Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Nu kommer jag!

Av Aamor & Tina - 6 januari 2010 16:34

I går på kalaset fick vi en bok som Ulrika köpt när hon var i Dublin, den var på engelska så klart men det gör inget.

Titel: Test your dog´s IQ.

Bläddrade runt i den och på ett blad stod det de mest/minst intelligenta!

Nu stod Shih Tzu längst ner på listan minst intelligenta?!?!

Tror att författaren aldrig träffat en Shih Tzu. Det finns olika smarthet, visst vi är inga fårvallare eller arbetande hundar överhuvudtaget men vi är smarta!

Om vi själva får nått utav det för annars kan det vara!

De olika testerna som fanns i den sa matte att de klarar jag galant!

Fanns annat kul och tips i boken men av det andra blev jag lite smått förnärnad!


Gick till Affi idag och hon satt inte i fönstret och tittade efter oss, hon brukar göra det.

Istället sprang jag in och sa "Nu kommer jag" och sen blev det en massa bus!


Snöat lite till och från idag och det har varit -1 under dagen så det har varit perfekt väder!



 
 
Edith

Edith

6 januari 2010 16:58

Fy vilken dum test. Den ska du inte alls bry dig om. Det syns på dina ögon att du är en smart hund. Så det så! Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

6 januari 2010 19:02

Mjau Aamor!
Det måste vara tryckfel i boken, ni skulle nog stå högst upp, precis som Ruffa o jag, för vi gör oxå bara sånt som vi har nytta av själv, och det är väl smart om något tycker vi.Det gäller att ha pli på mattarna så man får som man vill.

Då blir det "Dagis" för dig i morgon, det är ju bara två dagar, sen har du matte hemma igen över helgen, men du har det säkert lika gott och bra hos Affi.

Ha en fortsatt bra kväll o hälsa Matte!

Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Hillman

Hillman

7 januari 2010 10:35

Den författaren har nog aldrig haft hund, det brukar vara såna förståsigpåare som skriver böcker om hundar. Du ska inte bry dig för jag tycker att du är en smart jycke. Matte säger att det inte finns några dumma hundar bara dumma husfolk som inte förstår sina djur. Det är nog sant, för ju mera som husfolket pratar med oss desto mera förstår vi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ozzy

Ozzy

8 januari 2010 14:13

Men hallå, skulle shih-tzu vara de minst intelligenta!?*förnärmad*Det var det västa jag hört! Håller verkligen med dig, vi är visst smarta, vi kanske inte kan valla utan gör saker om vi själva får ut nåt utav det, som du säger- men det är väl att vara smart om nåt!
Matte backar upp oss helt i detta också. Hon har haft rottweiler, schäfer, labrador och am.cockerspanniel tidigare och ingen har kunnat så mycke trick och vardagslydnad som jag vid min ålder. Shih-tzu rocks!

http://www.ozzys-blogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards