Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2009

Av Aamor & Tina - 12 augusti 2009 20:22

Jag piggnade till vid 19 tiden så matte och jag gick ut.

Vi gick förbi idrottsplatsen på skolan och där var flera Korpmatcher igång och massor av folk så jag tyckte att vi minsann kunde gå dit för där fanns ju gott om potential för att bli kelad!

Nähä det skulle vi tydligen inte för matte gick bara förbi, vilket elände men jag bestämde mig för att titta på avstånd så jag satte mig ner och skulle inte gå längre men sen satte matte sig på en sten och då var det inte lika roligt att kiva längre så då ville jag gå.


När vi kom hem hamnade jag i duschen för någon hade kladdat ner lite på min bakdel, kan inte förstå hur men matte säger att det var för jag ätit förmycket av något, kan jag aldrig tro!


Matte sa att hon hade fått en inbjudan till en återträff med de som hon gick i skolan med i 9:an, kan ju vara kul men hon får nog fråga matteföräldrarna om de vill passa en snäll, gullig, charmig, supersmart liten Aamor då för det lär nog bli sent.

Det är inte från senare i höst!

Av Aamor & Tina - 12 augusti 2009 16:40

Nu har jag klarat av onsdagen så nu är ju mer än halva arbetsveckan för matte gjord, jippi!

Idag har Affi och jag busat mycket, fullrulle nästan hela dagen.

Mattemor anklagade oss för att vi var selektivt döva, klart vi är man hör ju bara det man vill, ex: ska vi gå ut, när godislådan öppnas, när matteföräldrarna fikar. Dövheten kommer när vi hör: sluta skälla, kom in, ät mat istället mm - sånt är ju så trist. Eller hur?


Matte hade inga ärenden idag så hon kom och hämtade mig i tid.

Klockan 15.20 reser jag mig från stället jag ligger och går ut i hallen och inväntar matte. Hon slutar vid den tiden och ca 10 minuter senare kommer hon. Gäller att vara beredd med pussar och kramar då!


Vädret bar varit gott och blandar idag, sol, moln, regn och om igen, ganska så mulet men solen tittar fram då och då.


Matte lovade att vi skulle lägga oss tidigt igår, hur blev det med det?

SENT som vanligt, kanske ikväll, jo jo vi får väl se det.

Bäst att jag tar mig en tupplur nu!

Av Aamor & Tina - 11 augusti 2009 21:28

Jag har varit ute på kvällsrundan nu, först pratade jag med en hund som heter Tilda och när vi satt på vår bänk kom grannen ut och snackade.

Själv spanade jag efter Peggy men hon var nog inne.

Grannens dotter kom ut och hon gillar jag jättemycket och vi pussades flera gånger och busade lite.

Mysigt för jag är en riktig pussgurka!

Just nu ligger jag i mattes knä och myser.


Får väl se när vi kojar ikväll man vet aldrig med matte för hon säger "ikväll ska vi lägga oss tidigt" men jag tror inte jag upplevt det än, kanske någerlunda tidigt ett par gånger.


Vilket som så....

Natti Natt....


Jobb imorgon igen, suck!

Av Aamor & Tina - 11 augusti 2009 17:41

Jag vaknade vid 2 tiden av att det åskade eller det var nog mer så att jag vaknade för att matte vaknade. Vi somnade om fort igen för det var ju inte dags att gå upp än på ett tag.

Klockan 5.30 väckte jag matte, ja nu var det inte meningen att väcka henne men jag slog huvudet i sängbotten så det tjongade i sängen, då vaknade matte.

Hon tyckte tydligen att det var lika bra att gå upp så jag fick ju också masat mig upp, åh så trötttttttt!


När jag kom till matteföräldrarna var inte Affi där, letade överallt och ingen mattefar på kökssoffan heller. Hade dom stuckit? Då sa mattemor att de var bara ute på morgonrundan.

När Affi sen kom in fick hon minsann veta vilket sätt det var att inte hålla sig hemma när JAG kom. Fick ganska snabbt igen för det!

 Mattefar bad min matte om att gå ut och hämta tidningen och när hon kom in igen passade jag på - Hej och hå, och ut genom dörren stack jag i en flygande fläng. Matte slängde in tidningen och innan hon hann stänga dörren var Affi också ute.

Jag kan ju berätta nu att vi blev tillfälligt döva när matte kallade!

Nu kom vi ju inte så långt för trädgården är ju inhängnad men oj oj vad vi kunde springa!

Runt till baksidan men sen gjorde vi den missbedömningen att vi sprang till framsidan igen och där lyckades matte få tag på pälsen på våra ryggar och sen var det roliga slut!

Roligt så länge det varar!


Matte cyklade till jobbet och jag var ju inte helt överförtjust i det.

Mattefar sa till min matte när hon hämtade mig att jag hade pipit och gnytt lite på förmiddagen, har inget minne av det själv!

Affi har försökt få igång mig flera gånger men jag har inte velat busa så mycket idag.


Nu är jag hemma och det är så skönt.


Det ser ut som om det ska bli regn vilken minut som helst, tur jag varit ute.

Av Aamor & Tina - 10 augusti 2009 20:42

Nu har jag varit uppe på en runda, piggnade till för att tag sen!

Matte snackade med grannarna och rätt som det var kom Peggy ut!

Hon tittade på mig och gick åt ett annat håll, fy så taskig hon var.

Matte tog upp mig för att jag skulle se vart hon gick och jag blev så lång och klättrade nästan upp på mattes axel men ingen Peggy syntes!


Av Aamor & Tina - 10 augusti 2009 18:12

Jag började tidigt i natt för jag kände på mig att det var något på gång.

Såg till att väcka matte vid 02 för jag tänkte som så att är hon tillräckligt trött blir hon kanske hemma idag, hjälpte tyvärr inte och matte upplyste mig om att sådant funkar inte på henne och så somnade hon igen.


Klockan ringde 05.45 och det var till att draaaaaa benen med sig ut i rummet där jag har koll på matte i alla vinklar, la mig i sängen under trimbordet, så trött!

Vad är detta för påhitt?

Matte for hit och dit och fram och tillbaka, det som varit så lugnt innan!

Klockan 7 gick vi ut och matte sa "nu ka vi till Affi". Vem är det tänkte jag, har ju inte sett henne på 10 dagar, och körde näsan i gräset men matte ville bara att vi skulle gå.

Kom till matteföräldrarnas hus och gick in och gissa vad som hände?

Jo, jag blev påhoppad av syrran, alltså lite tidigt på morgonen va!

Men okej då och sen kutade vi, så jag märkte inte att matte gick, vilket elände.

La minsann märke till det 10 minuter senare, letade men hittade henne inte, snyft.

Ah ja vi leker lite till, fast jag måste nog erkänna att jag pep lite.

Bus hela dagen och Affi har dragit mig runt, det är en riktig tuffing min syster.


Matte jobbade så klart länge idag, slutade 16.30 och sen skulle hon in till djuraffären och kolla in ett foder till oss men de hade inte det så hon var nog inte hos mig förrän 17.

När hon kom ville jag hem direkt men så såg jag att hon satte skorna och då brydde jag mig inte om att gå hem. Matte fick mat hos matteföräldrarna.


Nu är vi hemma och nu ska jag ta igen mig lite för det kan behövas så här efter första dagen.


Hur hade matte det på jobbet då? Hon sa att det hade gått jättebra fast hon känner sig lite avig första dagen innan hon kommer in i det igen.


Så här har det nog sett ut största delen av dagen.


Av Aamor & Tina - 9 augusti 2009 20:09

Jag har fått kel av Peggy hela två gånger idag vid olika tillfällen och en av gångerna ganska många kel.

Mysigt!!!!


Har varit ute på en lite längre runda nu när det svalnat av lite.

Mötte en kvinna i långa tjocka kjolar och lång jacka, jag kunde inte gå för jag blev så intresserad av henne, matte fick allt vänta tills kvinnan gått förbi för jag satte mig på ändan och ville inte gå.


Jag säger nog Natti Natt nu redan för matte och jag ska upp tidigt imorgon och vi orkar inte sitta vid datorn då, ja nu ska vi inte lägga oss redan men vi förbereder för det.


Återkommer i morgon kväll och berättar om hur det var första dagen efter semestern hos Affi!!

Av Aamor & Tina - 9 augusti 2009 13:33

Matte tog fram leksaks/tuggben ätaren idag och jag tror minsann att den åt upp saker idag, små ändbitar på mina grisrumpor är borta!

Lyckades precis rädda min bläckfisk från att bli överkörd av "ätaren", jag kastade mig handlöst fram och räddade den i sista sekund, puh.

Helt slut nu.


Jag hade inte så många tovor idag, kan ju bero på att jag dels är ren och att matte tog de flesta igår. Där var några små kvar och de flesta är nog borta nu, tror jag men matte tror inte det!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards