Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

GOTT NYTT ÅR!

Av Aamor & Tina - 1 januari 2015 13:19

Vi tog det lugnt på nyårsafton för matte vill för allt i världen inte utsätta mig för att bli rädd för smällarna som viner runt överallt.
Jag reagerade inte på smällarna med rädsla eller så men jag ville inte äta nån mat och jag var lite kass i magen men det kan jag ju vara ändå så.....
Sa till matte att jag ville gå ut när klockan var ca 23 och matte gillade inte idéen nått vidare men vi gick ut ändå.
Hon såg till att mitt koppel satt ordentligt och att hon höll i kopplet på ett bra sätt och sen gick vi ut. Det knallade och smällde lite överallt men jag gjorde vad jag behövde och sen tyckte jag att vi kunde leka lite men matte sa att vi nog skulle gå in istället och leka, hihi!
När det sen drog igång på allvar smällde det överallt och jag la mig ner och slumrade lite.
Skönt var att det höll bara på i ca 30-45 minuter som mest och sen tystnade det snabbt där efter.

Idag såg vi överallt rester efter smällare och raketer och det är lite synd att så få plockar med sig skräpet.
Smällde lite när vi var ute men det störde inte mig alls.
Jag ligger just nu och slumrar i min säng för matte har nog fått nått virus eller så för hon började städa, hihi!
Först började det med att vi tog en kasse med tidningar med oss ner till containern när vi gick rundan och när vi kom hem igen bäddade hon rent sängen, dammsög den först och sen resten av lägenheten, våttorkade golven och nu tvättar hon också så det är inte så konstigt att jag har blivit trött, hihi!
Nu är hon i alla fall klar, bara tvätten som ska bli klar men sen ska hon sätta sig ner och slöa med mig.

Vi önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

1 januari 2015 16:49

Här smällde inga av våra grannar några raketer i år :)
Fast man kunde se raketer uppe från byn ett par km bort o det var spinnande !
Önskar er ett Gott Nytt 2015 !

Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.comh

Aamor & Tina

1 januari 2015 17:02

Skönt att ändå slippa höra dom. De är fina på avstånd, hihi!

 
Edith

Edith

1 januari 2015 18:26

Vi bor ute på landet och här var det riktigt lugnt igår kväll. Några smällare precis vid midnatt och sen kunde Hilda och jag somna om. Skönt! Gott Nytt År Tina och Aamor!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

1 januari 2015 18:33

Skönt att bara ha några få även om jag inte är rädd så påverkas man ändå.
Har sovit hela dagen idag.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

1 januari 2015 19:03

Härlig Nyårsbild på dig! Tack för den.
Det var bra att ni gick in för att leka, istället för att vara ute då de smällde som värst. Jag tackar för "pratstunden" med matte klockan sent igår kväll :) Det var jättekul!
Skönt att passa på då städdillet sätter i, för den kommer inte så ofta (hos oss i alla fall), då får man massor gjort och snabbt går det också ;-)
Du har väl hjälpt matte å städa. Det gör Amanda alltid = det vill säga hon jagar sopborsten, jätteskojsigt!!! *fniss*
Ha fortsatt trevligt på årets första dag!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 januari 2015 19:07

Matte tackar också :-)
Nä jag lät matte fixa städandet helt själv, vill ju inte vara ivägen, hehe! Inte ofta det där städdillet kommer på besök här heller, bara lite lätt städ ibland, hihi!

 
Melody

Melody

1 januari 2015 19:41

Här smällde det alldeles förskräckligt, men jag fick ligga i husses knä och ta det lugnt medan matte sprang runt och kollade så inga raketer kom in vår trädgård eller på balkongen. Det smäller fortfarande här, men idag bryr jag min inte för det är inte allas lika läskigt som igår när det exploderade med raketer runt om oss.
Önskar dig och din matte ett härligt 2015 med en massa mys, härliga promenader och blogginlägg förstås!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

1 januari 2015 19:46

Det är lite otäckt när det hörs hela tiden, men idag är det okej!
Har precis vaknat, sovit hela dagen utom när matte dragit ut mig. Äter just nu!
Detsamma önskar vi er!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 januari 2015 19:49

Ett riktigt gott 2015 önskar er av både Matte och mig! Sån tur du har som inte har blivit rädd för de eländiga smällarna, Aamor!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

1 januari 2015 20:13

Känner att det är konstigt men blir inte rädd och det är skönt!

 
Laika

Laika

1 januari 2015 20:07

Gott Nytt År önskar vi med :D
Vad skönt att du inte är rädd för smällandet, det finns så många stackare som har det jobbigt. Vi var också ute vid elva, mest för att jag låtsades vara nödig på nummer två, men jag var bara nyfiken på vad som höll på att hända ute :) Vi stod på balkongen och tittade på raketerna, jag tittade också :D
Här har då min matte inga städvirus, även om hon behöver hälsar hon, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 januari 2015 20:16

Jag behövde verkligen gå ut då vid 23.
Härligt att stå och titta.
Många hundar som rymt vid midnatt säger matte för det efterlyses hundar överallt på Facebook.
Skönt när städviruset har gått över men även skönt när det kommer för det blir rätt bra då, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

2 januari 2015 09:34

Gott Nytt År! Vad skönt att du inte är rädd för smällarna men det är jobbigt ändå med alla ljud.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

2 januari 2015 11:21

Jo det är det! Det är väldigt synd om de som är så rädda.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

2 januari 2015 11:15

Ja, stackars de hundarna som har rusat iväg i skräck och panik! Matte har oxå läst en massa efterlysningar på Fb! Hoppas de kommer tillrätta snart!

Nospuss från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

2 januari 2015 11:22

Det hoppas vi också att de gör.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards