Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Shopping!

Av Aamor & Tina - 5 augusti 2013 20:24

Lång sovmorgon idag igen, men matte vaknade först 06 men hon slumrade lite igen.

Vi tog det lugnt på morgonen och sen tog vi en kort runda. Vi träffade inte Arktis idag.


Vid 11-tiden frågade matte om jag ville hänga med på shopping, tittade frågande på henne men så sa hon "åka bil" och då var jag med på noterna direkt.

Vi mellanlandade hos syrran för matte hade matteföräldrarnas kamera och hon hade glömt att lämna tillbaka den.

De få minuterna vi var där tjatade jag på matte hela tiden att vi skulle åka vidare, hihi!

Vi körde ner till stan och stannade vid min affär, yeah!

Nu var matte så tråkig att hon bara handlade 2 rullar barf mat till mig, inget gott och inget kuligt men jag fick åka bil i alla fall!

Än en gång landade vi hos matteföräldrarna för de bjöd på fika och då trodde jag att det innebar fri tillgång till godislådan men så fel jag hade!

Var inte alls nöjd med att vara där idag utan bad matte att vi skulle åka hem igen vilket vi gjorde strax efter att de fikat klart.


Vi slöade lite när vi kom hem och lite senare lagade matte mat till sig. Soperna behövde kastas så vi gick ut med dom och då träffade jag på Arktis men hans katter var mycket roligare!

Inne igen la sig matte på soffan och lyssnade på bok och jag slumrade lite.


Vid 19-tiden gick vi på en runda och matte sa att vi skulle gå lite längre än bara runt hörnan - vilka krav hon har!

Jag fick bestämma när vi kom fram till skolan om vi skulle gå den långa rundan genom eller den lite kortare utanför, jag stod och valde en stund men sen valde jag den långa rundan.

Hittade en lyktstolpe som jag tänkte sätta mitt märke på men upptäckte att han som varit där innan hade markerat så högt att jag hade behövt en stol att stå på, jag nådde inte ens upp för att nosa högst upp trots att jag ställde mig på bakbenen - undrar vilken bjässe det var, hihi!

Det var varmt fast vi mest gick i skuggan och vi satte oss och pausade på en gräsmatte vid ett tillfälle.

Satte oss på bänken en stund när vi kom hem och då kom Ollie fram och kelade lite.


Nu har jag efter mycket tjat från matte ätit min mat - jisses så jobbig hon kan vara ibland, jag ville hellre ha godis! 

 

Detta kallar jag fri tillgång till godislådan, hihi (gammal bild)!


 
 
Melody

Melody

6 augusti 2013 08:01

Tänk om ändå min matte hade godislådan i den höjden! Här är godiset i plåtburkar uppe på en hylla! Undrar varför?
Så duktiga ni är som orkar ut och promenera när det är så varmt! Idag är det svalare så då kan ta en lång runda med din matte!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

6 augusti 2013 08:37

Det är en perfekt höjd men vi kan inte öppna den :( men den lådan är väldigt ren för jag tvättar den ofta, hihi! Hemma är mitt godis i en liten kokumsspann!
Det var inte jättevarmt då igårkväll men tillräckligt!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

6 augusti 2013 08:28

Vilka krav du hade på godis, busunge.
Tänk att det FINNS nån som KAN motstå dina vackra bedjande ögon, ibland i alla fall.

Att du tycker att katterna är kuligare än super söta valpisar är inte alls konstigt. Vi tror att du är liiite avis på Arktis, han har ju katter hemma och kan få kattgos jämt, medan du bara får träffa dem när de är ute...

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 augusti 2013 08:34

Lite orättvist är det att han bor med katterna men jag tror det är lugnast om jag träffar dom ute bara, hade inte fått en lugn stund här hemma med en katt jag var tvungen att passa, hihi!
Ibland måste man prova godisgränsen, hehe!

 
Frasse

Frasse

6 augusti 2013 16:15

Jamar med Smulan, Amanda och Julia - förstår inte att inte matteföräldrarna föll till föga för dina böner... Men nästa gång öppnar de säkert lådan, trägen vinner! :-)
Jobbigt att tassa alltför långt när det är varmt, bättre att slappa i skuggan :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

6 augusti 2013 16:57

Vi kan inte direkt skryta med att det blivit några långa rundor denna semester, bara några få och då har jag själv bestämt och jag vet vad jag vill!

 
Laika

Laika

6 augusti 2013 21:51

Det kan man verkligen kalla fri tillgång till godis :D Och det är precis så det borde se ut varenda dag ju :D hihi

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 augusti 2013 22:59

Då hade vi nog ätit tills det tog slut, hihi! Fast nån gång hade det varit kul!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 augusti 2013 10:51

Var ju synd att det inte var fri tillgång på allt gottis i lådan :(
Tyyypsikt 2-benta att vara snåla med sånt !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 augusti 2013 11:02

Ja tänk så mycket pengar de hade sparat på mat om det varit fri tillgång i godislådan, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards