Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 november 2015

Regn!

Av Aamor & Tina - 19 november 2015 17:13

Det gör inget annat än regnar och regnar. Blir så trött på allt regn, känns som jag aldrig blir riktigt torr.

I söndags hade jag oturen att hamna i badet och när matte berättade för mig att det var dags för bad så blev mina ögon väldigt stora av förvåning.
Hon bad mig säga till när jag kände mig redo så jag gömde mig, hihi! Fast efter ett tag kallade jag på matte och tyckte att vi lika bra kunde dra igång det hela så vi blev klara nån gång.
Jag blev riktigt fin efteråt och matte klippte mycket på mina ben och på det långa som hänger ner längs med sidorna, blev en hel hög med hår och jag kände mig mycket lättare, hihi!

I måndags var det dags igen att vara hos matteföräldrarna när matte jobbar. Jag är rätt så trött på morgnarna när vi ska iväg och får väl erkänna att jag inte är speciellt hjälpsam när matte ska ta på mig halsbandet, lyfter inte ens på huvudet om jag ligger ner, hihi!
Hos syrran sover jag mest för då känns inte lång till matte kommer och hämtar mig.

Matte och jag hade planerat och kolla in människor som skulle kolla på en lägenhet som är till salu i huset snett bort från oss men det blev inget med det för den blev såld innan det ens blev visning så nu får vi vänta tills de flyttar in och ja vi är lite smått nyfikna, hihi!

Mr Bortskämd på bordet, hihi!
Jag bäddade till matte i soffan och kände helt plötsligt en doft på bordet och tänkte undersöka och när matte hörde mitt skutt upp på soffbordet kom hon in till mig och gnällde lite men jag fick det som luktade gott, det var gamla godisbitar till mig som hon glömt bort.
Jag håller här koll på matte när hon öppnar påsen.

Nu säger matte att jag borde vila lite efter mat och godis så hon kan få lite lugn och ro men vi får väl se, hihi!

Zeb, kul att du gillar min blogg och så hälsar matte att min mun är väldigt stor fast den ser liten ut för när jag gapar så öppnas ett stort gap, hihi!

 
 
Kjelle  Bus och Conrad

Kjelle Bus och Conrad

19 november 2015 18:34

Mest regnat här "uppe" med.
Jag och husse blev dyngsura när vi hämtade tidningen igår morse :(
Åh badat det har jag också åkt på i helgen för dom hade mage att påstå att jag blivit smutsig av att klafsa runt ute på åkern.
// Conrad

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

19 november 2015 19:04

Nä hur kan du bli smutsig av det, hehe!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 november 2015 18:53

Lite segt med regn och mörker nu. Det är ju skönt att vara ren men bada, njäe.. men du är alltid lika fin.Nossbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

19 november 2015 19:06

Jag var tovig och skitig faktiskt men hade gärna sluppit ändå, hihi!

 
Laika

Laika

19 november 2015 21:15

Man vill ju inte göra så mycket annat än att sova när det är mörkt som natten hela tiden och när det bara regnar och regnar. Så trist. Vi hade hoppats på lite snö som de först lovade till helgen, men den har nu bytts ut till ännu mera regn, suck.
Hihi, klart att man måste upp på bordet om man nu doftade något spännande där, hihi.
Matte vill duscha mig i helgen och klippa lite vid nos och tassar, men jag vet inte jag... sånt har ju blivit så himlans tråkigt. Kanske jag ska gömma mig någonstans, vad är bra ställe du som är bra på gömställen, under sängen? ;)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 november 2015 21:25

Regn är så trist! Snö hade varit betydligt bättre och roligare!
Under sängen är kanonställe att gömma sig på, tyvärr kommer jag inte under mattes låga säng men jag gömmer mig bakom soffan eller under köksbordet och sen gäller det att snabbt smita undan med en smart manöver när hon försöker ta mig ändå, hihi!

 
Ingen bild

ZEB

20 november 2015 02:39

Har hälsat min Matte att hon hade FEL! :) Fattar ju vem som helst att din mun är JÄTTESTOR in real Life... Du är ju rätt generös med orden, om man säger så! Hellre en kille som pratar för mycket än för lite, tycker min Matte! Spännande med nya grannar...vem vet, det kanske flyttar in en ny hund eller katt eller iller i huset snett bort från er! :)See you later, Aamor!

Aamor & Tina

20 november 2015 16:55

Jag är väldigt snackig när jag är vaken, till och med så matte ibland ber mig snacka mindre, hihi!
Hoppas på en rolig hund eller katt, iller har jag aldrig träffat men det går bra med kanin också för de är söta.
Mitt gap är lite som ormars det vecklas ut när jag gapar, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

21 november 2015 06:32

Skönast med bad är ju myset efteråt, eller?
Vi hade lite sol igår faktiskt, men visst är det trist med allt de blöta uppifrån.
Ha en jättemysig och lat lördag med matte!

Kram å puss på söta nosen, GullePlutt

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

21 november 2015 08:38

Jo myset slår allt, det blev 1,5 timme i mattes famn.
Vi ska njuta av ledigheten.

 
Melody

Melody

21 november 2015 08:31

Visst är det trist med regn och trist att det den gångna veckan regnat så mycket på morgonpromenaderna! Jag har försökt få matte att förstå att jag inte behöver gå ut är det regnar, men hon fattar dåligt! Hoppas nu att er nya granne älskar hundar!
Barn tycker jag är de bästa grannarna och framför allt barn som sätter sig ner och klappar mig länge, länge…
Önskar dig och din matte en riktigt skön helg!
Massa nospussar till er båda från Melody!
Matte hälsar också förstås!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

21 november 2015 08:39

Jo barn är verkligen toppen och helst ska de sitta i en vagn för då kan jag undersöka den med ;-)

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

21 november 2015 12:45

Visst är det skönt när badet är avklarat och man kan koppla av en stund. Även om själva badandet inte är någon höjdare. Spännande med en ny granne, hoppas dom har en hund som du kan bli kompis med.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

21 november 2015 13:22

Hoppas också på nån som vill snacka med mig, hihi!
Själva badandet går hyfsat fort men det är inte speciellt kul ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards