Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 9 december 2018

Av Aamor & Tina - 9 december 2018 19:13

Varit en mörk och lite blöt vecka, regnat lite då och då. I helgen har det regnat nästan konstant.
Vi gick en långrunda på förmiddagen idag för just då var det uppehåll.

Idag är det 2:a Advent och det känns inte som om julen börjar närma sig. Matte säger att det märks på alla människor i affärerna och det gillar hon inte. Allt tar bara så mycket längre tid.

På onsdag den 12:e är det 1 år sen vår far och mattefar lämnade oss. Vi saknar honom, den krya och pigga mannen som han var innan han blev dålig. Mannen som kunde i stort sett allt praktiskt. Den generösa mannen med världens största hjärta, den envisa och glada mannen. Saknar även de dåliga sidorna som han hade. Vi saknar honom helt enkelt!

Min matte är lite knasig, hihi! På kvällen när min mage börjar känna sig lite hungrig på mat men egentligen vill jag inte äta, ja jag är kinkig med maten så kommer hon ner på golvet till mig.
Oftast har jag börjat prata lite och när hon kommer ner till mig frågar hon om jag vill ha en puss. Jag reser mig då och fnyser samtidigt som jag skakar på huvudet och springer ifrån henne. Hon kommer efter och till slut väljer jag att äta maten för att få slut på pusshotet.
Fast jag måste erkänna att det är lite kul trots allt, hihi!
Vi vinner bägge för hon vill att jag ska äta och jag är ju hungrig så...... kanske är vi lite knakiga bägge!

Matte attackerade mig med saxen idag, hon tyckte att jag blivit långhårig. Var inget kul men rätt skönt när hon blev klar. Godiset efteråt var nog bäst.

Matte har sovit jättedåligt hela veckan, haft hosta och då mest när hon lagt sig. Så i fredags var vi så trötta att vi la oss redan 21.30 Vi ville bägge ligga uppe hos henne. Jag låg där i 30 minuter men syrran stannade hela natten. Var nog den första natten på en vecka hon sovit gott. Hon hostade inte.

Lite mattemys!

Ha en bra vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards