Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Kloklipp!

Av Aamor & Tina - 6 juli 2012 18:13

Den absolut bästa dagen är här nu, fast egentligen börjar den inte förrän matte slutar jobba, hihi!


Det har och är ett konstigt väder, ja konstigt och konstigt, kanske inte så konstigt men det är varmt samtidigt som det är muet och kvavt, blir kanske åska sen men vi får väl se. Matte säger att det behövs nog rensas upp i luften så ett ordentligt åskoväder är nog inte helt fel.


Vi har tagit det rätt så lugnt under dagen, mattefar har legat i hamocken och syrran och jag låg på bordet och myste.

När matte kom så gav vi oss iväg med mattefar och syrran, förstod att det var kloklipp på gång men det var helt okej för min del för jag gillar att komma till min affär.

Jag skrämde klokippardamen lite för jag tjoade till så hon trodde att hon klippte för långt men jag ville bara påminna henne om att INTE klippa för mycket, hihi!

Samma sak gjorde syrran men när hon tjoade till klippte hon int ens i någon klo, hihi!

Matte vägde mig, tänker inte avslöja vikten men jag hade gått ner 4 hg, bra va! Är nog lite rund trots att jag inte gillar mat nått vidare, finns ju godare saker, hihi.

Matte passade på att handla mat till mig för hon hade en 100:- rabatt från Royal Canin och det är ju bara dumt att låta den bränna inne.

Innan vi körde hemåt igen skulle matte in på Coop och köpa lite så vi andra 3 väntade i bilen.

Mattefar berättade för matte när hon kom ut igen att jag hade sjungit lite lågt för dom, var ju snällt sagt för det var ingen sång utan "min matte har försvunnit"-klagan!


Nu är vi hemma sen ett tag och jag såg inga katter ute men de kanske kommer fram nästa gång vi ska ut.

Just nu sover jag lite och bara njuter av att det är fredag!

 



 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

6 juli 2012 19:18

Men lilla gubben då...
Berättade du för ALLA att matte var på rymmen??? Men mattefar var ju med er. Inte var du övergiven och matte var nog bara borta några minuter.
Ha en mysig fredagskväll!

=^.^=

Kram å fredagsbuffar

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

6 juli 2012 19:25

Jo visst var mattefar och Affi där men matte hade ju gått ifrån mig och då måste man beklaga sig, inte så högt men nog så att någon som gick förbi kanske kunde höra det, hihi!
Matte var nog borta i hela 10 minuter, max lägger hon till här nu men det kändes väldigt länge.
Mys ni också!

 
Laika

Laika

6 juli 2012 19:51

Underbara fredag ja, fast inte alltid så underbara. Min matte jobbar helg ibland, tråkigt. Mattar och hussar borde enligt lag inte jobba alls, hihi. Det där med kloklipp... ja bäst att varna, för annars så tycker jag att dom är rätt bra på att råka klippa för långt. Många tjut ska det vara och lite trilskas hit och dit ;)

Trevlig helg!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 juli 2012 20:00

Usch för att jobba helg, matte har gjort det förut men det var innan jag fanns.
Jag brukar inte trilskas men jag kände för det idag, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

6 juli 2012 21:42

Uschjam vi gillar inte alls att matte klipper våra klor, det kittlas så jamars, mjau.
Här är det lite konstigt väder, så man vet inte om vi ska gå ut eller vara inne, ska ju bli sämre väder säger matte, uschjam.

Tass på er
Ha en jamars trevlig helg

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

6 juli 2012 21:49

Sånt väder är trist.
Visst kittlas det när de håller på med tassarna, speciellt framtassarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards