Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Mitt fel?

Av Aamor & Tina - 11 juni 2015 16:42

Inte tusan blev det tidigare sänggång för matte igår som hon lovat, hoppas på idag istället.
Vi fick besök av mattefars bror med fru på eftermiddagen, de blev nog rädda när matte kom för de gav sig iväg då, hihi!

Var riktigt varmt och skönt när vi gick hem, jag pausade på ett ställe där det var skugga. Jag har nämligen svårt att gå i normal hastighet, först sniglar jag mig fram för att sen springa förbi matte och gör man så hela tiden blir man varm och "svettig".

Vi blev bara ute en kort stund för jag ville gå in, var hungrig!
Har alltså redan ätit och tänker sova en stund. Matte tyckte det var bra att jag åt nu istället för att vänta till 22 som jag gjort de sista kvällarna, vill ju ut efteråt och sen tickar klockan på säger hon.
Påstår hon att det är mitt fel nu att vi kommer i säng så sent?
Matte måste skämta! Hon kan ju lägga sin bok åt sidan tidigare istället och att hon läser för länge är väl inte mitt fel!
Får se om det blir nått bättre ikväll, hihi!

Matte berättade för mig att hon varit på ett jobbställe utanför stan idag för att lära sig det där för hon ska vara där några dagar nästa vecka. Så fort hon kom in sa en av killarna " var är min påg?", han är hemma sa matte och då tyckte han att matte kunde hämta mig, hihi! Nu gjorde hon inte det utan vi får se om vi ses här hemma istället.
Kul att de gillar mig för jag gillar alla oavsett om de har hjälpmedel eller låter lite mer än vanligt!


Matte sa att jag liknar en punkare men hon kan glömma att hon får tofsa om mig idag! Blir så när jag gnuggar huvudet i gräs, mattor eller annat lämpligt, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

11 juni 2015 17:01

Det ÄR jättesvårt att lägga ifrån sig en spinnande bok! DET vet väl alla :)
Punkare eller ej, det är äntligen fredag imorrn och när matte hämtar sin lille Påg ÄR det helg ;-)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 juni 2015 17:02

Ja helgen gillar jag jättemycket!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

11 juni 2015 18:19

Det är väl toppen om du kan följa med till mattes jobb, särskilt om de frågar efter dig! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

11 juni 2015 18:21

Blir lite svårt för matte att jobba om jag är med för jag vill ju vara nära henne hela tiden och då har hon svårt att vara där hon behövs. Men det hade varit kul och helt perfekt för mig, hihi!

 
Melody

Melody

11 juni 2015 19:59

Tror nog att din matte kan skaffa en ryggsäck som du kan sitta i när hon springer omkring på jobbet! Jag har en sådan som är till salu!
Kvällsmat låter ju perfekt, men jag vill inte hoppa över middagen för det!
Matte undrar vad din matte läser för spännande bok som gör att det blir
så få sovtimmar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

11 juni 2015 21:20

Matte läser många böcker på sin iPad, några gratisböcker och några för en liten slant. Just nu läser hon en massa engelska bara.
Hade varit nått med mig i en ryggsäck, hihi!

 
Laika

Laika

11 juni 2015 20:48

Ja hoppas ni får ses, så de får träffa sin lille påg :D Inte kan ju matte ha dig för sig självt bara, hihi. Fast följa med, mjaa... kanske kul ett litet tag, men sen så har ju i alla fall inte min matte tid med mig hela tiden och då slutar det vara roligt, hihi.
Jag gosar också gärna i skuggan även om värmen fortfarande är riktigt skön, men jag tror att jag nog börjar gilla svalka också, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 juni 2015 21:21

Det är ju så också att det är skitjobbigt att jobba för då hinner jag inte sova så mycket som jag gillar, hihi! Jag måste ju vara med och kolla.
Lagom är bäst!

 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

13 juni 2015 19:07

Förstår inte heller att det på något vis skulle vara ditt fel att din matte inte kommer i säng på kvällarna??

Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 juni 2015 19:17

Hennes helt och hållet, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards