Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Uppvisning!

Av Aamor & Tina - 12 augusti 2013 17:11

Jag och matte slöade mest hela dagen igår, jag lyckades avstyra henne från diverse saker eller så var det för att hon inte själv ville men det kan ju kvitta!


På kvällen blev jag bjuden på en riktig uppvisning! Jag sa till matte att jag var tvungen att gå ut och sen styrde jag mina steg bestämt ner mot parkeringen, där leker Peggy och när hon får syn på mig kommer hon springandes och sen får jag så mycket kel att jag nästan faller omkull!

Därefter rusar hon iväg på gräsmattan för att lika snabbt komma tillbaka och studsa upp i ett träd.

Matte fattae då att det inte är lönt att vi går vidare så hon sätter sig ner och det gör jag också.

Peggy klättrar upp i ett träd nära oss och sen springer hon ner för det, studsar ca 4 m till nästa träd och klättrar upp i det och så håller hon på, ser jättekul ut. Då och då stannar hon till och tittar på mig.

Rätt som det är tar hon ett jätteskutt ner från gräsmattan och kutar i full galopp över hela parkeringen och sen är hon borta!

Kan man bli annat än kär, hihi!


Idag träffade jag på Arktis när jag var ute på morgonrundan, han börjar bli lite obstinat mot sin matte och då säger min att hon känner igen det - inte från mig när jag var liten i alla fall, hihi!

Arktis matte fick syn på en fästing på hans haka och när hon skulle ta den ylade han så jag trodde hon höll på att ta livet av honom så jag kollade lägen väldigt noga och efteråt la jag min intill och nosade genom hela honom och gav tröst!

Gillade inte nått vidare när han sen hamnade i min mattes knä så då stirrade jag ut honom, hihi!


Matte behövde shoppa lite så vi gick bort till syrran en sväng och så stannade jag där när matte cyklade iväg, det gillade jag inte heller att matte gav sig iväg.

Som tur var tar det inte så lång tid och hon var snabbt tillbaka hos mig.

Syrran blev så glad när hon såg min matte att hon dansade nästan balett, jag fick säga till henne att skärpa sig lite!

Matte tog sin cykel med hem och jag sprang bredvid ett tag men sen blev jag trött och då tyckte matte att det var svårt att cykla så sakta och jag kan gå såååååå sakta om jag vill, hihi!

Träffade Arktis en gång till och när vi skulle gå in så rusade jag fram och tryckte en puss mitt på hans nos, matte skrattade och sa att jag får passa på nu när jag når upp!


Jag berättade för matte när vi kom hem att jag var hungrig så jag har ätit den och nu tänker jag sova en gos stund och sen troligen sova lite till, hihi!

    

Från innan denna månad men vi är ju kompisar jag och Arktis, när han uppför sig som jag vill i ala fall, hihi! 


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

12 augusti 2013 18:04

Arktis vill också prova om han kan få bestämma över sin matte :)
Lite... ibland i alla fall *fniss*
Busungar är ni, båda två ;-)
Så bra att Peggy visade sina konster, hon ville nog locka dig med i sin klätterlek och vi tror att hon fnissade liiite när du inte kunde klättra efter.
Tur att hon vill kela med dig i marknivå, sen kan du följa med i hennes bus å klätterlek med ögonen!

=^.^=

Nosbuffar å Kram

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 augusti 2013 18:09

Jo det sa matte också till Arktis matte, det går i perioder det där sa hon - testning säger matte!
Peggy är så rolig och hade matte bara velat lyfta upp mig i trädet kunde vi lekt där men matte säger att grannarna runt om behöver inte tro att vi är helknasiga, det räcker att vi är halvknasiga, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

12 augusti 2013 18:15

Det ÄR kul att kattrejsa som din kompis gjorde !
Jag har ju inga träd inne i lägenheten men jag har ju mitt klätterträd som går från golv till tak att rejsa upp i :)
Tur att du var ute så att du kunde trösta Arktis efter "övergreppet" från hans matte !
Här är min matte ledig idag och vi har inte gjort ett jota på hela dagen = Häääärligt :)
Nospussar o Tassklappar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

12 augusti 2013 18:19

Det är gott att bara vara och skönt att ha matte hemma!
Ser jättekul ut när katter springer och hoppar så.
Man måste trösta de små även om man i land måste säga ifrån när de uppför sig på fel sätt ;-)

 
Melody

Melody

12 augusti 2013 18:39

Oj, oj så söt han är den där Arktis! Tur att vi inte bor granne med honom för då skulle det vara hon som sprang och pussa på honom hela tiden!
Själv skickar jag en puss till dig!
Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

12 augusti 2013 19:48

Han är väldigt pussig så han hade gärna pussat din matte!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 augusti 2013 18:53

Ni är så fina båda två! Härligt med så fina vänner nära! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 augusti 2013 19:47

Det är bra för då ses man ofta!

 
Laika

Laika

12 augusti 2013 21:28

Jo, söt är han verkligen den där lillen fast det kan ju omöjligt slå din uppvisning som du fick av Peggy :D Roligt.
Så du är så hurtig att du springer bredvid cykeln, ja jag sitter i korgen jag och håller farten åt matte, hon är inte lika hurtig som du för farten brukar vara på tok för låg för mig, hihi. Jag själv är alltid hurtig, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 augusti 2013 22:14

Hurtig är det synd att kalla mig säger matte, vad hon nu menar med det, hihi!
Ja det var en uppvisning på hög nivå!

 
Frasse

Frasse

13 augusti 2013 16:00

Vilken kattrobat Peggy är, inte konstigt du blir kär i henne :-) *blink*
Och så jamarfina du och Arktis är, lika stiliga båda två, i era fina pälsar <3
Skulle vilja se matte försöka få mig att springa bredvid när hon cyklar, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

13 augusti 2013 16:42

Du, den katten matte hade innan hon sprang också bredvid cykeln ibland och ibland åkte hon i cykelkorgen!
Peggy är en liten busunge som studsar så för att visa upp sig, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards