Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Blött!

Av Aamor & Tina - 4 december 2016 16:34

En vanlig vecka utan en massa konstigheter och det gillar jag.
Matte överraskade mig i onsdags med att komma lite tidigare och jag var inte beredd så jag sov.
Hon var på annat ställe och jobbade och där har de inte rast så därför kom hon tidigare.
Jag tyckte det var toppen fast hostig mig på sängen, hihi!

Det har regnat en del och det har varit kallt en del. Blött väder är ju ingen höjdare precis men jag gillar det kalla. Det gör syrran också för hon får sånt fart de morgnar det är kallt men när det är blött vill hon helst inte gå alls.

I fredags gnällde matte lite på mig för när vi kom hem så åt jag mat och gick sen och la mig och vilade medan matte tvättade jobbekläderna, dammsög och åt själv. När hon skulle sätta sig ner för att ta det lugnt ja då vaknade jag och ville ha lite glädje av att ha matte hemma.
Vi började med kel på golvet och sen berättade jag att det var dags med godis för trots allt så var det ju fredag. Efter det ville jag ut på balkongen och lite annat och när matte sa till mig att nu räcker det nu får du roa dig själv då behövde jag gå ut, hehe!
Då fick jag höra "jag har jobbat hela veckan med gardiner, borra i tak, upp och ner på stegar för att ta ner lampor och en massa annat, skulle jag inte kunna få sitta ner en liten stund!"
Nä, det fick hon inte för jag hade bestämt mig att jag ville ut och då ska jag ut!
Matte fick vila när vi kom in igen klockan 20.30 för då somnade jag, hihi!

Igår städade matte ur ett skåp och jag hjälpte henne med att undersöka noga de sakerna hon drog fram och kastade i sopsäcken, drog till och med fram en sak ur säcken för jag missade att undersöka den.
På eftermiddagen gick vi till syrran för att gå en runda med henne.

Idag har det varit blött värre!
Efter en lång härlig sovmorgon så gick vi till syrran och hämtade henne, hon skulle med oss hem.
När vi kom hem så började matte röra med mina badattiraljer så jag tog till flykten och gömde mig bakom soffan.
Nu hjälpte ju inte det så jag hamnade ändå i badet. Rätt skönt för det var rätt längesen nu och efteråt myste jag i mattes famn.

Det är såååååå synd om mig!

När jag sen var klar så tyckte matte att även Affi skulle bada och det är ju inte mer än rätt, hihi!
Går fortare med henne för hon har inte lika mycket och tjockt hår och sen vill hon absolut inte sitta inlindad så hon får fönas istället.
Jag fick bara njuta i 1,5 timme i mattes famn idag.

Nu har vi varit och lämnat tillbaka syrran och matte har ätit, själv blev jag så trött efter badet så jag har kojat!

Ha en underbar vecka!

 
 
Laika

Laika

4 december 2016 17:44

Ja, snacka om att du blev tagen på sängen av din matte. Men vad roligt ändå, för det var ju en rolig och bra överraskning.
Blött väder gillas inte, vi har haft det lite likadant men sedan kom det kanske någon millimeter snö.
Du är ju sååå söt när du är duschad. Det är du alltid Aamor, men även nyduschad :)
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 december 2016 17:55

Matte får hemskt gärna komma tidigare varje dag men jag vet att hon inte gör det så....
Matte tog kortet när jag var full av schampoo, hmpf!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 december 2016 18:45

Även om själva badet är jobbigt så tycker vi att myset efteråt verkar vara värt det! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

4 december 2016 18:52

Myset efteråt är verkligen värt det andra.

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

4 december 2016 19:13

Så söt du är, när håret full med lödder, fast nog ser du rätt så tjurig ut :)
Hoppas att mattes rygg höll för er två busungar ^_~

😻 Kram å puss på renaste nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 december 2016 19:22

Är ju inte helt nöjd med att bli förevigad med lödder i håret ;-)
Än så länge känns hennes rygg okej bara lite trött i den.

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

4 december 2016 22:15

Men Aamor då, visst är det skönt att bada ibland, fast vi gillar det inte heller, vi kan ju tvätta oss själva, jamans

Nu måste vi försöka bättra oss att Blogga igen. Har tassat lite i kväll inne hos oss, mjausan

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

4 december 2016 22:23

Jag nöjer mig vid att tvätta vissa ställen, tassen till exempel men då gnäller bara matte på mig ;-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

8 december 2016 14:13

Åh, så söt du är med blöt päls, Aamor! <3 Vi HATAR ju att bada och som tur är slipper vi göra det - vi sköter ju vår pälstvätt själva så att jama :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

8 december 2016 16:46

Jag är ju lite lat så jag låter matte göra det, tänk så mycket hår jag hade fått i magen, örk!
Jag fäller ju inte så kanske inte jättemycket hår men usch nä bättre att låta matte fixa det trots att det är lite jobbigt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards