Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Hemma!

Av Aamor & Tina - 9 september 2014 18:49

Matte började få ont i halsen i går på eftermiddagen men det blev värre och i natt har hon haft ont, frusit och varit varm så vi har stannat hemma.
Då vi gick morgonrundan var jag så glad och tyckte att vi skulle leka lite men då sa matte att vi tydligen hade olika uppfattningar om hur kul det var att stanna hemma på en vardag.
Jag struntade i hennes åsikt för jag var lycklig över att få ha henne hemma även om hon mår lite sådär.

Har varit rätt trist väder för det har blåst och regnat men de två gångerna vi har varit ute har vi klarat oss från att bli blöta och eftersom vi tog en lite längre runda på morgonen behövde jag inte gå nån längre runda sen.
Vi har tagit det väldigt lugnt, matte har mest legat i soffan och läst och ätit halstabletter, nu börjar hennes näsa täppas till också - trist!

Just nu har matte serverat mig mat men jag valde ett gammalt tuggben istället och kanske min matlust ökar när jag tuggat på det, hihi!
Kvällen kommer vi också att bara slappa, ut en gång till i alla fall och i morgon blir nog nått liknande för vi ska stanna hemma även i morgon.

Har mest legat bredvid soffan i min säng eller på min gula kudde och tittat på matte!

 
 
Melody

Melody

9 september 2014 18:59

Stackars din matte som blivit sjuk! Vilken tur att hon har dig som kan pyssla om henne och pussa mycket på henne! Nu får du vara vårdhund ett par dagar!
Trist med regnväder, men i morgon hoppas vi på sol!
Krya på dig hälsningar till din matte från mig och min matte och så
en stor nospuss till snyggingen på gula kudden!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 september 2014 19:04

Matte hälsar och tackar och säger att jag tar väl hand om henne i alla fall så länge jag inte blir rastlös, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

9 september 2014 19:01

Så tråkigt att matte inte mår bra, du får ta god tass om henne!
Det är ju så trist att vara sjuk och ha ont. Ni får ta det lugnt. Hoppas att matte har gott om att läsa, oavsett om hon gör det med ögonen eller öronen ;-)
Annars får hon höra av sig med önskemål.

En stor krya-på-dig-kram till matte och nospussar till dig!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 september 2014 19:05

Hon avskyr att vara dålig men vem gör inte det men det var nästan väntat med tanke på hur många på jobb som varit kassa.
Hon har att läsa hälsar hon men hon hör av sig när och hon vet var :-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 september 2014 19:52

Då får du ta hand om matte! Spinnhealing från oss! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 september 2014 20:03

Jag gör vad jag kan men det är skönt att ha henne hemma även om hon hellre vill jobba och vara frisk.

 
Laika

Laika

9 september 2014 22:09

Aj aj, halsont som är så otrevligt säger matte. Vi önskar din matte ett stort krya på dig. Lite mysigt för dig ändå Aamor att få ha matte hemma, även om det inte blir samma vanliga tempo. Väldigt söt är du där på din gula kudde, som för övrigt ser riktigt härligt mjuk ut :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 september 2014 22:33

Den kudden är perfekt, hihi!
Det är mysigt med matte hemma även om hon är lite gnällig, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

10 september 2014 15:08

Japp, nu är det förkylningstider och huvudlösstider i skolan, säger Matte. Blä, tycker vi om det sistnämnda! Förkylning är inte kul det heller förstås. Krya på dig- hälsningar från

BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

10 september 2014 15:25

Matte hälsar och säger hellre en förkylning än löss och jag håller nog med henne!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 september 2014 22:33

Hoppas att hon inte börjat hosta så att hon stör din nattsömn i alla fall :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 september 2014 22:44

Verkar inte som det blir hosta denna gång, skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards