Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 september 2016

Helg!

Av Aamor & Tina - 25 september 2016 16:26

Det fina vädret har fortsatt, solen har lyst på oss hela veckan även om det är kyligare på morgnar och kvällar.

Mattefar var inne på ortopeden i veckan och är uppsatt på operation men väntetiden kan vara 7-8 månader, är inte klokt! Hoppas för hans del att det går fortare men troligen gör det inte det.
Vi fortsätter med att gå ut med syrran på vardagsmorgnarna innan matte kör till jobbet och sen har vi henne hos oss på dagtid när det är helg.
Affi börjar känna sig mer hemma här och kan koppla av mer och det gillar jag, hihi!

Veckan har gått fort som vanligt, matte jobbade länge i måndags och jag väntade troget på att hon skulle dyka upp och långt om länge kom hon.
Inga långa dagar resten av veckan men hon var och handlade en dag så då var hon lite senare.

I helgen har vi som sagt haft Affi och matte har kammat och tofsat oss så vi ser någorlunda ut i veckan, hihi!
Sen har matte gjort det vanliga trista som tvätt och städ, hon erbjöd oss att dammsuga men vi tyckte hon gör det så bra själv och sen kan vi ju inte hålla i slangen ;-)

Vi träffade på Khaleesi, min Jack Russel kompis när hämtat Affi idag. Vi busade lite men Affi gömde sig mellan mattes ben och tittade på men efter en stund vågade även hon hälsa på min kompis.
Satt ute en stund och snackade med vår granne men sen blev vi trötta och intog vars en säng.

Affi valde sängen i köket för matte höll på att laga mat och sen verkar hon gilla den.

Jag intog sängen vid soffan för den är skön och så vet jag att matte kommer och sätter sig när hon är klar i köket.

Ha en bra vecka!

 
 
Dui och DecoDui

Dui och DecoDui

25 september 2016 19:13

Hoppas mattefar inte behöver vänta så länge på operationen. Skönt att det är lugnare för Affi nu och du börjar väl också bli van vid att hon är hemma hos dig.. Sköna sängar ni har.Nosbuffar

http://https://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 september 2016 19:46

Jo sängarna är supersköna.
Vi hoppas också att mattefar kommer in tidigare men men.....

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

27 september 2016 16:14

OJ, vi missade din blogg. Det har väl ALDRIG hänt förr 🙄
Fina bilder på er, som alltid. Men ni är ju så fina modeller också!
Det ÄR inte klokt att mattefar ska behöva vänta sååå länge med att få hjälp. Jättetråkigt, skönt att ni kan hjälpa till med Affi så länge! Skönt att hon börjar känna sig mera hemma hos er och kan koppla av.

🐾 Kram å Nospussar 🐈

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 september 2016 17:57

Allt kan hända om dagarna, hihi!
Vi hoppas att mattefar lyckas få en tid innan för det är jobbigt att ha så ont.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

29 september 2016 12:10

Vi håller tassar och tummar att mattefar inte behöver vänta alltför länge på sin operation! Wow, så härligt ni har det i era sängar :-) <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

29 september 2016 16:50

Det hoppas vi med.
Mina sängar är sköna.

 
Laika

Laika

29 september 2016 15:53

Ja inte är det klokt egentligen att man ska behöva vänta så länge på saker som det. Vi hoppas också att det går snabbare så han slipper vänta så många månader. Roligt i alla fall att du får ha din syrra hos dig och att hon känner sig mer och mer bekväm är bra :)
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 september 2016 16:51

Jag har vant mig vid att ha henne här på helgen men det är jätteskönt på vardagskvällarna när det bara är jag och matte, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards