Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Blött!

Av Aamor & Tina - 6 mars 2016 13:48

Min vecka har varit bra men först på fredag vid 15.30 blev den perfekt, hihi!
Ja för då hämtade min matte mig och vi hade en hel helg framför.

Igår jävlades jag men min matte, det var riktigt kul, hihi!
Hon bestämde sig för att efter min morgon runda sätta igång med städning. Någon drar in en massa grus och annat smått och även efter dammsugning kan man känna, säger hon, att golvet känns lite sandpapprigt.
Så hon torrmoppade golven först och fick ihop en liten nätt hög som jag bestämde mig för att undersöka vilket inte uppskattades av matte för tydligen spred jag ut den, hihi!
Jag fick då ett tuggben, sånt med torkad kyckling runt och gick ut på balkongen och tuggade i mig det så matte kunde fortsätta sin moppning.
När hon kom ut från sovrummet hade jag lagt mig i grushögen, hihi! Ni skulle ha hört matte, hihi!
Nu har jag hört henne så många gånger att jag inte bryr mig utan låg lugnt kvar, hon fick lyfta bort mig och sen samla ihop allt igen.
Efter det hämtade hon dammsugaren och sög upp skiten, hihi!
Det kunde hon gjort redan från början så hade hon sluppit mitt påhitt.
I vilket fall som helst så kändes golvet slätt och fint ända tills vi var ute nästa gång men det som är borta är ju borta.

Idag fick vi sovmorgon, matte sov ända till 07.40, kryss i taket för att vara henne. Hon är rätt hopplös just nu för hon vaknar ca en timme innan klockan på morgonen och igår vaknade hon 05.45 Det är inte så att hon kommer tidigare i säng heller och hon är inte direkt trött på dagarna så jag väntar mig att hon snart ska komma in i sin trötta period, brukar bli så.

Matte sa att hon hade en överraskning till mig när vi skulle gå ut och när jag kom till dörren såg jag att det snöade, stora härliga flingor föll tätt men kände när jag väl kom ut att det var blött och inte skönt alls. Valde att pinka snabbt och sen gå in igen. Matte hade inget emot mitt förslag.

Vi har mest slöat så här långt under dagen, matte har bara mat som hon ska göra sen och eftersom hon städade och tvättade igår behövs det inte göras.
Fast ett stort jobb har hon gjort idag, hon har kammat till mig.
Hon till och med tog fram saxen, en sån som klipper av hälften alltså tunnar ut håret och klippte mycket på mig. Skuldrorna och halsen fick sig en omgång av saxen för där är så tjockt med hår.
Sen fick jag en "plog" tofs uppsatt, brukar vara en vanlig tofs med tre gummiband på rad men matte ville prova denna nu.

Nähä du matte, jag tänker inte titta på dig!
Ser ni högen med hår i vänstra kanten, bara lite som syns av det hon fick bort.

Okej då, jag tittar väl på dig för annars kommer jag aldrig härifrån, hihi!

Det faller blöt skit ute än så jag tar nog och lägger mig en stund igen.

Ha en underbar vecka för det tänker vi ha!

 
 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

7 mars 2016 13:02

Det där med sandpappriga golv känner vår matte igen. Vi drar in ett helt grustag vissa dagar. Och en massa hundhår som släpper. Då gäller det att ha en bra dammsugare. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

7 mars 2016 17:25

Inte mycket hår eftersom jag inte fäller men grus, en del!
Matte har tänkt köpa en bättre dammsugare men inte blivit färdig än med det.

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

7 mars 2016 20:39

Här har det också kommit lite vitt slask , var kul så länge det varade tycker Conrad. Jag var inte alls intresserad av att gå ut i det eftersom det var så blött.
Jisses med päls som din matte befriade dig ifrån !
Blev ju nästan en hel Aamor till *fniss*
Conrad släpar inte med sig så mycket grus in i lägenheten , det mesta ramlar av på vägen upp i trappan och på den stora hallmattan :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 mars 2016 21:12

Allt fastnar i mitt hår och faller av när det blir torrt.
Jag njöt av snön på eftermiddagen för då låg där några cm.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

7 mars 2016 20:43

Akta dig, Busunge... Tänk om matte blir riktigt ARG på sin lille tramsande påg.
Söt är du i alla fall, fast du är omöjlig ibland ;-) Tack för de nya bilderna!

Kram å puss på sötaste nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 mars 2016 21:13

Matte kan bli riktigt arg på mig men det är sällan, uppför mig oftast, hihi!

 
laika

laika

7 mars 2016 20:49

Hihihi, buse där :) men lite roligt är det ju att lägga sig i grushögar som är inomhus. Vi har lika mycket av den varan här hemma. Matte längtar efter torrare väder.
Och hur fin blev inte du efter frisering och kamning då, wow :)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 mars 2016 21:15

Min längtar också efter torrare väder = mindre grus.
Kände mig rätt söt efter friseringen, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

10 mars 2016 11:34

Hihihihi... fyjam på oss, vi borde inte skratta, det var ju synd om din stackars matte... Men ändå, vi kan se det framför oss; hur hon städar bort grus och damm och du drar in nytt hela tiden... Busunge där! :D
Inte kul med blötsnö, nu får det vara nog med vinter, tycker vi!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

10 mars 2016 17:49

Matte kunde hålla sig för skratt ett tag men sen gav hon upp och insåg att det var rätt komiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards