Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

Gym!

Av Aamor & Tina - 10 juli 2016 14:54

I morgon börjar vår sista arbetsvecka innan semestern och jag längtar verkligen.
Mattes "vanliga" arbetsställe är stängt så hon ska vara på andra ställen denna vecka.
Tur det inte är jag som ska vara på annat ställe, hihi!

I fredags fick matteföräldrarna gäster, ett par vänner till dom som de känt i många många år och de är verkligen trevliga.
Jag busade en del med mannen men syrran blev sur och stod bara i dörrhålet och blängde på honom, hihi!
Jag tyckte det var riktigt kul.
När matte sen kom för att hämta mig så bad mattefar henne att locka med oss ut i vår hage för vi hade inte velat gå ut alls trots att de alla hade försökt.
Vi följe glatt med min matte ut och gjorde vad vi skulle, hehe!

I går fick matte nått ryck för hon putsade balkongglasen, hon sa att det blev inte riktigt bra men det blev inte värre än innan i alla fall. Jag satt sidan om ute på plattorna och spanade på katter.
Matte lät lite rolig ibland för hon blev irriterad på buskarna som var i vägen och på, som hon kallar det "det satans staketet" de satte upp på alla balkonger för några år sen. Det är bara i vägen och fult.

Idag är det väldigt tråkigt väder för det regnar med jämna mellanrum.
Matte har tvättat några maskiner och vallat dammsugaren.
Jag har precis blivit kammad och tillsnofsad. Matte klippte lite på och runt tassarna och längden på mitt hår. Jag var såååååå duktig om jag själv får säga så!
Enligt matte behöver hon inte gå på gym för att fixa till mig var tydligen ett helt gympapass!!!
50 kg hund som ska lyftas och flyttas som inte vill är ingen lätt uppgift och hålla bort ett huvud på 20 kg som måste titta på när nått ska klippas är bara det ett helt företag!
Som hon överdriver! För det första väger jag bara strax över 9 kg så det är så och jag måste ju ha koll på vad hon gör så hon inte klipper fel!
Sen gör jag nog mig extra tung när hon skulle ha mig till att stå för att kunna klippa runt om men jag ville ju ligga och det tyckte inte matte var nån bra idé så alltså fick hon lyfta upp mig många gånger, hihi!
Nu är vi klara och helt utmattade så nu ska vi vila lite.

Blev ju rätt så snygg trots allt, hihi!

Ha en bra vecka go vänner!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

10 juli 2016 17:41

Nog blev resultatet jättefint, trots att du tramsade. ❤ Bus-Gurka ❤
Ni ska se att veckan går fort och sedan är ni lediga och kan glömma allt vad klockor är och hur mycket de visar i flera veckor!

🐱 Kram å puss på söta nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 juli 2016 18:04

Det ska bli skönt att få bara njuta av att slippa gå upp tidigt och om vi gör det ändå så behöver vi inte gå iväg.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 juli 2016 18:21

Så skönt att det snart är semester för er med! Du är alldeles extra fin när du är nyfixad! Nosbuffar

http://https://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 juli 2016 18:59

Hihi, jag var inte så grann innan för tofsen stod åt alla håll och ögonen och nosen var bakom allt.
Semester=himmelriket, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

13 juli 2016 16:00

Mycket att stå i före semestern, förstår att matte känner sig vältränad efter ett stylingpass med dig :D <3 Men så blev du också superfin när allt var klart!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

13 juli 2016 17:14

Hihi tyvärr varar det inte så länge. Lite gnugg med huvudet i asfalten så står det åt alla håll igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards