn :)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 maj 2014 19:52

Nog stör hon allt men där blev ingen blixt som tur var, hihi!
Hoppas jag också men matte sa att de har "lovat" regn hela veckan.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 maj 2014 20:57

Visst är det jobbigt med detta ständiga blixtrande, men du är väldigt fin i dina tofsar! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 maj 2014 22:24

Tack! Matte tog nog 4 bilder innan hon blev hyfsat nöjd, hihi!

 
Edith

Edith

8 maj 2014 12:58

Jag håller med dig. Regn är jättetrist! Vi har tur för idag skiner solen hos oss och det är som en riktig sommardag. Matte har legat och latat sig i solstolen med mig bredvid. Det måste man också få göra ibland.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

8 maj 2014 16:31

Det är viktigt att lata sig ibland!
Härligt med sol!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards