Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 januari 2015

Klipp!

Av Aamor & Tina - 8 januari 2015 18:37

   

Matte kunde inte somna igår förrän 01.15, det var i alla fall den sista gången hon tittade på klockan. Sen väckte jag henne strax innan 04, behövde gå ut då, hihi! Matte gick nästan och sov och som tur var somnade hon om ganska fort när vi kom in igen.

Kändes bättre att bli lämnad idag. Frågade inte efter matte men det kanske var för jag sov till 11 där, jag var ju trött, hihi!
Vi har knappt velat gå ut idag för det har regnat och blåst lite, varit riktigt ruggigt väder med andra ord.

Matte slutade i vanlig tid idag och när hon kom så var jag, syrran och mattefar på väg ut. Hon frågade då om vi var redo för lite klipp klipp! Jag är redo för allt för jag fick ju åka bil, hihi!
Trodde att det var klorna som skulle klippas men vi körde åt fel håll.
Efter lite körning kom vi fram och vi kände inte igen stället men så såg vi Gisela och henne känner vi ju för hon jobbade i min affär som har stängt nu.
Vi blev så glada.
Nu var det klorna som fick sig ett klipp eller två och det behövdes för det var ett tag sen nu. Vissa var lite för långa medan vissa slits av sig själv.
Hon jobbade i en annan djuraffär nu och matte tyckte det var lika bra att vi körde ut dit för vi känner henne ju. Stället ligger några kilometer utanför stan så det är inte långt.

Hemma igen åt jag mat med en gång och nu ska jag sova en stund.
Matte tänkte starta TV:n idag, var längesen nu den var igång men hon ska se Djurräddarna klockan 20.00 Kanske jag behöver gå ut då, hihi!

Gammal bild. Matte sa att hon behöver egentligen kamma mig men väntar tills i morgon.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

8 januari 2015 18:55

Vilken tur att matte hittade er kloklippartjej, fast hon flyttade till ett nytt ställe. Då är ni trygga med henne och är inte tramsiga (hoppas vi) med henne. Skönt att få alla klor lika långa! Märkligt nog sliter Amanda också mer på vissa klor! Hoppas att kloklippartjejen har godare gottis att bjuda på efteråt än hon bjöd på förut ;-)
NU är det bara fredag Kvar å sen när matte hämtar dig imorrn är det HELG!!!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 januari 2015 19:02

Vi visste att hon skulle börja där men de skulle vänta att dra igång kloklipperiet lite.
Jag var jätteduktig sa inget alls, syrran fick klippt 3,5 tass men sen försökte hon skrämma dom men de blev inte rädda alls, hihi!
Godiset var lika äckligt, jag bara fnös men Affi tog det direkt och det har hon aldrig gjort så mattefar köpte den sorten och när vi kom hem kunde jag också äta den, hihi!
Helg gillar vi skarpt, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

8 januari 2015 19:07

Ni är allt två kuliga filurer. Fick Affi också pussar när hon lekte rottis, som du får av matte när du försöker???

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 januari 2015 19:18

Ja det fick hon när hon lugnat ner sig. Affi ser så rolig ut när hon blir så ilsk för hon sticker ut tungan och låter som en sån där fiskebåt och så ålar Jon sig som en katt.
Gisela sa bara till henne "är du klar nu så ta ett djupt andetag så klipper vi dina sista klor" och när hon märkte att de inte blev rädda gjorde hon precis så, hihi!

 
Laika

Laika

8 januari 2015 21:18

Nej nu har vi ingen bild på dig Aamor, glömde matte bort dig? Har hon sovit för dåligt? Hihi
Eller är det rentav fel på vår dator som inte skakar fram en söt Aamor-bild?
Huh, skönt att ha klorna klippta. Sånt gillar jag inte, mest för att det kittlas så om mina tassar.
Hihi, nu ska du vara snäll Aamor och låta matte sitta still och titta på tv ett litet tag innan du vill ta ut henne igen ;)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 januari 2015 21:32

Det måste ha varit matte som klöddat till det för vi såg nu också att där inte var nån bild.
Matte gick ut med mig innan för hon trodde det började 20 men det var ju 21.
Bild finns där nu ;-)

 
Melody

Melody

9 januari 2015 08:53

Nog finns det roligare saker att göra än att klippa klorna, men får jag ligga på rygg i mattes knä så ställer jag upp på eländet. Någon annan än matte får absolut inte klippa mina klor.
Hoppas nu att ni att ni sovit gott och får en bra fredag trots det här usla vädret.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 januari 2015 17:07

Jag ligger/sitter hos matte medan Gisela klipper och ingen annan får hålla mig.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

9 januari 2015 15:57

Vår matte har också svårt att somna, hon säger att hon kommit ur led med tiden under helgerna :-) Skönt att ni fick behålla er gamla, kära kloklipperska!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 januari 2015 17:08

Hon är guld värd, vi har kvar den ena i alla fall, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards