Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Glädje!

Av Aamor & Tina - 22 november 2015 17:58

Igår sa matte till mig att vi skulle gå ut för det hände nått spännande ute.
Till min stora glädje var det lite vitt på gräset så jag njöt av det lilla.
Nästa gång vi kom ut var det mycket mer snö, så pass mycket att enget gräs syntes!

Jag var tvungen att kolla in om katterna vågade sig ut, det gjorde Ollie i alla fall som kom och hälsade på precis innan vi gick in igen.
Jag gnuggade huvudet i snön och njöt verkligen till jag kände att det var lite svårt att gå, var kramsnö så jag blev full av snöklumpar.

Vi fick nästan besök av ett vilt djur igår, eller inte nästan men ett vildsvin hade förvillat sig in bland husen på området bredvid vårt och sprungit in genom en glasdörr, hoppas det inte blev alltför skadat för de som sökte efter det sen hittade inget.
Vi såg inget av det som tur var men matte var lite extra vaksam när vi var ute och gick.

Idag ringde mattefar och undrade om matte ville hjälpa till att skotta hos dom och egentligen ville hon inte för det var tung snö och så men hon har lättare för det än mattefar så när vi var klara gick vi dit.
Matte svor och bannade snön för den var blöt och föll för fullt men till slut kom hon in och fick rensat trappan, matteföräldrarna kunde inte öppna ytterdörren nämligen.

Själv var jag lycklig över att snön fanns kvar idag, hihi!

Gnugg gnugg, åh vad rolig det är med snö!

Jag och syrran var ute en sväng i vår hage men när jag tog sats över snökanten sjönk jag ner så bara toppen på huvudet stack upp. Var inte det lättaste att ta sig fram där. Matte fick trampa upp en stig för att jag skulle komma tillbaka.

Vi var inne en sväng hos grannen när vi kom hem och då passade jag på att vila mig lite i en av hennes fåtöljer.
Var lagom nära matte så jag skulle kunna hålla koll på henne.

Nu ska jag vila en stund efter snöbusandet och maten ska få smälta i magen i lugn och ro.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 november 2015 18:01

Oj vad mycket vitt ni har fått! Förstår att du tycker det är kul! Här är det grönt fortfarande.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 november 2015 18:09

Jo nog har vi fått mycket vitt men det är rätt så slaskigt så hoppas det inte fryser i natt bara.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

22 november 2015 21:55

Det var inte LITE snö ni har fått!!!
Vilken tur att vi har sluppit det där läbbiga vita, som du tycker är så kuligt att busa i ;-)
Den får gärna vänta med att komma till 08-land några veckor till. Framåt Lucia allra minst!

Kram å puss på din snöiga nos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 november 2015 22:08

Det är inte kul nu för jag får inte gnugga huvudet i snön för matte för där är skare på snön nu och så är det minusgrader och skithalt. Annars är snö kul.

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

23 november 2015 14:47

Ja jisses med snö ni fick nere i Skånelandet i lördags !
Matte och Husse var nere på andra sidan åsen och kan ju jama att dom fick köra VÄLDIGT sakta på vägen hem :)
Conrad tyckte det bar JÄTTE skoj att rusa runt i en massa snö så klart :)
Här hemma fick vi knappt en cm.

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

23 november 2015 17:38

Nog fick vi massor av snö och så länge den var mjuk var den kul men nu är det mest is och skare och det gör ont att gå på.

 
Laika

Laika

23 november 2015 22:28

Vad härligt ändå med snö, vi har bara minusgrader och när det blir nederbörd så blir det plusgrader och massa regn. Vi saknar snön. Ser så gosigt ut att rulla i, fast det är klart, den blöta och tunga snön kan ju vara liiite lite jobbig ibland när det ska skottas eller när den fastnar i pälsen.
Läskigt förresten med vildsvinet, huh.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 november 2015 23:16

Den blöta snön har blivit stenhård och skitläskig att gå på, halt är det så det är inte kul längre.
Bättre med mjuk snö som är flygig för den fastnar inte i hårt heller.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

26 november 2015 13:19

Ser härligt ut med all snö. Här är det grönt så långt man ser. Vad bra att din matte kunde hjälpa mattemor och mattefar med snöskottningen. Det är faktiskt ett tungt jobb. Tänk att ni också har vildsvin runt knutarna, precis som vi.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

26 november 2015 18:55

Snön är tyvärr nästan borta nu, finns mest kvar i jättelika högar de skottat upp.
Vildsvin mitt bland en massa hus, okej att de finns runt om men mitt i allt kan ju inte vara så kul för ett som gått vilse.

 
Melody

Melody

27 november 2015 07:41

Äntligen fick matte och jag lite tid så vi kan skicka en hälsning till dig och din matte! Fullt upp här med sjukt barnbarn! Så mycket snö ni fick hos Er! Här fick vi lite i söndagskväll, men den försvann i måndags. Jag tyckte bara att den var kall och otäck, men Shakira fick glädjefnatt och for runt som en tok!
Vildsvin är riktigt otäcka djur! De gillar inte hundar! När vi bodde ute på landet fanns det många runt om oss och matte var alltid vaksam när vi gick förbi stora sädesfält där de kunde gömma sig. De borde fatta att de ska hålla sig i skogen!
Önskar Er en riktigt fin första Advents helg!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

27 november 2015 16:37

Vi var glada att slippa se det där vildsvinet, jag har aldrig sett nått men matte har många gånger i skogen. Jag har däremot ätit sånt eller lite av ett, hihi!
Nog fick vi snö alltid, så pass att jag försvann när jag hoppade i på vissa ställen, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

27 november 2015 12:14

Herrejam, så mycket snö ni har fått! Förstår att det är kul för dig, men fyjam så jobbigt att skotta för stackars matte <3
Själva tassar vi inte gärna ut när det är så mycket vitt på marken :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 november 2015 16:38

Tyvärr är snön borta nu, ligger bara kvar i uppskottade högar nu.
Jättekul med mjuk snö, bäst är pudersnö.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards