Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Följa med!

Av Aamor & Tina - 14 augusti 2012 18:59

Vi vaknade lite lite tidigare idag än vad vi gjort resten av semestern men jag tror inte att matte hinner vänja sig vid att gå upp klockan 06 på måndag ändå, hihi!


Vi tog det lugnt hela förmiddagen, efter en morgonrunda satte sig matte ner med en bok och sen ringde telefonen.

Mattefar undrade om matte ville köra för honom för han skulle några ärenden.

Okej sa matte utan att fråga mig!

Vid 13-tiden gick vi bort till syrran men jag var väldigt tveksam så matte lovade att jag skulle få följa med och åka bil! Hon fick nog säga det minst 10 gånger när vi gick dit, hihihi så jag var riktigt säker på att hon verkligen menade det.

Väl där så passade jag matte hela tiden och släppte henne inte med blicken en enda gång, blinkade nästan med ett öga åt gången, hihi!

Jag skulle följa med!

Jag fick det också och även syrran skulle ju med då så klart!

Först blev det soptippen som blev matad med lite trädgårdsavfall, kyrkogården för att kolla mattes mormor och morfars grav så där såg okej ut, vi var med av och kollade och det såg bra ut, hihi!

Till sist skulle matte till Willys, toapappret höll på att ta slut hemma men.....

Tro inte att jag fick följa med in där, dålig stil alltså! Jag fick allt stanna i bilen och passa den och mattefar och syrran!


Matte fick middag hos matteföräldrarna men jag ville inte ha nått så jag och syrran busade lite istället.

På hemvägen snackade matte med mina tjejers matte och jag fick bara se dom genom häcken till deras tomt, suck!

Fick besök av en av mina små tvåbenta vänner, hon sålde saker från Världsnaturfonden och matte köpte 3 ficklampor och jag gosade med min vän under tiden.

Nu är jag rätt så trött och tänker inte göra mer jobb idag - jo kolla så mina katter har det bra men det får bli senare! Jag tänker sova en stund nu!

    

Gammal bild!

 
 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

14 augusti 2012 19:19

Vilken trevlig utflykt ni fick, alltid kul när man gör saker tillsammans :-) Trist att du inte fick följa med in på Willys, du hade ju kunnat tipsa matte om många läckerheter. Men hon vet säkert vad du gillar :-)
Visst är det svårt att komma upp på morgnarna, särskilt när man som vi i vår familj har en förmåga att vända på dygnet under semestern :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 augusti 2012 19:23

Matte vet precis vad jag gillar emn tro inte hon handlade nått till mig om det inte är menat att jag får strimla toapappret, hihi!
Matte har väl också vänt på dygnet denna semester!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

14 augusti 2012 20:08

Vilken tur att du fick följa med och åka bil en sväng även om du inte fick följa med in på Willys :)
Min matte är inne på sin andra jobbevecka och hon har INTE vant sig vid att gå upp 06:00 ännu *fniss*
Tur att hon är ledig imorgon tror jag ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

14 augusti 2012 21:18

Nu sa matte "mög" också, hur ska hon då klara sig, hihi!
Fast jag tycker mer synd om mig själva, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

14 augusti 2012 20:15

Tråkigt att du inte fick följa med in i affären. Det är säkert kuligt att åka kundvagn. Brukar inte din kompis, Buttons, i Florida göra det ibland? Då borde du också få prova på det nån gång ;-)
Fast du fick ju åka brummis i alla fall!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 augusti 2012 21:17

Jag har faktiskt åkt kundvagn men då har vi varit i affärer som JAG får vara i, djuraffärer och så men det är ju knasiga regler att jag inte får följa med in i mataffärer. Barn får följa med in och issa kan uppföra sig mycket värre än vad jag hade gjort. Okej allergier och sånt men jag behöver ju inte kela med dom och alla andra med hund och katthår på sig kan ju också framkalla allergier och för att inte tala om alla parfymer!

 
Edith

Edith

15 augusti 2012 07:13

Oj oj vad mycket ni hinner med på en dag. Det kallar jag effektivitet. Ibland får inte jag heller följa med in i mataffärer utan måste stanna och vakta bilen - trist! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

15 augusti 2012 09:11

Visst är det trist att bara vakta den!
Gäller att vara effektiv, någerlunda, en dag så kan man slappa dagen efter, hihi!

 
Felix

Felix

16 augusti 2012 14:48

Änteligen som jag har väntat på att matten skulle få några minuter över, så nu är jag här men det finns inte tid att kommentera alla inlägg säger matten, fnys säger jag. Ja, ja åka bil till kyrkogården gjorde jag igår men jag fick inte följa med, det är visst lite förbjudet tror jag och matten. I alla fall så var matten där och strosade runt en stund.

Ser att du varit till återvinningen det är kul, fast där får jag heller inte gå ur bilen, du kan bli återvunnen säger matten och det vill jag inte, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

16 augusti 2012 16:21

Får inte vi fyrbenta gå in på er kyrkogård, vad trist för vi vill kanske också hälsa på dom som bor där.
Jag får också stanna i bilen på återvinningen för där finns skräp nog säger matte med ett skratt, hihi! De ser nog skillnad på mig och lite klippta grenar eller kanske inte - bäst att stanna i bilen ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards