Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

Blåsigt!

Av Aamor & Tina - 2 januari 2015 17:44

Jag tror nog att matte snart måste vända på vårt dygn igen för hon släcker sent och vaknar sent.
Inte hjälper det heller att jag spänner ögonen i henne och suckar när hon inte släcker lampan på natten.

Som det blåste när vi kom ut vid 11-tiden. Jag hade tänkt gå åt ett speciellt håll men efter lite eftertanke valde jag det motsatta.

Du matte vi går på det andra hållet för jag får att håret i snudan, hihi!
Vi gick hållet om mina tjejer men de var nog inte hemma sa matte.
Kollade istället in några gubbar som grävde med stor grävare på vårt grannbostadsområde. Undrar om de hade vattenläckage.

Matte åt sk frukost när bi kom in igen och jag tog mig en tupplur.
Vi har mest slöat idag, matte har gett sig på sin stickning som bytat inriktning nu, nu ska det bli en "påse" till hennes iPad, det vill jag allt se, hihi!
Mitt i min tupplur kom jag på att jag gömt godis i min igloo så jag kollade om det låg kvar.

Attans också, jag åt ju det igår det hade jag glömt! Ser ni tuggbenet i sängen?
Som ni också ser så är min igloo nu en cab-igloo, hihi! Matte tryckte ihop den för jag ville inte gå in där, hon påstår att jag nog är mörkrädd men det är jag inte - bara lite, hihi!

Var ute igen för en stund sen och det blåser fortfarande jättemycket, trodde jag skulle blåsa bort så jag valde en kort runda.
Har ätit, torrfoder med fläsk, sånt där färskt och det var mums!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

2 januari 2015 18:59

En sån tur att du har matte i änden på snöret, så du/ni inte blåser bort i stormen :)
Jättebraig plats ni hittade till din "ner-cabbade" igloo, det var nog nåt spökis som åt upp kycklingen runt din tuggis, en sån rackare! Hoppas att matte gav dig en ny!
Ha en fortsatt lat fredag och försök att få matte att släcka liiite tidigare om du kan ;-)

Kram å nospussar Sötnos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 januari 2015 19:07

Matte är ett bra "ankare", hihi!
Tyvärr var det nog jag själv som åt upp den hade bara glömt bort det :-(
Fick ingen ny förrän jag hade ätit upp maten men den var god då ;-)
Vi slöar för fullt, hihi!

 
Laika

Laika

3 januari 2015 20:25

Vilken härlig blåsbild :D Vilken tur att vi inte haft det lika blåsigt idag, även om det blåst en hel del. Då är det bättre att vara inne än ute och få pälsen ommöblerad, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 januari 2015 20:28

Det har inte blåst idag som tur är.
Jobbigt att behöva skaka pälsen rätt när det blåser för det blir fel hela tiden.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 januari 2015 23:24

Ser att det blåst en hel del nere hos er också :)
Här har det också vänts på dygnet nu när matte är ledig , fast jag bryr mig inte särskilt eftersom jag också gillar att sova ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

3 januari 2015 23:43

Sova länge på morgonen är bara skönt, värst är ju att hon ligger och läser länge och stör min sömn, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

4 januari 2015 11:43

Ja du Aamor.... Vi skrev nog att du såg tuff ut på stormbilden, att jag va ute mitt på dagen innan det tog i som värst framåt kvällen och på natten... Tja, nåt sånt var det ;)

Håll nu fingrarna i styr Aamor-matten!
Fnissande hälsningar från
BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

4 januari 2015 13:09

Tack för FU ville skriva till mig igen, matte kan klödda ibland!

 
Edith

Edith

4 januari 2015 15:08

Men oj vad det blåste på dig. Det blev lite svårt med sikten tror jag. God fortsättning på det nya året!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

4 januari 2015 16:10

Ja det är inte så lätt när allt hår är framför ögonen, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards