Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2018

Snodd!

Av Aamor & Tina - 21 oktober 2018 18:59

Då var det söndag igen och hösten är i full gång. Vädret har varit fint ett tag så vi har bara njutit.

Igår blev vi bra sura för matte och mattemor gav sig iväg utan oss. De var bara nere i affären och eftersom vi inte får följa med in så fick vi stanna hemma.
Idag såg vi minsann till att gå ut före mattemor så de inte skulle lämna oss ensamma igen. Som tur var hade de planerat att vi skulle få följa med ut på rundan.

Min matte köpte för ett tag sen ett duntäcke i bebisstorlek som hon la över min runda säng eftersom Affi har tagit min andra säng som redan hade ett sånt täcke i den.
Nu blir min runda säng snodd hela tiden!
Jag är på väg dit i sakta mak och vips så susar syrran förbi mig och hoppar upp i sängen.
Snäll som jag är säger jag inte till henne.

Jag lägger mig hellre på golvet än kör bort henne.
Lite taskig är hon för skulle jag lägga mig i den som hon tagit från mig innan kör hon bort mig därifrån.

Det är som sagt höst ni och det är rätt kul att gå i löven som prasslar så länge de inte fastnar runt benen för det känns läskigt och då får matte hjälpa oss att plocka bort dom.

I morgon är det jobb igen och klockan kommer att väcka oss. Helgen är skön för då kan vi sova länge, längre än vanligt i alla fall men framför allt behöver vi inte ge oss iväg så tidigt.

Ha det bra!

 
 
Julia

Julia

28 oktober 2018 19:21

Nu, när ni har två sänga med duntäcken måste det bli en över till dig med. Inte kan Affi ligga i TVÅ sängar samtidigt... Eller???

😻Kra å nospussar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 oktober 2018 19:24

Nä det kan hon inte även om hon nog gärna velat. Går jag och tar hennes säng ska hon helt plötsligt ligga där också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards