Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Lugnt!

Av Aamor & Tina - 9 februari 2014 17:48

Söndagar är väl lämpliga att ta det lugnt på? För det är just det vi gjort idag - tagit det lugnt fast vi har ändå gjort nått!

Lite lagom sovmorgon till 8 och sen blev det bråttom ut för mig. Matte fick göra sina morgonrutiner efteråt, hihi!

Jag träffade på Peggy och hon hade tid att kela lite trots att hon var på väg åt ett annat håll.


Matte har tvättat en maskin tvätt och jag tog det lugnt, hihi! När den hängdes upp hjälpte jag till för jag låg i min säng och tittade på, hihi!

Tog en sväng bort till syrran för mattemor tyckte att hon hade kliat sig lite mycket i ena örat och så hade de inte nått öronrengöring hemma så vi gick bort och tvättade hennes öron, hon får gärna ta av mitt!

Blev lite busande men även lite vila. Gillade inte riktigt när matte cyklade ner på Netto för att handla lite men hon var snabbt tillbaka.

När vi skulle gå hem sa syrran till mattefar att hon ville följa oss en bit så vi fick vänta på dom.


Jag har ätit och just nu håller matte på att laga mat till sig.

Matte är lite gnällig idag för hon har ont i ryggen, stel och öm, hon har nog legat konstigt i natt.

Vi ska fortsätta med att ta det lugnt resten av kvällen för att samla kraft till den kommande veckan, hihi!

 

Från innan denna månad men ett bra exempel på just att ta det lugnt    

 
 
Melody

Melody

9 februari 2014 18:17

Stackar matte, har hon fått ont i ryggen nu igen. Du får ge henne lite massage!
Här har jag också tagit det lugnt idag för matte har bakat och varit ute och gått i regnet utan mig! Men jag förlåter henne för jag fick smaka grädden på henne semla!
Hoppas ni har en skön myskväll.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

9 februari 2014 18:26

Ja ont har hon alltid men mer idag.
Gå ut i regnet är inget kul så det är bättre att äta don mattes grädde, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 februari 2014 18:23

En skön dag helt enkelt! Såna gilla vi! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 februari 2014 18:26

Sköna dagar är bäst!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 februari 2014 18:27

Bilden är väl ovanligt träffande :)
Du tar det lugnt i många lägen och ställningar *fniss*
Och Jodå!!! Jag SER vart du börjar och slutar. Jag har lärt mig nu ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen Gullgurka

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 februari 2014 18:30

Jag är något av en expert på lugnets ställningar, hihi!
Finns en del kännetecken på fram och bak ;-)

 
Laika

Laika

9 februari 2014 20:58

Cyklar din matte redan? Min bara gnäller på vädret och så blir det ingen cykel...suck. Jag som tycker om att sitta i min korg och cykla med. Det är bra med lugna söndagar, jag vaknade dock två timmar senare än dig, hihi. Var inte nödig heller för det regnade ute, inget roligt då inte :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 februari 2014 21:25

Nja hon cyklar inte så långt ;-) men annars kan hon cyklar i nästan vilket väder som helst men hon avskyr regn, hon är nog en Shih Tzu, hihi!

 
Edith

Edith

10 februari 2014 12:50

Jag tycker ni gjorde mycket trots att ni tog det lite lugnt. Hilda och jag var ute med matte och promenerade i det vackra vädret och njöt lite av det. Och tur var det för idag har vi massvis med regn och blåst.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

10 februari 2014 17:24

Tvi för allt regn. Är rätt onödigt att det ska regna på dagen för det gör mer nytta nattetid, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

10 februari 2014 12:56

Tack för receptet, Aamor-Matten!

BELLA-matten

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

10 februari 2014 17:24

Var så lite!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards