Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Midsommar!

Av Aamor & Tina - 21 juni 2014 17:51

Jag hade en lugn och skön Midsommarafton, vädret var helt okej för det regnade i alla fall inte, hihi!
Det blåste ett tag men det störde inte för det var när vi åt!
Jag åt torrfoder med leverpastej och det var mumma.
Fick möjligheten att prova sill men jag tyckte matte kunde äta det så hon fick nån mat i sig, hihi!
Däremot fick jag nått jättegott lite senare.
Jordgubbarna brukar matte dela i små bitar och sen grädde på och mosa ihop detta, hon är ingen jätteälskare av jordgubbar men nån gång tycker hon det är gott men jag gjorde henne uppmärksam på att jag var intresserad av det hon hade i skålen så hon tog en sked och lät mig smaka. Mums igen, det blev rätt många teskedar med grädde och jordgubbsmos!

Nom nom nom nom!

Idag blev det sovmorgon till 9 och sen gick vi en ganska lång runda.
Inte lika fint väder idag för dels blåser det rätt mycket och sen har det regnat.
Vi var som tur inne då, låg i sängen och myste medan matte läste.

Lite nytta har matte gjort för hon har tvättat, bäddat rent i sängen, dammsugit och gjort en köttgryta på vildsvinsgrytbitar! Matte blev nöjd men jag avstod att smaka, var nog äpplet som inte föll mig i smaken, hihi!
Har ätit mitt torrfoder och lekt lite med en pipleksak när jag fick ner matte på golvet, hihi!
Ska vila lite nu!

 
 
Kim

Kim

21 juni 2014 18:13

Du är bra snäll som ser till att din matte kommer ut och motionerar samt hoppar upp och ner på golvet. Klart att du blir trött då. Kom ihåg - man måste vila sig i form ;-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 juni 2014 18:15

Jo jag kan se till matt matte får lite extra motion och inte bara den vanliga, hihi!
Jag utöver absolut den träningsmetoden - vila sig i form, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 juni 2014 19:40

Jag o husse har haft en lugn Midsommar för matte har jobbat :)
Inga Jordgubbar har ätits här i helgen för matte blev irriterad på att priset var dubbelt så dyrt nu i helgen mot innan i veckan.
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 juni 2014 20:32

Ni killar har firat själva, går bra det också! Matte tjänar goa pengar så hon kan shoppa till dig, hihi!
Det är ju så med de där gubbarna, priset höjs till midsommar. Matte köpte på torsdagen för 35:-/l. Säkert dyrare sen på fredagen.

 
Melody

Melody

21 juni 2014 21:12

Mosade jordgubbar med grädde, det låter verkligen supergott!
Jag äter ju ganska många jordgubbar varje dag, men jag får plocka dem själv och inte får jag någon grädde på! Måste säga att du har en otroligt snäll matte och duktig är hon som fixar så mycket på midsommardagen!
Matte hälsar att i Malmö kostade jordgubbarna bara 25 kr per liter! Och hade ni kommit hade ni fått en liter gratis!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

21 juni 2014 21:19

Du får be om grädde till jordgubbarna, kan verkligen rekommendera det, hihi!
Gubbarna på Willys kostade 59:-/kg men de såg inte lika goda ut sa matte!
Ibland måste saker fixas och då är det lika bra att passa på när hon känner för det säger hon!
Matte är jättesnäll tycker jag. Hon brukar säga på jobbet att hon har varma händer och fötter (hon fryser sällan) men kallt hjärta men de håller inte med henne och det gör inte jag heller. Nä det är ett talesätt bara för matte är faktiskt varmhjärtad, tycker jag!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

22 juni 2014 00:24

Jag hoppade över jordgubbarna men smackade i mig lite av grädden! Ha en fortsatt skön ledighet önskar

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

22 juni 2014 09:36

Gott med grädde ;-)

 
laika

laika

22 juni 2014 22:59

Mums för grädde, däremot kan jag vara utan jordgubbarna :D Vi fick oss också en lugn och trevlig midsommar, de är som trevligast så, även om vi spenderade mycket tid i bilen.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 juni 2014 06:41

En massa ståhej blir man bara trött av!
Det blev mest saft från gubbarna och grädde, inga bitar av dom, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards