Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 december 2016

God fortsättning......

Av Aamor & Tina - 26 december 2016 13:41

......till alla vänner och andra som tittar in till oss!

Vi firade julafton hos matteföräldrarna i lugn och ro. Det var lugn och ro i alla fall till jag fick "tuppjuck" (mattes ord, jag bara berättade vad jag ville, hihi!).
Jag var lugn hela dagen men efter att jag ätit och vilat lite ville jag ha lite uppmärksamhet och massor av godis. Fick en del och när matte sa att det räckte så tyckte jag att hon kunde busa med mig istället.
Syrran ville inte, hon blev nog mest förvånad att jag ville busa och kom av sig helt, hihi!
Matte kom ner till mig och så busade vi en hel del och efter ett tag släppte nog syrrans förvåning så även hon var med på skojet.
Julklapparna hade jag fått innan, fårskinnet och en påse med torkad kyckling så vi hade inga att öppna och det var lika bra det för det är inget kul med att öppna ändå.

Igår var vi en stund hos syrran och matte och matteföräldrarna åt rester.
Vi gick en långrunda med Affi och sen drog vi oss hemåt igen.
Det är så att matte har fått en julklapp hon inte ville ha, hon är förkyld inte så fasligt mycket men typiskt är att den kommer när hon nu är ledig.
I natt har hon hostat en del och näsan täpper till då och då.

Idag skulle vi till matteföräldrarna igen men matte kände sig sliten och kass så vi hämtade Affi istället så ska hon få vara hos oss över natten.
Vi väntar och ser om stormen kommer hit och om den gör det så tyckte vi att det var bättre att syrran var här så slapp mattefar gå ut med henne ikväll.
Han har fortfarande inte hört nått om nån operation men ska ringa in i veckan för höften blir bara sämre och sämre.

Vädret är bara så tråkigt, regn och åter regn och blåser gör det men det blir värre och stormen kommer.
I morgon ska jag vara hos matteföräldrarna en stund för matte har fått tid till mammografi. Fanns innan här i stan men nu får hon ta sig till sjukhuset och allt tar genast längre tid. Tur hon har semester denna vecka.

Jag och syrran har precis varit ute på en långrunda, var uppehåll i regnandet så vi passade på då men nu ska vi slöa lite.
Matte ska ladda upp sina apparater utifall om strömmen försvinner. Hon har redan letat upp ficklampor, ljus och tändare. Bra att vara förberedd.
Hör redan nu hur blåsten ökar för varje minut.

Lite vatten är gott att dricka efter en långrunda, syrran väntar på sin tur, hihi!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

26 december 2016 21:07

Tråkigt att matte är förkyld, hoppas att hon kryar på sig snart!
Smart av henne att ladda "allt" och ha ljus och ficklampor, man vet ju aldrig om de behövs.
Förhoppningsvis blir inte stormen så farlig, som de säger. Vem vet om den inte tappar lite av orken på vägen till er.
Var försiktiga och rädda om er!
Fin bild på dig och syrran.

🌲 Kram å puss på söta nosar 😻

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 december 2016 21:12

Blåser rätt bra nu även om det inte är så hemskt än. Hoppas också den tappar kraft tills den kommer hit ordentligt.
Det går upp och ner, värst är förkylningen på kväll och morgon förutom om hon hostar på natten då stör hon ju mig. Hon gillar inte att hon blir så trött men det är bara att bita ihop och vänta tills förkylningen är klar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards