Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2016

Dagis!

Av Aamor & Tina - 14 augusti 2016 15:17

Måste säga att denna veckan, den sista på semester säger matte har sprungit iväg och inte beror det på nått vackert väder som vi kunnat varit ute och njutit i.
Det har blåst och det har regnat, okej solen har visat sig lite också men inte så mycket.

Matte säger också att det är dags för mig att vara på mitt dagis igen i morgon, huh!
Jag övade lite i tisdags när matte var hos sin kusin och roade sig med gott sällskap och god mat.
Var okej att vara på dagis men dagen efter passade jag matte väldigt noga så hon inte skulle smita från mig igen.
Fast jag hade mat med mig till syrran valde jag att inte äta förrän matte och jag kom hem vid 21.30

Vi har tagit det rätt lugnt annars i veckan, har besökt syrran nån dag men då har jag haft full koll på min matte så att även hon har blivit kvar i huset.
Igår var vi inne hos vår granne och drack kaffe och jag såg till att grannen plockade fram ett stort tuggben till mig, orkade knappt lyfta det men jag klarade det till sist. La det sen på mattan och hade det som huvudkudde, hihi!

Matte säger att det ska bli rätt skönt att börja jobba igen för jag börjar bli lite störig! Kan jag aldrig tro, hihi!
Det enda jag gör är att berätta för henne om hon ska sitta i fåtöljen eller i soffan och det är bara för att jag vill ligga bakom just fåtöljen när hon sitter i soffan och vill då att hon ska sitta i fåtöljen och sen tvärt om.
Sen kanske jag tjatar lite mycket på henne på kvällarna men hon får ju tåla lite, hihi!

Matte har tänkt hela veckan att hon skulle skärpa sig att komma i säng tidigare och gå upp tidigare men så länge hon bara tänker händer inget ju så i onsdags försökte jag få henne i säng klockan 20.00 men hon bara tvärvägrade.
Lycka till säger jag för nu är tiden ute och gissa vem som kommer att vara trött i morgon när klockan ringer 06.00 Förutom jag alltså men jag är alltid trött vid den tiden, hihi!

Idag träffade vi på två att killarna på mattes jobb och den ene tyckte det var dags för matte att jobba igen för där var massor av metall som hon skulle sortera. När matte sa att hon kommer till jobb i morgon och fixar det fick hon en jättekram.
Jag har börjat fatta att det verkligen är dagisdags nu då!

Har fått tofsen omsatt och blivit genomkammad så nu är jag lite trött!

Godis matte, jag har ju blivit kammad och ska ha godis!

Ha det bra alla!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 augusti 2016 18:43

Semester är ju bara bäst, även om vädret varierar. Klart du ska ha godis efter allt jobb med kamningen.Nosbuffar

http://https://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 augusti 2016 19:45

Japp, fick godis ;-)

 
Laika

Laika

14 augusti 2016 19:01

Men så fort tiden gått, men vi hoppas ni känner att det varit semester ändå :) Hihi, klart att du måste säga till matte vart hon ska sitta, hade hon kanske varit ledig mer så hade hon säkert glömt bort vart hon ska sätta sig. Tur du tog tag i det innan det hände, hihi.
Tror du kommer få roligt hos syrran igen efter lite ledighet och så hoppas vi att matten din får en bra dag på jobbet :)
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 augusti 2016 19:47

Matte klarar dåligt av att bestämma sig för sittplats tycker jag i alla fall även om hon själv inte gör det, hihi!
Vi har haft en jättebra semester men enligt mig rent för kort ;-)

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

16 augusti 2016 08:20

Nu börjar det vanliga igen. Mysiga dagar hos Affi och matteföräldrarna. Lika jättebra när matte kommer på eftermiddan för att hämta dig.
Allt återgår till det vanliga igen och ni får se fram emot helgerna igen...
Fast nog behöver ni semester oftare än en gång varje sommar ^_~

❤ Kram å puss på sötaste nosen 🐱

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 augusti 2016 17:38

Nästan som vanligt igen förutom att vi passar Affi på kvällarna och nätterna och ett vettis besök för mig idag.
Dagarna är som vanligt annars :-)
Semester behövs oftare, jag får ta ett snack med matte, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards