Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 17 augusti 2009 22:00

Matte har tittat på friidrott mm nu ikväll och jag har sovit på hennes fot.

Matte brukar kalla mig sin egen lille fotvärmare, jag älskar att sova på fötter.

Glömde att berätta innan att när matte hämtade mig idag upptäckte jag genast att hon hade en skada på sin stortå och såg till att jag fick tvätta den ren.

Hon hade fått björnbärsris mellan sandalen och stortån idag när hon gick i skogen och skurit sig under tån.

Jag har hållit tån ren flera gånger nu under kvällen, jag måste ju vara mån om min matte!


Nu ska vi snart gå dagens sista runda eller rättarsagt lyfta mot dagen sista stolpe.

Matte tror att hon ska få med mig ut men jag är så trött.

Sen ska vi i alla fall lägga oss!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 17 augusti 2009 20:04

Nu har det regnat här igen!

Jag har precis varit ute på en runda och vi klarade oss från regnet men jag blev ju blöt ändå för gräset var blött.

Det trista var att vi mötte inte en enda hund eller katt. Är de rädda för att gå ut eller de har andra tider än jag?

Sen har jag inte sett Peggy på flera dagar, suck.


Jag hörde att mitt tovmonster hade flyttat och terroriserar Tanja nu men jag tror snarare att de är många sådana otäcka varelser för det anfaller mig lite då och då!

Jag lider med dig Tanja!


Nu har jag bäddat om helt i min säng och det verkar som om jag glömmer att andas när jag gör det för jag är helt anfådd när jag är klar!

Av Aamor & Tina - 17 augusti 2009 17:40

Jag var ganska så trött i morse när klockskrället ringde men det var inget mot vad matte var. Som tur är vaknar hon snabbt och framför allt har hon inget dåligt morgonhumör och det är skönt.

Jag passar på att sova medan hon duschar, äter, fixar & trixar på morgonen.


Jag kom till Affi klockan 7 och jag hälsade på mattefar och sen började vi busa så jag glömde bort mattemor som låg kvar i sängen!

Vi har faktiskt varit ganska så lugna idag, fick trösta Affi för hon blev lite ledsen när mattemor skulle iväg och kolla ögonen.

Mattefar tog oss och gick ut en runda och så satt vi tre på en bänk och filosoferade lite!


När matte kom ville jag hem direkt men hon fick lite mat först men när hon ätit började jag tigga om att vi skulle gå hem.

Då ligger jag platt på golvet med hakan på mina framtassar och grymtar och när matte sa "ska vi gå hem" fnyser jag och slickar mig om munnen och reser mig upp!

Är en riktig kloking!!!!


Mattefar och Affi följde oss hem för Affi behövde gå ut och vi har nästan alltid tävling om pinnar vi hittar, hittar någon av oss en riktigt bra måste vi visa varandra och sen är dragkampen igång. Kul!


Fick precis lite godis för matte undrade vad jag sysslade med, jag låg och slog tassen/klorna i golvet så hon kunde höra och när hon kom och frågade vad det var tittade jag på "godisspannen". Kloking igen!!!!


Nu ska vi vila lite och kolla på friidrott.


Så här gosar matte och jag när hon kommer och ska hämta mig på eftermiddagarna.



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards