Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Snö!

Av Aamor & Tina - 27 januari 2013 17:20

Matte trodde det bara var dimma när hon tittade ut efter att hon vaknat men så hör jag henne säga "det snöar och det har det nog gjort ett tag", låg ca 1,5 cm snö på marken.

Jag gick från min säng till soffan och somnade om, hihi!

Vid 10.30 gick vi ut och då tog vi en sväng till syrran för jag ville busa lite. Vi busade och vi vilade så vi skulle orka busa igen, syrran blev nog lite besviken när vi gick hem vid 13 - hon får ju rå om sin lillebror hela veckan sen så hon överlever, hihi!


Hemma igen så satte sig matte ner och såg en film som heter "älska mig igen" och jag sov en stund.

Hade lite aningar om god middag för matte hade en stor gryta på spisen med kött i som stod och puttrade och lukta gottigt.

Hon sa att det skulle bli en göttgryta med lite av varje i som hon hade hemma.

Jag fick kött smulat över mitt torrfoder och det var precis lika gott som jag trodde, hihi! För lite men gott!

Efteråt måste ju nosen torkas av och det finns ju bara ett ställe som duger till mig då, hihi!

 

Soffan!

Man blir så otroligt snygg efteråt!

Sömnig blir man också efter maten!


Matte vill inte gå ut mer ikväll för det kommit mer snö, i mins 2 timmar har snön vräkt ner på tvären och eftersom det på plusgrader kommer den att fastna i min päls!

Nu började det snöa igen efter att ha hållit upp i 30 minuter! Skit också om man nu får säga så! 

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

27 januari 2013 18:08

Trist med blött uppifrån.
Köttgryta med lite av varje i är bästast!
Hoppas att det våta upphör, så ni inte blir blöta när ni går ut!

=^.^=

Kram å noagos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 januari 2013 18:13

Precis gått en runda nu och det snöar hur mycket som helst, fick några snöklumpar men inte så många.
Hoppas det inte kommer att snöa lika mycket hela natten för då lär vi bli insnöade - mer än vanligt, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 januari 2013 18:08

Vad gott med köttgryta! Du är ju så himla charmig! Tar ni en lång promenad nu när det ändå blir jätteblött?? Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 januari 2013 18:12

Ingen långpromenad men en runt kvarteret, det får räcka i snöyran!

 
Melody

Melody

27 januari 2013 19:08

Här blev det pizza och nu vräker snön ner även i Ystad.
Tänk så där rufsig ser alltid Shakira ut för så fort matte kammar henne går
jag dit och biter av hennes gummiband. Snart har hon snagg och jag får massa
tillsägelser, men det struntar väl jag i.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

27 januari 2013 19:18

Åh du din lilla rackare! När Shakira bara har stubb kvar har du ju inget gummiband att bita av, ska du ge dig på hennes svans då! ;)

 
Laika

Laika

27 januari 2013 19:27

Ska det knådas, ska det knådas ordentligt :) Då är det helt på sin plats att få lite rufsig päls, hihi. Här har det också snöat lite, blåst mest så det riktigt piskar i ansiktet, inte roligt hälsar matte

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 januari 2013 20:03

Det är inte alls kul att ha piskande snö eller regn i ansiktet eller baken för den delen, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 januari 2013 00:06

Här har det också kommit en massa onödig blötsnö idag , har jag sett från mitt spanar fönster :)
Min matte har varit ute en sväng och sa att det är sånt där eländigt slask som man hoppas försvinner med en gång och med detsamma !
Låter smaskigt med köttgryta *slickar mig om nosen*
Här blev det nån slags köttfärsgryta med allt möjligt som matte hittade här hemma i kylen :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 januari 2013 06:31

Då fick du också smaka en smarrig gryta!
Ja nog lär snön försvinna för nu på morgonen är det +1,5 så att det vita skulle komma var helt onödigt!

 
Ingen bild

Annika

28 januari 2013 16:10

Hejsan , Nu måste jag ge mej till känna och lämna ett litet avtryck. har läst din blogg ett längre tag och vill säga hej. Jag har en Shihtzu vid namn Milou som börjar bli en äldre herre. Kram Annika

Aamor & Tina

28 januari 2013 17:30

Välkommen Annika och Milou!
Vad kul att du ville lämna ett meddelande till oss, det gillar vi och önkar dig välkommen åter!

 
Frasse

Frasse

28 januari 2013 16:50

Åh, så sugen jag blir när du pratar om din smaskiga köttgryta *slickar sig om munnen* Perfekt med en soffa att torka av nosen på efter maten :-)
Idag är det tö här i Malmö, säger matte, hoppas ni också har fått det lite varmare!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

28 januari 2013 17:28

Jo nog har det blivit varmare och det står vatten överallt.
Det var olagligt halt i morse, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards