Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Bad!

Av Aamor & Tina - 7 september 2014 18:01

Blev en ganska lång sovmorgon i dag, matte vaknade först och väckte mig när hon frågade pm jag ville gå ut. Jag tittade på henne och sen gick jag och la mig igen, hihi!
Matte fick duschat och ätit innan jag skulle kunna tänka mig att gå ut, hihi!
Vi träffade inte på nån hund på rundan, knappt någon överhuvudtaget och det var lite konstigt med tanke på att det var fint väder.

Det var min tur, om man kan kalla det tur att hamna i plurret idag. Jag tyckte det var rätt skönt för det var längesen nu inte för jag klagar, hihi!
Matte fixade och donade och jag lät henne göra det men när hon kom till tassarna fick jag säga ifrån några gånger att det räckte, matte blev så irriterad på mig på slutet och slog handen i trimbordet och skällde på mig sen gick det bättre.
Allt som allt tog det nog 4 timmar, lite mer än 2 timmar satt jag och myste i mattes famn inlindad i badlakan - det bästa med hela badet.
Ville ut och visa mig efteråt men ingen som var intresserad över hur fin jag blivit, Ollie kom förbi men han hade inte tid att stanna.

Har sovit sen och nu har jag ätit mat. Idag blev det torrfoder med små bitar av kycklingkorv över - gott!
Tuggar på ett tuggben nu, ett sånt där med torkad kyckling runt ett ben.

Ser ut som det fina vädret vi haft nu ett tag snart är slut för det är lite grått och disigt nu, känns som det hänger regn i luften.

Sover efter badet!

 
 
Laika

Laika

7 september 2014 18:50

Så underbart skönt med sovmorgon, visst :D
Vet du, jag har inte heller träffat på någon på våra promenader och vi har också haft soligt och fint. Undrar vad alla andra gör en dag som denna? Går ut på helt andra tider än vi kanske, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 september 2014 18:54

Kan ju vara så med olika tider men jag brukar alltid se nån, finns många hundar här runt om.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

7 september 2014 18:55

Tänk att matte får ta i ända ifrån tårna för att du inte ska tramsa med henne. Du blev jättefin efter badet!
Men... Det GÅR fortare om hon får göra som hon vill!
Mysigt att gosa inlindad i ett varmt badlakan :)
Lite tråkigt att Ollie hade så bråttom, en annan gång har han kaske bättre om tid.
Ha en fortsatt trevlig sändag. Ni får samla krafter till jobbeveckan som kommer ;-)

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 september 2014 19:26

Jag är en herre med mycket bestämd vilja och jag använder den rätt bra men ger vika när matte blir för ilsk på mig!
Visst går det fortare om hon får göra som hon vill men om jag får göra som jag vill går det ännu fortare, hehe!
Jobbevecka som matte har två långa dagar i - suck!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 september 2014 19:43

Skönt att det finns något bra med det där badet! Mys gör ju det hela lättare!n osbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 september 2014 20:34

Jag blir torrfisk också även om det inte är så kul när de väl ska bort, blir lätt tovor när jag är smutsig.
Myset gör allt :-)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 september 2014 22:38

Härligt med sovmorgon , det har vi också haft :)
Synd att ingen hade tid att titta på dig när du ville visa hur fin du blivit efter badet :(
Här har vi haft fint väder hela dagen , men nu ikväl så har det börjat regna.

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 september 2014 22:58

Regnade lite när vi var ute sista rundan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards