Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2009

Av Aamor & Tina - 24 augusti 2009 20:07

Min tofs hade nästan trillat ner så jag var begränsad i min synförmåga, tyckte matte!

Hamnade så klart på trimbordet och upp med tofsen och det var väl okej men sen....

Matte upptäckte 2 stora tovor i grenen vid den som jag är extra rädd om.

Ville inte hålla till riktigt så jag hamnade på rygg i mattes knä och för att slippa dra i tovorna så klippte hon bort dom, gäller minsann att vara stilla då så inte allt heligt ryker med. Puh det klarade sig!!!!


Efter den pärsen var jag i behov att gå ut!

Skönt att komma ut för då glömmer man.

Av Aamor & Tina - 24 augusti 2009 18:15

Klockan ringde så klart i morse när jag sov som bäst men matte brukar först stänga av den och då går jag upp i min säng, om jag nu inte redan ligger där, så drar matte den till sig så hon kan kela lite med mig och det är så mysigt på morgonkvisten.

Sen ringer skrället igen 10 minuter senare och då måste vi gå upp.


Jag hade en riktig tova på ena låret som matte tog innan vi gick iväg, kan väl erkänna nu att jag inte var överlycklig när hon höllt på med den.

Kom till Affi strax efter 7 och Affi blev glad och började dra mig i skägget.


Matte jobbade länge idag och när hon kom blev jag så glad att jag höllt på att välta kompostgallert där ute.

Matteföräldrarna hade gjort våfflor så matte fick också.

Mattemor sa att vi hade varit otroligt snälla idag, vi har nog aldrig varit så snälla någon gång. Kanske vi börjar bli vuxna, fast det tvivlar jag på, vi var nog bara trötta!


Jag är hemma nu och matte ska laga mat för hon hade tagit fram kött igår så hon måste ju tillaga det men det kan hon äta i morgon.


Av Aamor & Tina - 23 augusti 2009 22:58

Jag är helt slut, har legat på mattes fot och sovit det mesta av kvällen.

Har varit ute på en kortis nu och ska gå och lägga mig strax, klockan ringer ju igen i morgon.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 23 augusti 2009 20:43

Jag kom och kallade på matte för jag behövde gå ut på en runda.

Drack mjölk, åh jag älskar mjölk, hos matteföräldrarna så intar man måste det ut igen!

Kom en massa barn och ville prata med mig men jag hade bara ögonen på Peggy så jag var ju inte så intresserad av barnen, även om jag brukar prata med dom.

Matte fick bära mig första biten bort annars hade jag inte gått från Peggy.

Vi gick rundan och vi mötte en som nog har min ras i sig men även något annat, men hundens husse går alltid omväg runt oss, kan inte förstå varför för varken jag eller den andra hunden har gjort något, varken skall, morr eller något hopp mot varandra. Den kanske har gjort något mot andra hundar, vem vet.

Jag satte mig ner och tittade efter den och när jag inte såg den längre tittade jag frågande på matte.

"Jag vet inte heller varför" svarade matte och sen gick vi vidare.

Av Aamor & Tina - 23 augusti 2009 18:24

Jag och matte gick bort till Affi och matteföräldrarna och jag kände mig som en prins, nybadad, fin, luktade gott och allmänt stolt.

När vi närmade oss deras hus sa matte till mig "att nu får du vara beredd när du går in genom ytterdörren för Affi har sett dig från fönstret"!

Mycket riktigt, så fort jag kom in så hoppade hon på mig, jag försökte vika undan men hon är så attans snabb den lilla drullan!

Jag ville ju ut i köket först för att visa hur fin jag var så min matte fick lyfta upp Affi så jag kunde stoltsera med min nybadade uppenbarelse!

När det var gjort var det fullt ös på oss!


Ingrid: Fikan var nytt frallebröd med ost, så gott!


Julia: Matte säger till mig jämt att jag är för ivrig så du har helt rätt i att även Peggy tycker det!


Matte, Affi och jag var ute och sprang på gräsmattan och det gillar vi.

Springer jag först får Affi alltid tag på mig fort men springer Affi först hinner jag aldrig fatt henne. Fast hon fuskar för hon genar i rabatterna när jag springer runt dom.


Vi har haft en toppendag med mycket utevistelse i det fina vädret så nu när vi kom hem är jag ganska så slut.

Tänkte vila en bra stund. 

Av Aamor & Tina - 23 augusti 2009 11:00

Nu har jag blivit badad och om jag själv får säga det så är jag urtjusig!

Var ju inte det roligaste att vara på trimbordet så matte sa"titta ut så kanske du ser Peggy", jag tittade men såg henne inte.

Nästan halva jag försvann, mycket ull som tas bort och sen hänger håret ner mer vid sidorna så jag ser inte så bred ut längre.


När vi var klara gick vi ut och gissa vem som kom, jo PEGGY!

Jag fick flera kelar av henne, åh så mysigt! Men när jag sen ville leka med henne blev hon rädd och sprang iväg. Lite trist!


Nu ska jag och matte strax gå till Affi och matteföräldrarna för bjöd på fika och det säger man ju inte nä till.

Av Aamor & Tina - 23 augusti 2009 07:39

Matte trodde att jag skulle ha svårt att sova i natt eftersom jag sov hela kvällen, det hade jag inte.

När matte la sig dök jag med glädje in under sängen och sen har jag sovit gott hela natten. Jag vaknade vid 7 tiden och då märkte jag att jag glömt tvätta mig igår så jag satte igång att göra det och jag tror att det var mitt slabbande och slickande som väckte matte.

Hon sa att det gjorde inget att hon blev väckt!


Jag har en känsla av att det är dags att duscha för mig idag för matte pekade på mig och sen på duschen. Trodde hon att jag skulle fixa det själv eller! Hon får minsann hjälpa en liten hund med att bli ren och grann!


Solen lyser här hos oss men jag har inte varit ute så jag vet inte om det är varmt.


Blev det shopping igår Liza & Lasse? Eller det blev nya hundbäddar?

Matte såg en jättefin en dag och hade tänkt köpa den men så kom hon på att Aamor har ju 4 st redan!

Av Aamor & Tina - 22 augusti 2009 23:01

Jösses vad det tar på krafterna att var ute på äventyr hela dagen!

Jag har i stort sett sovit sen jag kom hem.

Har precis varit ute på sista rundan så jag är ju vaken nu men jag skulle tro att jag med glädje lägger mig igen när matte lägger sig.


Tanja var snäll mot mig denna gång vi träffades och det var ju trevligt. Sist blev hon nog lite sur för att Nova fjäskade så mycket för mig.

Nova fjäskade även idag men just då kelade Tanja med min matte så hon såg nog inte det.

Min lille halvbror försökte bestämma över mig men det var väl okej, vem bryr sig snäll som jag är säger jag ju inte ifrån!


Nu ska vi gå och lägga oss, matte hoppas nog att jag kommer ihåg att det är sovmorgon i morgon, vi får väl se!


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards